قطعا اسم خورش بامیه رو شنیدین و یا احتمالا خوردین. ولی فکر نکنم تا حالا اسم شربت بامیه را شنیده باشید. یک نوشیدنی خاص کاملا گیاهی. مخصوص وگان ها و طرفداران نوشیدنی های گیاهی. بچه ها فکر نکنم شربت بامیه را دوست داشته باشن. اگر به سلامتی خودتون اهمیت میدین حتما این نوشیدنی گیاهی را برای خودتون درست کنید. دکتر چک حامی سلامتی شماست.

یک مطالعه ی منتشر شده در ژورنال Pharmacy and Bio Allied Sciences نشان داد که پوست و مواد داخل گیاه بامیه خاصیت ضد دیابتی دارد. این مطالعه نشان داد که محلول آب با بامیه ی جوشانده شده ، باعث کاهش قند خون در موشهای صحرایی دیابتی می شود. در حالی که هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد این راه حل برای انسان مؤثر است ، اما امتحان کردن آن برای شما هیچ ضرری ندارد. به علاوه ، بامیه با توجه به بافت باریک و طعم و مزه ای که دارد ، یک گیاه سبز مغذی است که ، سرشار از کربوهیدرات ، منیزیم ، چربی ، پروتئین ، فیبر ، فولات و ویتامین های A و C است.

این نوشیدنی به 8 ساعت زمان نیاز دارد تا آماده شود. با این میزان مواد 1 لیوان بزرگ شربت بامیه خواهید داشت. بدون معطلی میریم سراغ طرز آماده سازی شربت بامیه

مواد لازم برای تهیه ی شربت بامیه

4 الی 5 عدد بامیه با اندازه ی متوسط
1 فنجان آب
نمک (اختیاری، به صورت دلخواه)
فلفل

دستورالعمل تهیه شربت بامیه

4 الی 5 عدد بامیه ی با اندازه ی متوسط را بردارید و آن ها را با آب خوب بشویید. هر دو سر ابتدا و انتهای بامیه ها را برش دهید و آنها را از وسط نصف کنید. می توانید برای این کار از چاقو استفاده کنید و هر دو طرف بامیه را سوراخ کنید.

حالا یک کاسه بردارید و داخل آن را پر از  آب کنید و بامیه ها را داخل آب قرار دهید تا در آن غوطه ور شوند. بگذارید بامیه ها  به مدت 8 ساعت در آب خیس بمانند. توجه داشته باشید برای این که شربتتان غنی تر و مغذی تر شود ، می توانید بامیه ها را به مدت 24 ساعت در آب خیس نگه دارید.

صبح روز بعد یا بعد از 24 ساعت ، با فشار دادن بامیه ها ، آب های باقیمانده ای که داخل گوشت بامیه بودند به تدریج بیرون می آیند. آب را درون یک لیوان بزرگ بریزید و نوشیدنی سرشار از مواد مغذی را بنوشید. اگر می خواهید به نوشیدنی تان طعم بدهید ، می توانید به آن نمک و فلفل ، به عنوان چاشنی اضافه کنید. روشی دیگر ، برای مواقعی که وقت ندارید ، تکه های بامیه را به جای اینکه در یک شب خیس کنید ، می توانید آن ها را در آب بجوشانید. پس از اینکه بامیه ها خوب جوشید ، می توانید تکه های بامیه های باریک را با آب مخلوط کنید. صبر کنید تا آب جوشیده شده ی با بامیه ها، خنک شوند تا برایتان یک نوشیدنی تهیه کنند. پس از خنک شدن می توانید بنوشید.

نکته در حین تهیه شربت بامیه

اگر از طعم و مزه ی آب بامیه خوشتان نمی آید ، می توانید سبزیجات خیس شده مثل نعناع را با برش های پرتقال مخلوط کنید تا یک آب طعم دار بدست آید. اگر می خواهید نوشیدنی بامیه  را سرد میل کنید می توانید مکعب های یخ را به آن اضافه کنید. این نوشیدنی به هضم غذا کمک می کند. می توانید بعد از غذا این نوشیدنی را میل کنید. حتما در طول هفته برای خودتون نوشیدنی های گیاهی و مفید درست کنید.


مطلب مرتبط :

طرز تهیه ی شربت خیار که سم زدای قوی بدن است

منبع