با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از وسایل شنیداری، میزان کم شنوایی بیشتر شده است. علاوه بر این عوامل محیطی، مشکلات ژنتیکی و کهولت سن نیز می‌توانند از دلایل شایع کم‌شنوایی باشند. به همین دلیل معاینه قسمت‌های مختلف گوش و انجام تست‌‌های شنوایی‌سنجی ارزش زیادی پیدا می‌کند. استفاده از سمعک به‌عنوان روش درمانی موفقی برای کم شنوایی در نظر گرفته می‌شود. تشخیص نوع سمعک متناسب با سطح شنیداری شما باید بوسیله شنوایی سنج انجام شود. شنوایی سنج، دلیل کم‌شنوایی شما را مشخص کرده و در صورت امکان آن را برطرف می‌کند. در صورت نیاز پزشک، با تجویز سمعک متناسب با محدوده شنوایی شما، لذت شنیدن باکیفیت را به شما برمی‌گرداند. جهت خرید سمعک می‌توانید به کلینیک تخصصی شنوایی آوا اودیولوژی واقع در مازندران، ساری، خ قارن، ساختمان شهریار طبقه اول واحد 7 مراجعه کنید.

ویژگی‌های سمعک خوب

مطمئناً اولین سؤالی که هنگام خرید سمعک از فروشندگان می‌پرسید، این است که آیا این سمعک خوب است؟ اصلاً یک سمعک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که بتواند کار خود را به‌خوبی انجام دهد؟

  • یک سمعک خوب در وهله اول باید دارای ارگونومی مناسب با گوش شما باشد و شما بتوانید بدون ترس از افتادن آن را در بسیاری از مکان‌ها استفاده کنید.
  • دومین ویژگی مربوط به کیفیت صدای پخش شده به‌وسیله سمعک مربوط است. صدای پخش شده نباید دارای نویز یا پژواک باشد و تقویت صدا مطابق با شدت صدا انجام شود. سمعک‌ها به‌ رده‌های پایه، خوب و عالی دسته‌بندی می‌شود که هر کدام دارای قابلیت‌هایی هستند که کیفیت آن‌ها را مشخص می‌کند.
  • سمعک‌های پایه: این سمعک‌ها ساده‌ترین نوع سمعک هستند و دکمه‌‌هایی برای تنظیم برنامه و صدا در آن‌ها تعبیه شده است. سمعک‌های پایه برای محیط‌های ساکت و گفتگوهای دونفره، کاملاً مناسب‌اند.
  • سمعک‌های خوب: قابلیت پردازش صدا به‌صورت هوشمند یا اتوماتیک و ایجاد صداهای واضح در محیط‌های شلوغ از جمله ویژگی‌های این سمعک‌ها به شمار می‌روند. این سمعک‌ها از طریق نرم‌افزارهای موبایل قابلیت کنترل دارند.
  • سمعک‌های عالی: این نوع سمعک، دارای قابلیت‌‌هایی مانند اتصال به دستگاه‌های دیگر و شنیدن موسیقی را دارند. سمعک‌های هوشمند از جمله این سمعک‌ها هستند.

آیا شدت کم شنوایی بر قیمت سمعک مؤثر است؟

آیا شدت کم شنوایی بر قیمت سمعک مؤثر است؟

از جمله مهم‌ترین عواملی که بر قیمت سمعک مؤثر است، محدوده شنوایی افراد کم شنوا است. برخی از بیمارانی که به دلیل اشکال در عصب گوش دچار کم‌شنوایی هستند، نیاز است که از سمعک‌های پرقدرتی استفاده کنند تا ضعف شنوایی خود را جبران کنند. این سمعک‌ها تنها به‌وسیله برندهای خاصی تولید می‌شوند و به دلیل کمیاب بودن قیمت بیشتری دارند. سمعک‌های قدرتمند قادر هستند فرکانس صداها را تا بیش از ۱۰ برابر قوی‌تر کنند.

قیمت سمعک به چه چیزی بستگی دارد؟

مطمئناً هرچه قابلیت‌ها و تکنولوژی سمعک مدرن‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. سمعک‌های مدرن دارای ابعاد کوچکتر هستند و کانال‌های صوتی بیشتری دارند. از جمله پارامترهایی که روی قیمت سمعک تأثیر گذارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میکروفن‌های جهت‌دار
  • حذف پژواک یا برگشت صدا
  • قابلیت اتصال به دستگاه‌های دیگر
  • بی‌سیم بودن یا نبودن
  • قابلیت بلوتوث
  • سیستم کاهش‌دهنده نویز
  • تکنولوژی‌ نصب شده بر روی سمعک

کلینیک شنوایی آوا بهترین مرکز خرید سمعک در ساری

کلینیک شنوایی آوا انواع و اقسام سمعک‌های باکیفیت را ارائه می‌دهد. این کلینیک‌ها با ارائه مشاوره‌های تخصصی و تست‌های شنوایی دقیق، به شما کمک می‌کنند تا نوع و مدل مناسبی از سمعک را برای نیازهای شنوایی خود انتخاب کنید. جهت مشاوره رایگان با شماره‌ 01133321422 تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر از کلینیک شنوایی آوا اودیولوژی می‌توانید به وبسایت https://avaaudiology.ir/ مراجعه کنید.

کلینیک شنوایی آوا بهترین مرکز خرید سمعک در ساری

سخن پایانی

خرید سمعک، به دلیل نیاز به تخصص حساسیت زیادی دارد؛ زیرا قبل از خرید می‌بایست با طی کردن مراحلی مانند معاینه گوش، تست‌های شنوایی و مانورهایی که انجام می‌شود محدوده شنوایی شما مشخص شود. در این صورت، پزشک سمعک مورد نیاز برای شما را تجویز خواهد کرد. کلینیک آوا اودیولوژی ساری، مجهز به انواع سمعک‌های پشت گوشی، درون گوش و درون کانالی است که می‌تواند توقع همه سلیقه‌ها را برآورده کند.