به تازگی مقاله ای منتشر شده است و نشان می دهد که خطر انتشار بیماری سالک احشایی در سراسر جهان جدی است.

سالک احشایی و انتشار آن در سراسر جهان؛ پیش زمینه

بیماری سالک احشایی در ابتدا علائم خاص و مشخصی ندارد اما بعد از گذشت هشت ماه، طحال و کبد فرد بیمار را هدف قرار داده و نابود می کند. به واسطه این اتفاقات، سیستم ایمنی بدن هم تحت تاثیر قرار می گیرد. بنابراین، تاخیر در تشخیص و درمان این عارضه مساوی با مرگ فرد بیمار است.

سالک احشایی یک نوع بیماری حامل است که جان انسان های زیادی در سراسر جهان را تهدید کرده است.

با این که پزشکان و محققان برای نابودی این بیماری در تلاش هستند اما به خاطر تغییراتی که در ریسک انتقال و انتشار ایجاد شده است، همچنان این مشکل حل نشده باقی مانده است.

درباره مطالعه

محققان به منظور انجام این مطالعه، داده های منتشر شده در سراسر جهان در رابطه با انتشار این بیماری را از منابع مختلف جمع آوری کرده اند.

آن ها با انجام این مطالعه قصد داشتند خصوصیات و ویژگی های این بیماری در سراسر جهان را بررسی کنند. سپس یک نقشه ریسک تهیه شد تا مناطق پرخطر مشخص شوند.

به طور کلی، 558 مقاله و 2.694 پرونده مربوط به 310 استان در این مطالعه بررسی شد.

سالک احشایی و انتشار آن در سراسر جهان

یافته های مطالعه

محققان تمام داده های منتشر شده را بررسی کردند. ارزیابی های آن ها، دو مورد از خطرناک ترین فاکتورهای دخیل در این عارضه را نشان داد.

به گفته محققان، افزایش سرعت انتشار بیماری در گرم ترین نیمه های سال و شاخص اجتماعی اقتصادی ضعیف در منطقه از خطرناک ترین فاکتورها در انتشار این بیماری هستند.

محققان بررسی های خود را ادامه داده و به این نتیجه رسیدند که کشورهای برزیل، ایران، اتیوپی و هند از مناطقی هستند که احتمال انتشار عفونت در آن ها بسیار قوی تر است.

به گفته محققان، تخمین زده می شود که حدود 5.3 میلیارد دلار انسان که در این مناطق زندگی می کنند، همگی در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

یافته های این مطالعه از اهمیت زیادی برخوردار هستند؛ به این خاطر که اکنون مشخص شد این عارضه همچنان در حال انتشار و انتقال در سراسر جهان است. علاوه بر این، تاثیر فاکتورهای خطرناک در انتشار بیماری هم مشخص شده است.

محققان حاضر در این مطالعه امیدوار هستند که به کمک این اطلاعات روش های جدیدی برای کنترل این بیماری پیدا شود.

سالک احشایی؛ نتیجه گیری

به طور کلی، یافته های به دست آمده از این مطالعه نشان می دهد که بیماری سالک احشایی همچنان در حال انتشار و انتقال در مناطق مختلف جهان، از جمله ایران، است.

منبع