یک قاشق کره ی بادام زمینی بردارید و از آن بخورید. هنگام خوردن کره ی بادام زمینی چه احساسی دارید؟ اولین حسی که به وجود می آید، چسبیدن به زبانتان و ذوب شدن در دهانتان است.

بگذارید کامتان طعم آشنای کره ی بادام زمینی را که از بافتی نرم و خامه ای تشکیل شده است ، تشخیص دهد. آیا واقعا کره ی بادام زمینی برای شما مناسب است؟ آیا واقعاً باید نگران خوردن آن باشید یا به طور کلی از خوردن آن اجتناب کنید؟ در حالت کلی ، کره ی بادام زمینی یک ماده ی غذایی سالم و مقوی محسوب می شود. اما همانند دیگر مواد غذایی ، باید یک سری حقایق را در مورد آن بدانید و از آن ها آگاه باشید. با دکتر چک همراه باشید…

آیا کره ی بادام زمینی برای شما مناسب است؟

بادام زمینی منبع طبیعی پروتئین است. طبق اعلام شورای ملی تغذیه ، بادام زمینی غنی ترین منبع پروتئین در بین آجیل ها محسوب می شود که در هر اونس آن هفت گرم پروتئین وجود دارد . اگر  نکات ذکر شده مفید بود لازم است بدانید ، کره ی بادام زمینی منبع غنی از چربی اشباع نشده ی نوع خوب است. 32 گرم کره ی بادام زمینی صاف که معادل دو قاشق غذا خوری است ، حدود 188 کالری و 0٪ کلسترول دارد. همین مقدار کره ی بادام زمینی ، حاوی 8 گرم کربوهیدرات است.

جدا از خواصی که ذکر شد ، کره ی بادام زمینی پر از فیتواسترول ها ، رسوراترول ، منیزیم ، مس ، فسفر و حتی فیبر است.  خوردن بادام زمینی نه تنها باعث می شود که شما احساس سلامتی کنید ، بلکه باعث می شود بدنتان ، با بیماری ها مبارزه کرده و از خطر ابتلا به برخی از بیماری های سخت در امان بمانید. حس خوشایند طعم آن نیز برایتان رضایت بخش باقی می ماند.

خواص کره بادام زمینی

چرا باید کره ی بادام زمینی بخورید؟ بصورت یک قانون مصوب ، در ایالات متحده ی آمریکا، هر محصولی با عنوان “کره ی بادام زمینی” باید حداقل 90٪ شامل بادام زمینی باشد. بنابراین ، باید آنرا با چند ماده اضافی ترکیب کرد.

عوارض مصرف کره بادام زمینی

 

علاوه بر این ، این خوراکی می تواند با مواد بسیار سالمی ترکیب شود . می توانید آن را بر روی نان یا کرپ بریزید ، یا این که می توانید آن را با چوب کرفس ، سیب ، موز ، بیکن ، پرتقال و انواع کراکر ها و بیسکوببت ها مورد استفاده قرار دهید.

 

می توانید کره ی بادام زمینی  را در خمیر شیرینی ها و کوکی هایی که می خواهید درست کنید ، مورد استفاده قرار دهید ، همچنین می توانید آن را روی ذرت بو داده ذوب کنید ، آن را درون سس هایی که می خواهید درست کنید بکار ببرید. خصوصا سس هایی با رسپی آسیایی. یا این که می توانید یک قاشق از این کره را در جوی دوسر مخلوط کرده و به عنوان ماده ای برای صبحانه میل کنید. همچنین می توانید کره ی بادام زمینی را در انواع اسموتی های مختلف مورد استفاده قرار دهید.

در اصل ، این ماده ای همه کاره است که می توانیم از آن در غذاهای شیرین و خوش طعم استفاده کنیم. استفاده از کره ی بادام زمینی در رژیم غذایی تان می تواند یک ایده ای کارا و بسیار خوب باشد.

چرا باید از خوردن کره ی بادام زمینی اجتناب کنید؟

به همان اندازه که کره ی بادام زمینی می تواند سالم باشد ، در برخی شرایط می تواند برای بدن مضر باشد که باید از خوردن آن اجتناب کنید.

فواید کره بادام زمینی

آلرژی: افرادی که به بادام زمینی یا به طور کل، به آجیل حساسیت دارند ، باید از کره ی بادام زمینی دوری کنند. دانشکده ی  آلرژی ، آسم و ایمونولوژی کشور آمریکا نشان داد که کره ی بادام زمینی یکی از رایج ترین آلرژی های غذایی در کودکان آمریکایی است. با این وجود ، می توان کاری کرد که از این آلرژی غذایی سبقت بگیریم.

مواد نگهدارنده و مواد افزودنی: در تمامی فروشگاه های عرضه کننده ی کره ی بادام زمینی ممکن است برندی وجود داشته باشد که نوعی کره ی بادام زمینی دارای مواد نگهدارنده و سایر مواد مانند روغنی را عرضه کند. در حالی که این مورد در همه مارک های کره ی بادام زمینی  وجود ندارد ، بهتر است برچسب های درج شده بر روی ظرف محصول را بخوانید را بخوانید و حتی بهتر است که خودتان آن را تهیه کنید.

افزایش وزن: به همان اندازه که کره ی بادام زمینی می تواند برای همه ی افراد به جز کودکان مناسب باشد ، لازم است که از مصرف زیاد آن باید خودداری کنید. کره ی بادام زمینی ، به ویژه انواعی که از قبل به طور مناسب بسته بندی نشده اند ، ممکن است که نه تنها شکر اضافی داشته باشند ، بلکه باعث می شوند که وزنتان بالا رود و به چاقی دچار شوید. و سلامت بدنتان مورد تهدید قرار می دهند.

آفلاتوکسین ها: این ماده ها گروهی از مواد سمی را تشکیل می دهند که معمولاً در ذرت ، پنبه ، بادام زمینی و انواع دیگری از آجیل ها یافت می شوند. اگر آفلاتوکسین ها به طور موثری از مواد ذکر شده استخراج نشوند ، می توانند کره ی بادام زمینی شما را آلوده کنند.  این یک هنجار جدی نیست ، این مواد سلامتی شما را در معرض خطر قرار می دهند و هم چنین می توانند شما را در معرض ابتلا به بیماری سرطان قرار دهند.

کره بادام زمینی

 

بهتر است که از خوردن کره ی بادام زمینی به صورت روزانه اجتناب کنید

کره ی بادام در اصل خمیر بادام زمینی است. از نظر غذایی بسیار غنی است و مصرف آن به مقدار متوسط می تواند ​​خوب باشد. حتی اگر بدون مواد نگهدارنده یا روغن اضافی باشد برای سلامتیتان می تواند بهتر باشد. شما می توانید کره ی بادام زمینی را در خانه به همراه افزودنیهای متنوع و سالم درست کنید.

می توانید آن را به وعده های غذایی بیشماری اضافه کنید که فقط باعث می شود طعم خاص و مطلوب تری به وعده ی غذایی تان بدهد. به طور کلی ، آیا کره ی بادام زمینی برای شما مناسب است؟ بله.  اگر آلرژی دارید بهتر است که چه کاری انجام گیرد؟  طبیعتا، بهتر است که از مصرف هر گونه محصولات بادام زمینی خودداری نمایید و در مورد آلرژی که دارید بایستی به پزشکتان مراجعه کنید تا علت را مورد بررسی قرار دهد.