ال کارنیتین نوعی پروتئین طبیعی محسوب می‌شود که به میزان قابل توجهی در بدن وجود دارد. این ماده تاثیر بسیار مهمی بر روی افزایش میزان سوخت و ساز در بدن دارد و جزو مواد ضروری برای بدن محسوب می‌شود. در صورتی که ال کارنیتین را همراه با رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی استفاده کنید، می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

استفاده از ال کارنیتین باعث می‌شود که پیوند بین اسیدهای چرب در بدن از بین برود و در نهایت از شکسته شدن این پیوندها انرژی برای بدن فراهم شود. با توجه به اینکه این ماده تاثیر بسیار زیادی بر روی کاهش وزن و لاغری دارد، پس امروزه در بین طرفداران تناسب اندام بسیار محبوب و پرطرفدار شده است. برای آشنایی بیشتر با انواع ال کارنیتین برای کاهش وزن، تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

بهترین ال کارنیتین برای کاهش وزن

ال کارنیتین باعث انتقال اسید چرب به میتوکندری می‌شود و در نتیجه برای تبدیل انرژی سوزانده می‌شود؛ به همین دلیل به عنوان یک نوع مکمل کاهش وزن شناخته شده است. برخی از مهمترین ال کارنیتین برای کاهش وزن، عبارت است از:

ال کارنیتین ۱۰۰۰ کارن

در هر یک از بسته‌های این محصول ۶۰ عدد قرص وجود دارد که هر کدام از این قرص‌ها حاوی ۱۰۰۰ میلی‌گرم ال کارنیتین از نوع ال تارتارات است. در اثر مصرف این ماده میزان چربی سوزی بدن تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند؛ در نتیجه باعث بهبود ریکاوری و کاهش خستگی در بدن مصرف کنندگان می‌شود. ورزشکارانی که قصد استفاده از این مدل ال کارنیتین را دارند، باید روزانه یک تا دو عدد قرص را همراه با غذا میل کنند و سایر افراد باید بر اساس دستورالعمل متخصص تغذیه یا پزشکان آن را مصرف کنند.

ال کارنیتین بی اس کی ۲۰۰۰

در بسته‌های این محصول ۱۰ عدد محلول خوراکی ال کارنیتین وجود دارد که حاوی ۱۰ میلی لیتر از این محصول هستند. این محلول را می‌توان به تنهایی یا به حالت حل شده در انواع نوشیدنی و غذاهای مایع استفاده کرد. بهترین زمان استفاده این ال کارنیتین، یک ساعت قبل از آغاز فعالیت‌های ورزشی است؛ چرا که در اثر استفاده آن اسیدهای چرب با سرعت بالاتری به میتوکندری ورود پیدا می‌کنند و در نتیجه آنها را به انرژی تبدیل می‌کند و باعث می‌شود که انرژی لازم برای فعالیت‌های بدنی شما فراهم شود.

ال کارنیتین پلاس

بهترین ال کارنیتین برای کاهش وزن در فستینگ است؛ چون این محصول علاوه بر ال کارنیتین میزان قابل توجهی آل آرژنین هم دارد. این محصول از ال کارنیتین، دارای ۱۰ عدد محلول خوراکی ۱۰ میلی لیتر است که هر کدام از آنها حاوی ۱۰۰۰ میلی‌گرم ال کارنیتین و ۱۰۰۰ میلی‌گرم آل آرژنین است.

در اثر استفاده از این محصول متابولیسم چربی‌ها و عضله سازی بیشتر می‌شود. نیم ساعت قبل از شروع تمرینات ورزشی از این محصول استفاده کنید و حتماً آن را همراه یک وعده کربوهیدرات مصرف کنید تا بتواند به تقویت و بهبود شما در حین تمرینات ورزشی کمک کند. یکی از نکته‌های بسیار مهم در زمینه مصرف این مدل ال کارنیتین، این است که بیشتر از سه ویال در روز بدون تجویز پزشک نباید مصرف شود.

ال کارنیتین گلد ۵۰۰ میلی‌گرم

یکی از بهترین ال کارنیتین برای کاهش وزن است و به حالت قرص ساخته می‌شود و هر بسته از آنها دارای ۳۰ عدد قرص است که هر کدام از این قرص‌ها هم ۵۰۰ میلی‌گرم ال کارنیتین دارند. نحوه مصرف این قرص به گونه‌ای است که بزرگسالان باید ۱ تا ۳ قرص را در طول روز همراه با وعده‌های غذایی مصرف کنند.

ال کارنیتین ۲۰۰۰ آلامو

هر بسته از این محصول دارای ۱۰ عدد محلول خوراکی ۱۰ میلی‌لیتر ال کارنیتین است که در هر کدام از آنها ۲۰۰۰ میلی‌گرم ال کارنیتین یافت می‌شود. نحوه مصرف این محصول به گونه‌ای است که یک ویال در روز باید بر اساس دستور پزشک مصرف شود.

ال کارنیتین شوتس ویتال

این محصول به حالت کپسول ساخته می‌شود و هر بسته از آن دارای ۹۰ عدد کپسول است که هر کدام از آنها دارای ۵۰۰ میلی‌گرم ال کارنیتین هستند. نحوه مصرف این مدل ال کارنیتین‌ها به گونه‌ای است که روزانه باید دو عدد کپسول در بین غذا و با یک لیوان آب مصرف شود.

استفاده از بهترین ال کارنیتین برای کاهش وزن در فستینگ

رژیم لاغری فستینگ به ۵ حالت صورت می‌گیرد که معروف‌ترین آنها رژیم لاغری یک روز در میان است. در رژیم فستینگ شرایطی مانند روزه‌داری در بدن ایجاد می‌شود که در اثر آن بدن از چربی‌های ذخیره شده در بدن استفاده می‌کند و در نهایت کاهش وزن و لاغری در بدن رخ می‌دهد.

در اثر رژیم فستینگ کاهش وزن به طور متعادل صورت می‌گیرد و ماندگاری آن بسیار بالا است. همچنین این رژیم برای تمامی افراد به جز زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود و می‌توان به طور مدت زمان طولانی از آن استفاده کرد. توجه داشته باشید که رژیم فستینگ نسبت به سایر رژیم‌های دیگر کمتر به پروتئین سوزی می‌پردازد و بیشتر چربی‌های ذخیره‌ای در طی یک فرایند از بین می‌روند.

شما می‌توانید بر اساس شرایط خود یک نوع رژیم فستینگ را انتخاب کنید؛ البته توصیه می‌شود که همراه با یک مشاور تغذیه آن را دنبال کنید و در کنار آن می‌توانید از بهترین ال کارنیتین برای کاهش وزن در فستینگ استفاده کنید؛ چون این ماده باعث می‌شود که چربی سوزی در بدن افزایش پیدا کند، در نتیجه روند چربی سوزی در بدن شما افزایش پیدا کند.

همچنین با توجه به اینکه انرژی مورد نیاز بدن را فراهم می‌کند؛ در نتیجه خستگی، کسلی و بی‌حالی شما را از بین می‌برد و می‌توانید با انرژی بیشتر در کنار رژیم به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید.

تثبیت وزن با ال کارنیتین

بعد از تحقیقات و بررسی‌های مختلفی که توسط پژوهشگران صورت گرفته است، نشان داده‌اند که ال کارنیتین باعث می‌شود اسیدهای چربی که در بدن وجود دارند به درون میتوکندری انتقال پیدا کنند و در نتیجه از تجزیه آنها برای تولید انرژی استفاده می‌شود.

زمانی که شما انواع مدل‌های مختلف ال کارنیتین به صورت مایع یا قرص را مصرف می‌کنید، باعث می‌شود که میزان این ماده در بدن شما بیشتر شود و در نتیجه عمل چربی سوزی در بدن به نحو بهتری صورت می‌گیرد. همچنین استفاده از این ماده در بدن باعث می‌شود که میزان انرژی در بدن افزایش پیدا کند و در نتیجه ورزشکاران با توان و قدرت بیشتری به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

در صورتی که شما روزانه از ال کارنیتین استفاده کنید، باعث می‌شود که روند افزایش متابولیسم بدن افزایش پیدا کند و سوزاندن چربی‌ها متوقف نشود و در نتیجه شما می‌توانید به کاهش وزن برسید. در صورتی که طبق دستور پزشک این ماده را مصرف کنید، در نهایت باعث تثبیت وزن می‌شود.

نحوه استفاده از ال کارنیتین برای کاهش وزن

امروزه اشکال مختلف دارویی ال کارنیتین به حالت قرص، کپسول، ویال خوراکی، تزریقی و شربت در دسترس قرار دارد؛ به همین دلیل هر فردی باید با توجه به ساختار بدنی خود و همچنین نتیجه‌ای که قصد دارد از مصرف ال کارنیتین بگیرد، طبق دستور پزشک برای مصرف دوز خاص در مدت زمان مشخص آن اقدام کند.

دوز مصرفی ال کارنیتین می‌تواند بین دو تا چهار نوبت در روز متغیر باشد و این دوز مصرفی باید توسط پزشک متخصص تجویز شود. یکی از نکات بسیار مهم در مصرف ال کارنیتین، این است که بعد از مصرف آن باید مقدار زیادی آب بنوشید و در زمان دقیق و مشخص برای مصرف آن اقدام کنید. در صورتی که این ماده به صورت قرص جویدنی برای شما تجویز شده است، باید به صورت کامل جویده شود.

برخی از افراد ممکن است در اثر مصرف این ماده دچار حساسیت شوند و با حساسیت‌های مختلف مانند دل درد، اسهال، استفراغ، تهوع و غیره مواجه شوند که در این صورت باید در اسرع وقت مصرف ال کارنیتین را متوقف کنید و در کمترین زمان ممکن به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

آیا مصرف ال کارنیتین برای هر فردی مناسب است؟

آیا مصرف ال کارنیتین برای هر فردی مناسب است؟

وظیفه اصلی ال کارنیتین چربی سوزی در بدن است، پس در اثر چربی سوزی میزان تولید انرژی در بدن را افزایش می‌دهد و در نهایت می‌توان گفت که در اثر مصرف این ماده می‌توان تا حد زیادی به کاهش وزن بدن کمک کرد. بر اساس تحقیقات مختلفی که صورت گرفته است، بعد از مصرف ال کارنیتین، روند متابولیسم در بدن افزایش پیدا می‌کند.

اما توجه داشته باشید که در حالت عادی در بدن هر فردی به میزان مناسبی ال کارنیتین تولید می‌شود و از این ماده برای کنترل میزان چربی خون و تولید انرژی استفاده می‌شود.

در صورتی که بیشتر از نیاز بدن ال کارنیتین در بدن وجود داشته باشد،بدن آن را از طریق مجاری ادراری دفع می‌کند و در نتیجه هیچ فایده‌ای برای بدن ندارد. پس می‌توان گفت که مصرف این قرص به تنهایی برای افراد عادی تاثیری بر روی کاهش وزن ندارد.

اما توجه داشته باشید که تاثیرگذاری ال کارنیتین بر روی بدن زمانی قابل مشاهده است که بدن به این ماده نیاز دارد. در صورتی که در اثر فعالیت‌های بدنی سنگین ال کارنیتین در بدن مصرف می‌شود، در کنار آن باید بهترین ال کارنیتین را به صورت خوراکی مصرف کرد و به عنوان یک مکمل مفید برای بدن آن را فراهم کرد. در این صورت می‌توان گفت که برای بدن مفید است و می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

آیا ال کارنیتین برای بدن مضر است؟

یکی از نگرانی‌های اصلی برای افرادی که از ال کارنیتین، قرص‌های لاغری و مکمل‌های ورزشی استفاده می‌کنند، این است که آیا دچار عوارض و ضرر می‌شوند؟ در نظر داشته باشید که بهترین ال کارنیتین از موادی تشکیل شده است که با بدن انسان سازگاری بسیار بالایی دارد. پس نمی‌توان ضررهای بسیار زیادی را برای آن در نظر گرفت؛ اما باز هم ممکن است استفاده از ال کارنیتین برای بدن عوارض جانبی به همراه داشته باشد. برخی از عوارض استفاده از ال کارنیتین، عبارت است از:

حالت تهوع

برخی از افرادی که از ال کارنیتین استفاده می‌کنند،ممکن است که با حالت تهوع خفیف مواجه شوند. مخصوصاً زمانی که فرد دوزهای زیادی از این مکمل را استفاده می‌کند، به طور موقت دچار حالت تهوع می‌شود. اما توجه داشته باشید که در اثر گذر زمان و در صورتی که بدن با این مکمل تطبیق پیدا کند، این حالت هوا هم کاهش پیدا می‌کند.

اسهال

در برخی از افراد مصرف مکمل ال کارنیتین باعث می‌شود که فرد دچار اختلالات گوارشی و اسهال شود. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، باید با مشورت پزشک متخصص خود میزان دوز مصرفی این محصول را در طول روز کاهش دهید.

تغییر بو در عرق و ادرار

یکی دیگر از عوارض جانبی مصرف ال کارنیتین، این است که شما شاهد تغییر بود در عرق و ادرار خود خواهید بود. معمولاً افرادی که دوزهای بالا از این محصول را استفاده می‌کنند، با این مشکل مواجه می‌شوند. اما در نظر داشته باشید که این عارضه به طور موقت و بی‌ضرر است و با گذر مدت زمان کم برطرف می‌شود.

تاثیر بر کلیه

در صورتی که شما دچار مشکلات کلیوی هستید، باید طبق دستور پزشک از ال کارنیتین استفاده کنید؛ چون ممکن است تاثیراتی بر روی کلیه داشته باشد.

افزایش اشتها

برخی از افرادی که از ال کارنیتین استفاده می‌کنند،ممکن است متوجه افزایش اشتهای خود شوند که این عارضه در افراد متفاوت است. اما در صورتی که به دنبال استفاده از ال کارنیتین برای کاهش وزن هستید و با این عارضه مواجه شوید، خبر خوبی نیست و باید در اسرع وقت با پزشک متخصص ارتباط برقرار کنید.

مصرف همزمان ال کارنیتین و ملاتونین در رژیم لاغری فستینگ

مصرف همزمان ال کارنیتین و ملاتونین در رژیم لاغری فستینگ می‌تواند در بهبود عملکرد بدن و افزایش اثربخشی رژیم کمک کند. ال کارنیتین یک ترکیب طبیعی است که در بدن ایجاد می‌شود و نقش مهمی در فعالیت متابولیک و انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندریها (مراکز انرژی در سلولها) دارد. این مکمل ممکن است باعث افزایش سوخت و ساز در بدن شود و بهبود فعالیت ورزشی و تعادل چربی بدن کمک کند.

ملاتونین یک هورمونی است که توسط غده پینهال در مغز ترشح می‌شود و در تنظیم چرخه خواب و بیداری نقش دارد. اما، ملاتونین همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند و می‌تواند در مقابله با استرس اکسیداتیو کمک کند. این مکمل ممکن است در بهبود کیفیت خواب و کاهش استرس کمک کند که این موارد نیز در فرآیند لاغری و رژیم غذایی موثر هستند.