هیچ کس نمی‎تواند منکر تاثیر بسیار زیاد مو بر زیبایی شود. موهای ما بخش زیادی از جذابیت چهره ما را به خود اختصاص داده؛ به همین دلیل ما زمانی از روز را صرف شستن، شانه زدن، مرتب کردن مو و… می‎کنیم. بر اثر عواملی مثل بالا رفتن سن یا ژنتیک موی برخی افراد شروع به کم‎پشت شدن و ریختن می‎کند؛ این روند می‎تواند تا جایی پیش برود که فرد کاملاً طاس شود. هیچ کس دوست ندارد به این مرحله برسد؛ اما جای نگرانی نیست امروزه با روش‎های مختلف کاشت مو می‎توان زیبایی از دست رفته را دوباره به دست آورد. در ادامه این مطلب می‎خواهیم درمورد کاشت مو، عوارض آن و ویژگی بهترین کلینیک کاشت مو خوب صحبت کنیم.

کاشت مو چیست؟

64 سال پیش تکنیکی ابداع شد تا برای همیشه افراد را از طاس شدن نجات بدهد. مو دارای دو بخش ساقه و ریشه است؛ ریشه مو بخش زنده‌ای است که آسیب دیدن آن موجب ریزش مو می‎شود. تکنیک اصلی کاشت مو انتقال مو است. برای کاشت از قیمت‎هایی از سر که ریشه‎های مو در آن ناحیه سالم است واحدهای فولیکول مو را جدا می‎کنند و به قسمت بدون مو می‎برند. این فرایند در گذشته در طی یک عمل جراحی انجام می‎شد و فرد را بیهوش می‎کردند؛ اما امروزه تکنیک غیر تهاجمی FIT جای آن را گرفته است.

ناحیه اهداکننده مو که به آن بانک مو نیز می‎گویند قسمت پشت سر است. از ناحیه پشت سر فولیکول سالم مو را خارج می‎کنند و بعد در ناحیه مدنظر در عمق پوست قرار می‎دهند؛ چون ریشه سالم است بعد از گذشت یک سال ساقه مو رشد کرده و کاشت مو به نتیجه می‎رسد. روش‎های دارویی و… هم برای حل مشکل طاس شدن وجود دارد؛ اما تنها روش مؤثر، دائمی و طبیعی برای حل این مشکل کاشت مو است.

کاشت مو در نواحی مختلف صورت

ریزش و طاس شدن صرفاً مربوط به موی سر نیست؛ در اثر عوامل گوناگونی ما شاهد ریزش مو در ابرو و ریش نیز هستیم. کاشت مو در دیگر نواحی صورت نیز اجرا می‎شود؛ دقیقاً با همان شیوه گفته شده. از بانک مو ریشه سالم مو به قسمت‎هایی در ابرو و ریش منتقل می‎شود. معمولاً ریزش مو در آقایان رایج‌تر است؛ همچنین ریزش ریش هم که مختص به آقایان است.

کاشت مو در ناحیه ورتکس

ناحیه ورتکس یا ناحیه تاج سر در اصل همان فرق سر و محدوده اطراف آن است. ریزش مو در این ناحیه بسیار شایع است؛ همچنین به خاطر این که این ناحیه از سر شیب دارد و بیش‎تر از باقی نواحی در معرض دید است طاس شدن آن بر زیبایی چهره تاثیر بسیار زیادی می‎گذارد. موهای ناحیه ورتکس در یک جهت مشخص نیستند؛ همچنین به جهت شیب سر در این ناحیه برای این که بعد از کاشت شکل و جهت رویش مو ظاهر طبیعی داشته باشد حتماً باید یک پزشک ماهر کاشت مو در ناحیه ورتکس را انجام بدهد تا بتواند مو‎ها را در جهت طبیعی خود بکارد که با موهای اطراف هماهنگی لازم را داشته باشد.

به علت پیچیدگی‎های خاصی که در ناحیه ورتکس وجود دارد فولیکول‎های مو از قسمت اهداکننده به صورت تک، تک استخراج می‎شوند؛ در برخی مواقع پزشکان یک نوار خطی از فولیکول‎ها را جدا می‎کنند؛ ولی در ناحیه ورتکس باید تک، تک انجام شود.

کاشت مو چیست؟

کاشت ریش

این بخش مخصوص آقایان است. ریش در صورت مردان یکی از عوامل زیبایی و جذابیت است؛ به همین دلیل افرادی که دچار مشکلاتی نظیر ریزش و کم‎پشتی ریش می‎شوند یا افرادی که به طور ژنتیکی ریش ندارند برای به دست آوردن این عامل جذابیت به سمت روش‎های کاشت ریش می‎روند.

برای کاشت ریش هم مانند مو در کلینیک کاشت مو از قسمت اهداکننده و بانک مو یا همان پشت سر فولیکول‎های سالم جدا می‎شوند و به صورت منتقل می‎شوند.

از مهم‎ترین عوامل ریزش ریش ژنتیک و برهم‌خوردن تعادل هورمون‎ها است. برای مشکل ژنتیکی تنها راه حل کاشت ریش است؛ اما اگر مشکل برهم‌خوردن تعادل هورمون‎ها باشد بهتر است قبل از تصمیم به کاشت راه‎های دارویی را نیز امتحان کنید.

برای کاشت ریش جراح از هر دو شیوه برداشت نواری فولیکول‎ها یا برداشتن تک، تک آن‎ها می‎تواند استفاده کند.

کاشت ابرو

ابرو قاب صورت است و نقش بسیار زیادی در زیبایی کل صورت دارد. کاشت ابرو در خانم‎ها بسیار رایج است؛ چون در اثر ابرو برداشتن‎های طولانی مدت به مرور ممکن است ابروهای آن‎ها نازک شود و یا کاملاً بریزد. افرادی که تتو ابرو انجام داده‎اند نیز در اثر تیغ زدن‎های متوالی ممکن است بعد از مدتی دیگر رشد ابرو نداشته باشند و ناگزیر به فکر کاشت ابرو بیفتند. شکستگی و زخم روی ابرو هم می‎تواند باعث عدم رشد مو شود.

در کاشت ابرو طراحی مرحله بسیار مهمی است؛ به همین دلیل به سراغ پزشکی بروید که از پس طراحی طبیعی و فرمی که مناسب چهره شما باشد بربیاید. در کاشت ابرو هم از بانک مو در پشت سر فولیکول استخراج می‎شود؛ البته در برخی موارد از موهای لبه گوش نیز استفاده می‎کنند. در کاشت ابرو هم می‎توان فولیکول‎ها را به صورت نواری یا تک، تک استخراج و استفاده کرد.

عوارض کاشت مو

از بیرون هر تغییری که در بدن ایجاد شود موجب بروز واکنش می‎شود؛ کاشت مو هم مستثنی نیست. امروزه کاشت مو به نسبت روش‎هایی مثل جراحی عوارض بسیار کم‎تری دارد؛ ولی با این حال بخشی از عوارض طبیعی بعد از فرایند کاشت ظاهر می‎شود؛ این عوارض اصلاً نگران کننده نیستند و تا مدتی بعد از فرایند کاشت خود به خود از بین می‎روند. از عوارض کاشت مو که ممکن است اتفاق بیفتد به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

  • خارش: خارش شایع‎ترین عارضه‎ای است که بعد از کاشت مو رخ می‎دهد. در ناحیه‎ای که مو کاشته می‎شود تا مدتی ممکن است احساس خارش را تجربه کنید.
  • درد: یکی دیگر از عوارض رایج احساس درد هم در ناحیه‎ای که کاشت در آن اتفاق افتاده و هم در ناحیه‎ای است که فولیکول‎های مو از آن برداشته شده.
  • تورم یا التهاب: خارج کردن فولیکول‎ها هم به صورت نواری و هم به طورت تکی موجب بروز مقداری التهاب می‎شود.
  • پوسته شدن کف سر: در اثر کاشت مو پوست سر در وضعیت حساس‎تری نسبت به حالت عادی قرار می‎گیرد به همین دلیل ممکن است دچار خشکی و پوسته، پوسته شدن شود.

موارد نام برده شده جزو عوارض طبیعی است که در صورت بروز آن‎ها نیازی به نگرانی نیست؛ اما بر حسب دلایل گوناگونی ممکن است برخی عارضه‎ها در موارد نادر به وجود بیاید که نیاز به مراجعه سریع به پزشک را دارند.

  • عفونت: ممکن است پوست نسبت به مویی که در آن کاشته شده واکنش آلرژیک نشان دهد و در محل زخم عفونت ایجاد شود. البته اگر قبل از انجام کاشت با یک متخصص مشورت کنید احتمال وقوع عفونت تقریباً نزدیک به صفر می‎شود.
  • تغییر رنگ پوست: ممکن است در حین فرایند کاشت سلول‎های پوستی آن ناحیه دچار مرگ بشوند و این اتفاق باعث تیره شدن رنگ پوست می‎شود.

مراقبت های بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو پزشک دستورالعملی به شما می‎دهد که باید تا مدتی آن‎ها را رعایت کنید؛ رعایت این نکات باعث می‎شود عوارض کاشت مو تا حد قابل ملاحظه‎ای کاهش پیدا کند و از عوارض خطرآفرین هم خبری نباشد.

  • اولین کاری که بعد از کاشت مو باید انجام بدهید این است که محل خواب خود را برای چند هفته به صورت نیمه عمودی درآورید. پوست سر در این وضعیت با بالش تماس پیدا نمی‎کند.
  • حداقل تا 48 ساعت دوش نگیرید و به ناحیه کاشت شده آب نزنید. بعد از این زمان به توصیه پزشک مربوطه می‎توانید روند شست و شوی مو را به آرامی با شوینده‎های ملایم آغاز کنید.
  • مالش ندهید. اگر بعد از کاشت مو دچار خونریزی خفیف شدید از یک پارچه تمیز یا گاز استریل برای فشار آوردن آن هم بسیار آرام استفاده کنید؛ و به هیچ عنوان پارچه را روی موها نکشید.
  • برای پیشگیری از عفونت برای شما آنتی بیوتیک تجویز می‎شود. حتماً داروها را سروقت بخورید.
  • بالا رفتن فشار خون ممکن است باعث خونریزی شود؛ پس از فعالیت‎هایی که موجب بالا رفتن فشار خون می‎شود مثل ورزش سنگین تا چند هفته خودداری کنید؛ همچنین عرق کردن زیاد هم اصلاً برای موهای تازه کاشته شده خوب نیست.
  • از خورشید دور بمانید. پوست سر شما بسیار حساس شده همچنین نور مستقیم خورشید فولیکول‎های تازه کاشته شده را تضعیف و تخریب می‎کند.
  • مراقب باشید سرتان به هیچ وجه ضربه نخورد. از مکان‎های پر خطر مثل محل بازی بچه‎ها با توپ و… دور بمانید.
  • استراحت کافی داشته باشید و همچنین تا حداقل یک ماه بعد از کاشت سیگار و الکل را فراموش کنید؛ چون موجب اختلال در گردش خون و اکسیژن‌رسانی می‎شوند.

بهترین کلینیک کاشت مو چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین کلینیک کاشت مو چه ویژگی هایی دارد؟

کاشت مو کار حساسی است؛ به همین دلیل برای این که از آن تاثیر مثبت بگیرید باید از کلینیک کاشت مو معتبر و پزشکی بامهارت استفاده کنید. در سطح شهر تبلیغات فراوان کلینیک کاشت مو وجود دارد؛ اما آیا همه آن‎ها مناسب هستند؟ برای پیدا کردن یک کلینیک کاشت مو مناسب باید به چند ویژگی مهم توجه کنید.

  • پزشک و پرسنل متخصص: دانش و مهارت پزشک است که می‎تواند شما را زیبا کند؛ و اگر این موضوع برعکس باشد شما علاوه بر صرف وقت و هزینه نتیجه مثبتی نخواهید گرفت. طراحی متناسب با چهره، تنظیم جهت رویش، تخمین تراکم مناسب و… همه باید توسط یک پزشک ماهر به بهترین نحو انجام شود تا در نهایت شما ظاهری زیبا و طبیعی داشته باشید.
  • تجهیزات مناسب: دستگاه‎های به روز و جدید در بازار وجود دارد که برای دستیابی به یک نتیجه عالی عصای دست پزشکان است؛ هر چه‌قدر در یک کلینیک کاشت مو تجهیزات مناسب‎تری وجود داشته باشد پزشکان با اعتماد به نفس بیش‎تری کار می‎کنند و خیال شما هم راحت‎تر خواهد بود.
  • محیط تمیز و آرام: بهداشت اصلی‎ترین فاکتوری است که باید به آن دقت کنید. هر گونه آلودگی می‎تواند بدن شما را به عفونت آلوده کند و در آن صورت زیبایی دیگر اهمیتی نخواهد داشت. در انتخاب کلینیک کاشت مو حتماً از رعایت بهداشت، استریل بودن وسایل و… مطمئن شوید.
  • نمونه کارهای موفق: حتماً از مشتری‎های قبلی کلینیک کاشت مو پرس‌و‌جو کنید تا از مهارت و نتیجه نهایی کار مطمئن شوید.

معرفی کلینیک فخرائی به عنوان یک مرکز بین المللی کاشت

اگر بخواهیم مرکزی را معرفی کنیم که تمام ویژگی‎های گفته شده را پاس کرده می‎توانیم از کلینیک بین‎المللی فخرائی نام ببریم. کلینیک زیبایی فخرائی با دپارتمان تخصصی کاشت مو یکی از بهترین مراکز کاشت مو در ایران است. کلینیک کاشت مو فخرائی با داشتن شعبه‎های فعال در سراسر دنیا در حوزه کاشت مو و زیبایی نام آشنایی دارد.

در دپارتمان کاشت مو کلینیک فخرائی تیم متخصص و باتجربه بالایی حضور دارند که به جدیدترین روش‎های کاشت مو در دنیا مسلط هستند و با استفاده از ابزارها و دستگاه‎های پیشرفته به شما برای داشتن ظاهری عالی‎تر کمک می‎کنند.

در سایت کلینیک کاشت مو فخرائی می‎توانید نمونه کارهای پزشکان را مشاهده کنید؛ همچنین تیم مشاوره کلینیک کاشت مو فخرائی آماده است تا به سوالات و ابهامات شما پاسخ بدهد و شما را راهنمایی کند تا بهترین تصمیم را بگیرید؛ می‌توانید به سایت مجموعه فخرائی مراجعه کنید و فرم پشتیبانی را پر کنید و یا از طریق درگاه‎های ارتباطی با مجموعه در تماس باشید.

نتیجه گیری

از دست دادن مو آسیب زیادی به زیبایی افراد وارد می‎کنند و از آنجایی که طاس شدن در بین مردان شایع‎تر است موجب کاهش اعتماد به نفس اجتماعی آن‎ها می‎شود؛ به همین دلیل استفاده از روش‎های کاشت مو می‎تواند بسیار مفید باشد. برای کاشت مو فولیکول‎های سالم مو را از قسمت پشت سر خارج می‎کنند و در ناحیه موردنظر قرار می‎دهند. کاشت مو عوارضی ندارد؛ اما با این حال دقت و مهارت بالایی می‎خواهد؛ پس برای انتخاب پزشک ماهر و کلینیک کاشت مو معتبر حتماً وقت زیادی صرف کنید.