رشد پوست بعد از لابیاپلاستی یکی از دغدغه هایی است که کاندیدای انجام این روش با آن روبرو هستند. بانوان در مراجعه به دکتر زنان و تحقیق در مورد این عمل زیبایی واژن، در مورد افتادگی پوست لابیا بعد از لابیاپلاستی سوال می‌پرسند. به طورکلی، پوست لابیا بعد از این تکنیک دیگر به حالت قبلی باز نمی‌گردد و دچار افتادگی و ساییدگی نمی‌شود. در این مقاله به جزئیات بازگشت جراحی و مراقبت های بعد از آن خواهیم پرداخت.

آیا لابیاپلاستی بعد از جراحی بازگشت دارد

لابیاپلاستی جزو جراحی با نتایج دائمی است که بازگشت چندانی ندارد. البته استثنا برای همه جراحی های زیبایی وجود دارد و نیازمند برخی نکات مراقبتی است تا نتایج به خوبی حفظ شود. گاهی به دلیل تغییرات هورمونی یا انجام زایمان و یا فزایش وزن های شدید، این احتمال وجود دارد که پوست لابیا ماژور نیز تا مقداری افزایش سایز داشته باشد اما این بزرگ شدن پوست به اندازه ای نیست که افتادگی ایجاد شود.

برخی افراد تصور دارند که افتادگی پوست بعد از لابیاپلاستی اینگونه است که مجدد پوست این قسمت آویزان شده و با لباس یا محیط اطراف دچار ساییدگی و زخم می‌شود اما اصلا اینگونه نیست و فقط ممکن است که کمی التهاب یا تورم ایجاد شود و یا مقداری این پوست با حجم بیشتری از چربی روبرو شود، بنابراین نتایج لابیاپلاستی بازگشت پذیر نیست. بعضی افراد برای عدم بازگشت پوست به حالت اولیه از محصولات مراقبتی تناسلی زیادی استفاده می‌کنند اما نیازی به انجام این کار نیست و فقط کافیست تا برای انجام جراحی لابیاپلاستی به بهترین جراح لابیاپلاستی مراجعه کنید.

آیا لابیاپلاستی بعد از جراحی بازگشت دارد

مراقبت های بعد از انجام لابیاپلاستی

مراقبت های بعد از جراحی لابیاپلاستی بسیار متنوع هستند و باید برای حفظ نتیجه مورد اهمیت واقع شوند. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم داشت. برخی از این موارد مراقبتی مربوط به افزایش دوام و حفظ نتیجه بوده و برخی دیگر برای جلوگیری و پیشگیری از آسیب به لابیاها خواهد بود.

· ناحیه تناسلی خود را به طور مداوم بشویید تا هیچگونه باکتری به درون جای بخیه ها نفوذ نکند.

· به ناحیه تناسلی خصوصا قسمت لابیاها دست نزنید یا این نواحی را لمس نکنید تا جای زخم ها و جای بخیه تحریک نشود.

· اگر در قسمت لابیاها، احساس تورم و کشیدگی دارید، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

· از کمپرس سرد به طور قرارگیری غیر مستقیم از سطح پوست برای کاهش التهابات استفاده کنید.

· موهای زائد این ناحیه را تا شش روز بعد از جراحی، شیو نکنید زیرا احتمال بروز زخم جدید وجود خواهد داشت.

· فعالیت های سنگین، مراجعه به باشگاه برای هرگونه ورزش و حتی پیاده روی را به چند وقت آینده بعد از جراحی خود موکول کنید تا فشار زیادی به جای بخیه ها وارد نشود و آسیب نبینند.

· در صورت تجویز داروهای آنتی بیوتیک توسط جراح، حتما به موقع و تا زمان ذکر شده نیز مصرف نمایید.

بهترین جراح لابیاپلاستی تمامی مراقبت ها و نکات مهم و ضروری را بعد از انجام این جراحی به مراجعه کننده بازگو می‌کند تا بهترین نتیجه را تجربه کند و دچار چالش و عوارض بعد از لابیاپلاستی نشود. شما به عنوان کاندیدای انجام این تکنیک، حتما باید این موارد را بشناسید و به رعایت آن‌ها بپردازید.

لابیاپلاستی ترمیمی

لابیاپلاستی ترمیمی برای بهبود ظاهر ناحیه تناسلی و حذف قسمت های اضافی و یا رفع افتادگی پوست بعد از لابیاپلاستی اولیه نیز استفاده می‌شود. البته گاهی پزشک در انجام این جراحی بی تجربه است و احتمال دارد که به میزان مناسب و لازم، از پوست لابیا ماژورها حذف نکرده باشد و مقداری پوست به حالت آویزان یا اضافی باقی بماند که فرد زیباجو را دچار اذیت و ناخوشی کند. دکتر میترا بهمن پور، عمل لابیاپلاستی ترمیمی را با شیوه های نوین و لیزر انجام داده و تمامی مشکلات ظاهری و جسمی را در یک جلسه بهبود می‌بخشد. برخی افراد نیز بعد از لابیاپلاستی دچار کشیدگی پوست بوده و در حین برقراری رابطه جنسی با درد روبرو می‌شوند که در اثر زیاد برداشته شدن از پوست لابیا ماژور است. چنانچه با این مشکل مواجه بودید، نیز برای ترمیم لابیا به پزشک نامبرده مراجعه داشته باشید.

لابیاپلاستی ترمیمی

دستشویی بعد از عمل لابیاپلاستی

یکی از نکات مراقبتی بعد از لابیاپلاستی، نحوه رفتن به دستشویی است. شما باید در هنگام ادرار کردن در چند روز اولیه، آب بسیار زیاد را به جای بخیه های خود نگیرید تا محیط چندان مرطوب نشود و مدت زمان بهبودی زخم‌ها به تعویق نیفتد. حتما بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، ناحیه تناسلی خود را به خوبی خشک کنید. در نظر داشته باشید که اگر دفع مدفوع داشتید، حتما محیط ناحیه تناسلی را با آب و صابون بشویید تا دچار عفونت باکتریایی نشوید. سعی کنید مایعات فراوان استفاده کنید تا دچار سوزش واژن نشوید و این مورد علاوه بر سوزش جای بخیه ها برایتان آزاردهنده نشود. برای جلوگیری از کشیدگی لابیاها بعد از عمل، بهتر است که از سرویس فرنگی استفاده نمایید.