با بالا رفتن میزان کلسترول و تری گلیسرید از مقدار طبیعی خود، فرد دچار چربی خون می شود. چربی خون که باعث تنگ تر شدن رگ های قلب و مغز می شود، علائم متعددی از جمله احساس خستگی و خواب آلودگی، درد قفسه سینه، خشکی دهان، سرگیجه، درد در قسمت ساق و کف پا و همچنین احساس گرما در قسمت های مختلف از جمله کف پا.

علت داغ شدن کف پا چربی خون

هنگام مراجعه به پزشک جهت درمان این عارضه، پزشک متخصص از شما سوال می کند که چند سال دارید ؟ آیا سابقه بیماری مثل دیابت و فشار خون و … ندارید ؟ آیا داروی خاصی مصرف نمیکنید ؟ آیا سابقه بیماری خاصی در خانواده ندارید ؟

با دانستن جواب این سوال ها، پزشک جهت تشخیص و درمان این عارضه اقدام می کند.

بسیاری از افرادی که از داغ شدن کف پای خود کلافه هستند، از پزشک سوال می کنند که آیا امکان دارد این عارضه به خاطر چربی خون بالای من باشد؟

در جواب باید عرض کنیم که داغی کف پا علت های مختلفی از جمله کمبود مواد غذایی در رژیم روزانه، نوروپاتی دیابتی، یائسگی، ابتلا به انواع عفونت های قارچی، نارسایی مزمن کلیوی، کم کاری تیروئید، مصرف بیش از حد الکل و … دارد.

اما از طرفی افرادی که دچار چربی خون بالا هستند نیز داغ شدن کف پا را در شب و در طول روز احساس می کنند. اگر علائم چربی خون دارید و پاهایتان داغ می شود، پزشک میتواند با تجویز دارو های کنترل چربی خون، این عارضه را در شما کنترل کند.

اما اگر داغی کف پای شما به خاطر مشکلات و بیماری های دیگر اتفاق بیافتد و ربطی به چربی خون نداشته باشد، پزشک با درخواست آزمایش های گوناگون، این عارضه را به راحتی میتواند در شما تشخیص داده و درمان کند.

چه کار کنیم؟

برای تشخیص علت گرم شدن کف پا و آیا علت عارضه مربوط به چربی خون بالا می شود یا خیر، بهتر است با یک پزشک متخصص داخلی گفتگو کرده و طبق تشخیص و راهنمایی او اقدام به استفاده از روش های درمانی کنید.

به هیچ عنوان خودسرانه جهت درمان این مشکل اقدام نکنید، چون پزشک میتواند با چند سوال ساده و دریافت آزمایش داغ شدن کف پا را در شما کنترل کند.