اگر در حال مطالعه این مطلب هستید قطعا کلمات طب سوزنی و درمان بیماری‌های مختلف با طب سوزنی را شنیده‌اید اما هنوز به طور کامل با این روش درمانی طبیعی و بدون عارضه آشنایی ندارید. طب سوزنی یکی از روش‌های طب سنتی بوده و دارای قدمتی 2500 ساله است.

این روش درمانی شرقی به تازگی مورد توجه جوامع پزشکی زیادی در ایران قرار گرفته است. طبق گفته وزارت بهداشت، “بیش از 100 بیماری مختلف را می‌توان با طب سوزنی درمان یا کنترل کرد.” اما کدام بیماری‌ها در این لیست قرار دارند؟ اصلا طب سوزنی چیست و چگونه کار می‌کند؟ ما برای پاسخ دهی به سوالات شما این مقاله را تدوین کرده‌ایم. پس به خواندن ادامه دهید.

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی یکی از مشهورترین روش‌های درمانی طبیعی در طب سنتی است. منشا اصلی آن آسیای شرقی و چین می‌باشد. بر اساس گفته‌های متخصصین طب سوزنی چینی، سراسر بدن انسان را مسیرهای انرژی فرا گرفته و انرژی (چی) در این مسیرها در حال گردش است. هنگامی که گردش انرژی در این مسیرها دچار عدم تعادل شود، بیماری به سراغ ما خواهد آمد.

بنظر شما برای درمان این بیماری‌های ایجاد شده بر اثر عدم تعادل انرژی، باید چه کاری انجام دهیم؟ آفرین! باید تعادل انرژی را به حالت اولیه بازگردانیم. این دقیقا راه حل طب سوزنی برای درمان بیماری‌هاست.

طبق گفته متخصصین چینی، نقاط حساسی در بدن وجود دارند که بطور مستقیم روی جریان انرژی (qi) تاثیر می‌گذارند. پس با انجام طب سوزنی و ورود سوزن‌ها به این نقاط، می‌توان انرژی را هدایت و به تعادل رساند. در نتیجه انجام این کار، بهبودی و درمان حاصل خواهد شد. به همین سادگی!

فراموش نکنید؛ کار را به متخصص طب سوزنی بسپارید!

البته که این کار به همین سادگی هم نیست و باید تخصص لازم برای انجام آن را داشته باشید. پس اگر تخصص لازم را ندارید یا دنبال متخصص طب سوزنی هستید، پیشنهاد می‌کنم ادامه مقاله را از دست ندهید. در انتها قصد داریم بهترین متخصص طب سوزنی در ایران را به شما معرفی کنیم. اما قبل از آن بهتر است بدانیم اصلا طب سوزنی برای درمان چه بیماری‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟!

طب سوزنی چه بیماری هایی را درمان میکند؟

گستره بیماری‌های قابل درمان با طب سوزنی بسیار گسترده است و حتی بیماری‌هایی که بطور 100 درصدی با طب سوزنی قابل درمان نباشند را می‌توان با این روش کنترل کرد. برای نمونه می‌توان به بیماری‌های MS، انواع سرطان و قند خون اشاره کرد. اما بیماری‌هایی که کاملا با طب سوزنی درمان می‌شوند کدامند؟ در ادامه به چند مورد از این بیماری‌ها اشاره خواهیم کرد.

طب سوزنی چه بیماری هایی را درمان میکند؟

درمان مشکلات گوارشی و کاهش وزن با طب سوزنی

همه مردم تناسب اندام را دوست دارند اما بیشتر مردم با مشکلات گوارشی روبرو هستند که این مشکلات، بیماری چاقی را به همراه دارد. از طرفی افراد فکر می‌کنند برای لاغری و خوش استایل شدن حتما باید از رژیم غذایی، ورزش یا عمل‌های جراحی خطرناک کمک بگیرند!

از وقتی که درمان چاقی با طب سوزنی در بین بازیگران و افراد معروف در سراسر دنیا رواج یافت، مردم با دریچه امیدی از جنس زیبایی و سلامتی روبرو شدند. با استفاده از طب سوزنی، با کمترین هزینه و عوارض؛ بیشترین بازدهی را در جهت کاهش وزن تجربه خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنم بعد از پایین آمدن از روی ترازو و عدم رضایت از عدد نمایش داده شده، سری به مقاله لاغری با طب سوزنی ما بزنید.

درمان مشکلات روانی و افسردگی با طب سوزنی

با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی، روز به روز بیماری‌های روانی عجیب و غریب زیادی پیدا می‌شوند. از بیماری های تکنوفوبیا گرفته تا افرادی که ترس از فضای بسته، ارتفاع و آب دارند. اما هرچه این بیماری‌ها بیشتر و عجیب‌تر شوند، باز هم مادر تمام بیماری‌های اعصاب و روان، افسردگی باقی خواهد ماند.

اگر شما هم بعد از اپیدمی کرونا، دچار افسردگی شده و از قرص‌های شیمیایی و هزینه‌های گزاف تراپیست‌ها خسته شده اید، با چند جلسه طب سوزنی آرامش اعصاب خود را تضمین کنید. کافی است برای کسب اطلاعات بیشتر در وبسایت سوزنیران مقاله مرتبط با این موضوع را مطالعه کنید و در صورت نیاز در هر ساعتی از شبانه روز از پشتیبان واتسپ ما در جهت درمان افسردگی با طب سوزنی، مشاوره رایگان دریافت کنید.

درمان مشکلات زناشویی و ناباروری با طب سوزنی

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید 80 الی 90 درصد دلایل طلاق در ایران، بدلیل مشکلات زناشویی و ناباروری است! مشکلات زناشویی به میزان مساوی از سمت زن یا مرد ممکن است بوجود آید و یک امر کاملا طبیعی است. قابل توجه‌ترین نکته در هنگام مواجهه با این مشکلات آن است که برای رفعشان از روش‌های مناسب و تاثیرگذار استفاده کنیم.

متخصصین ما در مرکز طب سوزنی سوزنیران، این اطمینان را به شما می‌دهند که در جهت حفظ خانواده‌تان با استفاده از طبیعی‌ترین روش‌های درمانی به شما کمک کنند. همین حالا برای درمان انواع بیماری‌ها و اختلالات جنسی خود با استفاده از طب سوزنی اقدام کنید.

درمان مشکلات ریوی و سرفه های مزمن با طب سوزنی

آسم، آلرژی، التهاب ریه و حتی کرونا از عمده‌ترین دلایل سرفه‌های مزمن هستند. متاسفانه راه حل تضمینی برای درمان آسم وجود ندارد اما طب سوزنی تا حد زیادی به کنترل آن کمک می‌کند. آلرژی‌های فصلی و غیر فصلی با طب سوزنی کاملا درمان خواهند شد و کیفیت زندگی شما افزایش پیدا خواهد کرد. برای اینکه از تضمینی بودن طب سنتی در درمان رنیت آلرژیک، می‌توانید وارد مقاله مربوط به آن در سایت تخصصی طب سوزنی سوزنیران به آدرس irsoozan.ir شده و خودتان نظرات مراجعان را مطالعه کنید.

چیزی که خواندید خلاصه‌ای از مهم‌ترین بیماری‌های قابل درمان با طب سوزنی بود. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه، مقاله طب سوزنی چه بیماری هایی را درمان میکند؟ ما را مطالعه کنید. متخصصین ما در این مقاله لیست کاملی از این بیماری‌ها را برای شما قرار داده‌اند.

پاسخ به 3 سوال رایج مراجعان:

با توجه به اینکه سوالات زیادی در زمینه طب سنتی و روش درمانی طب سوزنی برای مراجعان بوجود می‌آید، تصمیم گرفتیم در انتهای این مقاله 3 مورد از پر تکرار ترین آن‌ها را پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

آیا طب سوزنی عوارض دارد؟

همانطور که قبلا هم گفتیم، طب سوزنی یکی از روش‌های طب سنتی بوده و کاملا طبیعی است. در نتیجه در صورتی که آن را تحت نظارت پزشکی حاذق به انجام رسانید، هیچگونه عوارضی برای شما بوجود نخواهد آمد.

هزینه طب سوزنی چقدر است؟

هزینه‌های طب سوزنی به عوامل بسیار زیادی از جمله تعداد جلسات، نوع بیماری و.. دارد. اما بطور کلی در مقایسه با هزینه‌های داروهای شیمیایی و عمل‌های جراحی، طب سوزنی بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

طب سوزنی را کجا انجام دهیم؟

برای پاسخ به این سوال باید به موارد زیادی از جمله سابقه کار، داشتن گواهینامه‌های معتبر و.. پزشک دقت کنید. زیرا کاملا مشخص است که طب سوزنی یک روش درمانی حساس است و در صورتی که سوزن‌ها در محل نامناسب قرارداده شوند، عوارض زیادی را در پی خواهند داشت.

پیشنهاد ما به شما انجام خدمات درمانی و زیبایی طب سوزنی در مرکز تخصصی طب سوزنی سوزنیران تحت نظارت دکتر سید جعفر محقق است. دکتر محقق با بیش از 10 سال سابقه کار در زمینه طب سوزنی و امبدینگ و همچنین داشتن انواع گواهینامه‌های معتبر و شماره نظام پزشکی زیر، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. کافی است برای دریافت نوبت مشاوره و معاینه حضوری با شماره‌های موجود در صفحه درباره ما سایت https://irsoozan.ir تماس حاصل فرمایید.

دکتر سید جعفر محقق مطلق

در نهایت امیدواریم مطلب فوق برای شما مفید واقع شده و شما را به پاسخ سوالاتتان در خصوص طب سوزنی رسانده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهام، می‌توانید از طریق کامنت‌ها با متخصصین مجموعه سوزنیران در ارتباط باشید.