صابون سازی به روش های مختلفی صورت میگیرد از جمله روش های سنتی و زمانگیر میتوان به روش کلدپرس اشاره کرد.در صابون سازی به روش کلد پرس با ترکیب روغن های مختلف و محلول سدیم هیدروکسید و انجام یک واکنش شیمیایی به نام صابونی شدن طی مدت 3 الی 4 هفته زمان لازم است تا صابون حاصل شود .در اینجا میتوانید درباره روش ساخت صابون های گیاهی بییشتر بیاموزید.روش دیگر Melt & Pour است.

اگر میخواهید با صرف زمان کمتر و با شکل ظاهری بهتر صابون های با کیفیتی را تولید کنید ،حتما روش Melt & Pour صابون سازی را با استفاده از پایه صابون امتحان کنید.

در  این روش کافی است پایه صابون را ذوب کرده ، آن را با رنگ و رایحه های مورد علاقه خود سفارشی کنید و در قالب بریزید که گزینه خوبی برای شروع ساخت صابون در مبتدیان است. می توانید تکنیک های پیشرفته ای را برای تغییر دادن ظاهر و رنگ آن تجربه کنید.

در ساخت صابون به روش Melt & Pour قبلاً این فرآیند طی شده است. این بدان معناست که شما مجبور نیستید مقدار سود ،روغن ها و.. را کنترل کنید ، می توانید روی طراحی تمرکز کنید و لازم نیست صابون را بگذارید تا مدت به اصطلاح cure آن طی شود – به محض خنک شدن و سفت بودن آماده استفاده است. استفاده از پایه صابون برای صابون سازی بی خطر با صرف زمان و زحمت کمتر است.

روش ساخت صابون از پایه صابون گلیسیرینه

پس از تهیه این دستور صابون گلیسیرینه خواهید دید که کار با آن چقدر سرگرم کننده است. شما تمام روغنهای گیاهی و محلول سود را کنار گذاشته و کافی است یک پایه صابون گلیسیرینه تهیه کنید و آنرا به شکل های مختلف با عطر و خواص مختلف تولید کنید.

قالب های خود را آماده کنید. آنها را روی یک سطح صاف قرار دهید و عطرها و رنگ های خود را آماده کنید.

مشخص کنید که به چه مقدار پایه صابون نیاز دارید. یک قطعه صابون به طور متوسط ​​4 اونس(یا 113.5 گرم) است و قالب به شما می گوید که چند اونس در آن نگهداری شود. کمی بیشتر استفاده کنید زیرا مقداری روی ظرف و قاشق باقی می مانند.

مراحل ساخت صابون با استفاده از پایه صابون:

به اندازه لازم پایه صابون را جدا کرده و به قطعات کوچک تر برش دهید.

آنها را در ظرف مقاوم به حرارت قرار دهید تا آب شود. میتوانید از پیرکس استفاده کنید. شیشه را درون تابه ای با آب داغ قرار دهید تا گرم شود ، گاه گاهی هم بزنید. وقتی ذوب شد ، شیشه را از آب بیرون آورده و روی پارچه قرار دهید. در صورت تمایل چند قطره رنگ خوراکی مایع و یا میکا اضافه کنید. خوب هم بزنید. در صورت نیاز بیشتر اضافه کنید.

بگذارید کمی خنک شود (اما دقت کنید که نبندد) بعد ، اسنشیال اویل مورد علاقه خود را اضافه کنید.(برای چهار اونس 24 قطره کفایت میکند)

اگر می خواهید صابون دست ساز را به طور طبیعی معطر کنید ، باید از اسنشیال اویل ها استفاده کنید. این اسانس های گل و گیاه بسیار معطر، طبیعی هستند اما باید در غلظت های مشخصی استفاده شوند. اگر بیش از حد استفاده کنید نه تنها آنها را هدر می دهید بلکه صابون هایتان می توانند باعث تحریک پوست شوند.

هر گیاه خشک را که تمایل دارید میتوانید اضافه کنید دقت کنید که حتما خشک شده و رطوبتی نداشته باشند.(تا 10 درصد از فرمولاسیون کفایت میکند مثلا برای 4 اونس حدود 12 گرم کافی است)

حالا صابون گلیسیرین خود را داخل قالب ها بریزید. اگر پایه بیش از سفت و یا چسبناک شد ، آن را دوباره ذوب کرده و هم بزنید. اجازه دهید قالب ها بمانند تا صابون کاملاً سرد شود.

وقتی خنک شد ، از قالب خارج کنید. صابون را در کاغذ موم یا پلاستیک بپیچید. باید فوراً آن را بپیچید در غیر این صورت ممکن است رطوبت هوا را جمع کرده و عرق کند.

چند نکته در مورد ساخت صابون با استفاده از صابون پایه

چند نکته در مورد ساخت صابون با استفاده از صابون پایه

قبل از ریختن مخلوط  صابون قالب را با الکل (اتانول)70 درصد اسپری کنید و بعد از ریختن آن سطح صابون را نیز با الکل اسپری کنید تا از ایجاد خاکستر و حباب جلوگیری شود.

از قالب های سیلیکونی استفاده کنید زیرا به راحتی صابون را جدا می کنند.

به مواد تشکیل دهنده صابون پایه  خود نگاه کنید.

اگر شفاف بود (و شما پایه صابون سفید میخواهید)میتوانید  مقداری دی اکسید تیتانیوم یا پودر اکسید روی اضافه کنید تا صابونی سفید بدست آورید تا رنگ بهتری بگیرد. (برای خرید دی اکسید تیتانیوم یا پودر اکسید روی کلیک کنید.)

گیاهان را به خوبی آسیاب کرده و همیشه از گیاهان خشک استفاده کنید.

خرید پایه صابون

خرید پایه صابون

در هنگام خرید پایه صابون گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد.پایه صابون شفاف،نیمه شفف،مات سفید و … پایه صابون شفاف گزینه خوبی برای شروع است. پایه شفاف دارای رنگ های روشن تر خواهد بود ، در حالی که سفید دارای رنگ های پاستیلی بیشتری است. شما همچنین می توانید پایه هایی را با مواد افزودنی مانند شی باتری ، عسلی ، یا آلوئه ورا و…امتحان کنید.

شما میتوانید برای ایجاد تنوع در صابون های خود ادویه جاتی م مانند زردچوبه دارچین ، زنجبیل انواع پودر های گیاهان مانند همیشه بهار بومادران رازیانه ختمی و یا مخلوط چند گیاه … را به پایه صابون خود اضافه کنید.همچنین انواع پودرهای ریشه ای مانند ریشه صندل ، جین سینگ ، انواع پودرهای کاکائو ، شیر ، نشاسته ، قهوه و… انواع پودر دانه های میوه ها .، کف دریا پودر گوگرد میکا و …را اضافه کنید  که هر کدام از این همه مواد می توانند خاصیت های مختلف و متنوعی به صابون شما بدهند .

برای اضافه کردن عطر و رایحه و همچنین مضاعف کردن خواص درمانی میتوانید اسنشیال اویل را جایگزین اسانس های مصنوعی(که ماندگاری بالایی ندارند وممکن است برای پوست حساسیت ایجاد کنند) کنید.توجه داشته باشید که غلظت ،زمان اضافه شدن و انتخاب نوع اسنشیال اویل همگی هنر شما تولید کننده می باشد و روشهای خاص خود را دارد. چرا که میتواند هم رایحه و هم خواص درمانی آروماتراپی را به محصولات شما اضافه کند.برای اطلاعات بیشتر در این زمینه کلیک کنید.