بسیاری از محققان و دانشمندان در سراسر جهان در تلاش هستند تا پاسخی مناسب به این سوال بدهند و مردان و زنان در تمام دنیا، می خواهند اطلاعات دقیقی درباره این پرسش به دست آورند . نتایج تمام تحقیقات علمی درباره متوسط اندازه آلت تناسلی مردان را در این مقاله برای تان تهیه کرده ایم تا در انتهای این مقاله، با خواندن آن اطلاعات کافی و مورد نیازتان را به دست بیاورید و به احتمال زیاد درباره سایز آلت تناسلی خود یا شریک تان به اطمینان خاطر برسید. با دکتر چک همراه باشید.

به صورت خلاصه به چند سوال در این باره پاسخ می دهیم ، برای اطلاع کامل از اندازه های مختلف آلت تناسلی مقاله را کامل مطالعه کنید :

حداقل اندازه آلت تناسلی مردان چقدر است ؟

متوسط اندازه آلت تناسلی مردان بین 12 تا 16 سانتی متر است.

سایز مورد علاقه زنان چقدره؟

بیشتر مردان سوالشان این است که سایز مورد علاقه زنان چقدره و زنان بیشتر به چند سانتی متر علاقه مند هستند؟ با توجه به چندین تحقیقاتی که انجام شده است و نظرسنجی های متفاوت، معمولا سایز بین 14 تا 17 سانت برای زنان جالب می باشد. اما باید بدانید که خانم ها زیاد به این مورد و سایز توجه چندانی نشان نمی دهند.

کوچک ترین اندازه آلت تناسلی مردان چند سانتی متر است ؟

اگر اندازه آلت تناسلی تان کمتر از 8 سانتی متر باشد ، شما دارای آلت تناسلی کوچکی هستید .

آیا اندازه آلت تناسلی برای زنان اهمیت دارد ؟

85 درصد از زنان از سایز و تناسب آلت تناسلی شرکای جنسی خود رضایت دارند.

آیا آلت بزرگتر باعث لذت بیشتر زنان (شریک جنسی) می شود ؟

زنان هیچ علاقه ای به مردان با آلت تناسلی بزرگ ندارند

دخول باید چند سانت باشه تا بتونه به پرده بکارت زن آسیب بزنه؟

سوال خیلی از مردان که آلت تناسلی با سایز متوسط دارند این است که دخول باید چقدر باشه؟ باید گوییم که بستگی دارد و در کل نگران این نباشد. اما در مورد پرده بکارت دختران، معمولا بیشتر از 5 سانت دخول میتواند به آن آسیب بزند.

سایز آلت جنسی چقدر باید باشد ؟

داده های منتشر شده اغلب با پیش زمینه در مورد نگرانی های گسترده مردان در مورد سایز مناسب آلت تناسلی آن ها و رضایت شرکای جنسی، ارائه می شود. پس حقیقت چیست؟

با توجه به مسائلی از جمله: آزادی حضور در هر مکان، دسترسی آسان به مسائل جنسی موجود در سایت ها، و رشد روز افزون شرکت های مختلف برای معرفی و فروش دستگاه های بزرگ کننده و بلند کننده می توان دریافت که این مسئله تا چه اندازه برای مردان دارای اهمیت شده است. محققان به این نتیجه رسیده اند که مردان شدیدا در مورد مردانگی خود نگران هستند.

با این وجود، برای تان عجیب نخواهد بود که بدانید چرا مردها درباره سایز آلت تناسلی خودشان دچار نگرانی شده اند!

اطلاعات کلی درباره حداقل اندازه آلت تناسلی مردان

در این قسمت از مقاله سعی داریم تا به اطلاعات کلیدی درباره متوسط سایز آلت تناسلی مردان اشاره کنیم. توصیه می کنیم که قسمت اصلی متن را مطالعه کرده تا به اطلاعات ظریف تر و کامل تر در این خصوص پی ببرید:

  • 85 درصد از زنان از تناسب و اندازه آلت تناسلی مردان ( شرکای جنسی ) خود رضایت دارند؛ این در حالی است که مردان کاملا در این خصوص مطمئن نیستند ( زیرا از سایز آلت خود راضی نیستند).
  • جمعیتی بالغ بر 45 درصد از مردان بر این باور هستند که آلت تناسلی کوچکی دارند.
  • با توجه به مطالعات صورت گرفته، طول آلت تناسلی مردان در زمان قبل از برانگیختگی بین 7 تا 10 سانتی متر (2.8 تا 3.9 اینچ) طول دارد.
  • اندازه دور تا دور یا پهنای آلت تناسلی قبل از برانگیختگی، بین 9 تا 10 سانتی متر (3.5 تا 3.9 اینچ) می باشد.
  • بین 12 تا 16 سانتی متر (4.7 تا 6.3 اینچ )اندازه متوسط آلت تناسلی قبل از برانگیختگی است.
  • دور تا دور آلت پس از برانگیختگی، حدود 12 سانتی متر (4.7 اینچ) می باشد.

به چه التی کوچک می گویند؟

محققان پس از رسیدن به سایز متوسط، نتایج خود را این گونه بیان کرده اند:«تنها مردانی که طول آلت تناسلی شان در زمان قبل از برانگیختگی، کوتاه تر از 4 سانتی متر (1.6 اینچ)، یا در زمان پس از برانگیختگی کوتاه تر از 7.5 سانتی متر (3 اینچ)باشد، جز دسته افرادی قرار می گیرند که سایز آلت تناسلی شان کوتاه است».

سایز “طبیعی” یا متوسط آلت تناسلی مردان چقدر است؟

در ژورنال تحقیقات اورولوژی، محققان از میان گروه متشکل از 80 مرد، به داده های زیر دست پیدا کردند:

  • 8.8 سانتی متر (3.5 اینچ) سایز متوسط آلت تناسلی در زمان قبل از برانگیختگی است.
  • 12.9 سانتی متر (5.1 اینچ) سایز متوسط آلت تناسلی در زمان بعد از برانگیختگی است.

علاوه بر این، در نتیجه این تحقیقات مشخص شد که ارتباطی میان سایز آلت تناسلی، پس از برانگیختگی و قبل از آن وجود ندارد؛ یعنی مردانی که سایز آلت تناسلی شان در زمان قبل از برانگیختگی متفاوت است، سایز آلت شان پس از برانگیختگی هم مشابه نخواهد بود. علاوه بر این، باید ذکر کنیم که ارتباطی میان سن و سایز آلت تناسلی مردان وجود ندارد.

اندازه آلت تناسلی مردان

جمع آوری اطلاعات درباره این که تا چه اندازه آلت تناسلی مردان افزایش می یابد، به تحقیقاتی مربوط می شود که بر روی 200 مرد اهل ترکیه صورت گرفت: در این تحقیقات مشخص شد که طول آلت تناسلی مردانه در زمان قبل از برانگیختگی، اهمیت بسیار کمی در تعیین اندازه آلت تناسلی پس از برانگیختگی، دارد.

تحقیقات دیگری در ژانویه سال 2014، برای تعیین سایز متوسط آلت تناسلی صورت گرفت : در طی آن بیش از 1.600 مرد آمریکایی ارزیابی شدند؛ البته در این تحقیقات، اندازه بدنی شرکت کنندگان به طور جداگانه لحاظ نشد( مثلا: افراد چاق یا لاغر رو از هم جدا نکردند).

در عوض، این تحقیقات بر پایه سایز آلت تناسلی مردان ارزیابی شد. این طور به نظر می رسد که نتایج حاصل از تحقیقات کاملا قابل اعتماد است. البته، مردها هنگامی سایز آلت تناسلی خودشان را ارائه دادند که از کاندوم استفاده کرده بودند. پس می توان این طور نتیجه گرفت که هر گونه ناهماهنگی موجود میان اندازه گیری ها، نتیجه استفاده از وسایل جلوگیری از بیماری های جنسی، است.

در پایان مطالعات سایز متوسط آلت تناسلی مردان اطلاعات زیر به دست آمد:

  • 14.2 سانتی متر (5.6 اینچ)، سایز متوسط آلت تناسلی در زمان قبل از برانگیختگی است؛
  • 12.2 سانتی متر(4.8 اینچ)، متوسط اندازه دور تا دور آلت تناسلی بعد از برانگیختگی است.

محققان اعلام کردند که اندازه آلت تناسلی پس از برانگیختگی با نتایج به دست آمده از تحقیقات یکسان است. علاوه بر این، در این تحقیقات به این مورد اشاره شده است که نحوه تحریک شدن مرد در سایز و طول واقعی آلت تاثیر گذار است؛ مثلا: مرد با حرکت دست خودش را تحریک کرده باشد یا طور دیگر.

نحوه صحیح اندازه گیری طول آلت تناسلی مردان

برای اندازه گیری طول آلت تناسلی، خط کش را روی کشاله ران قرار داده و از قسمت پایه تا نوک آلت را اندازه گیری کنید.

برای اندازه گیری دور تا دور آلت، متر اندازه گیری را به دور عریض ترین قسمت آلت قرار دهید.

تحقیقات متعدد نشان داده است : « حداقل اندازه آلت تناسلی مردان ، بین 5.1 و 5.6 اینچ است».

سایز مورد علاقه زنان

به نظر می رسد که خانم ها کم تر از مردها به سایز آلت تناسلی توجه می کنند! طبق بررسی ها سایز 15 تا 18 سانتی متر سایز مورد علاقه برای زنان است.

نگرانی اصلی و بزرگ مردها از این است که زنان و شرکای جنسی آن ها از اندازه آلت تناسلی مردان شان رضایت نداشته باشند.

جالب است به این مورد اشاره کنیم که مردان به طور اتوماتیک، سایز آلت خودشان را کوچک تر از چیزی می بینند که دیگران مشاهده می کنند!

از بالا نگاه کردن به سایز آلت تناسلی، در مقایسه با زمانی که از روبرو یا از طرفین به آن نگاه می کنند، کوچک تر به نظر می رسد.

اگر به آلت تناسلی مردان از زاویه دید خودشان نگاه کرده و به احتمال زیاد آن را با آلت مرد دیگری مقایسه کنید؛ بنابراین، اطلاعات غلطی درباره سایز آلت به دست می آورید. ولی آیا به راستی بیشتر می توان به نظر زنان اعتماد کرد؟

در نتایج یکی از تحقیقات در ژورنال انگلیسی اورولوژی جهانی، به این مورد اشاره شد که 85 درصد از زنان از ابعاد و سایز آلت تناسلی شریک جنسی خود راضی بودند، در حالی که مردان کمتر به این مورد باور داشتند.

تقریبا بیش از نیمی از مردانی (45 درصد) که در این تحقیقات حضور داشتند، بر این باور بودند که سایز آلت تناسلی شان کوچک است؛ در حالی که محققان اعلام کرده اند که تعداد اشخاصی که آلت کوچک دارند، بسیار کم است.

حدود 170 زن در این تحقیقات شرکت کردند و به پرسش نامه های مربوط به آن، پاسخ دادند. در پایان، محققان به این نتیجه رسیدند که این مورد تنها برای مردان قابل توجه و مهم است و فقط برای جمعیت اندکی از زنان، این مورد “اهمیت بسیاری” دارد.

طبق یکی از مطالعات در همین زمینه: در حالی که بیشتر نگرانی مردها درباره آلت تناسلی شان به طول آن مربوط می شود، خانم ها بیشتر به عریض بودن آن توجه می کنند.

در یکی از تحقیقاتی که 50 خانم که از نظر جنسی فعال بودند، حضور داشتند: مشخص شد که بیشتر آنان ( یعنی 9 نفر از هر 10 زن ) به عرض آلت توجه می کردند تا طول آن.

سایز آلت جنسی مردان چقدر باشد؟

زنان هیچ علاقه ای به مردان با آلت تناسلی بزرگ ندارند

در یکی از تحقیقات در ژورنال پلاس وان، در ماه نوامبر سال 2015، روش جدیدی را انجام دادند که در آن از زنان پرسیده شده بود تا سایز ترجیحی آلت تناسلی مورد نظرشان را با مدل پرینت شده 3D نشان دهند.

از بین سایزهایی که نشان داده بودند، انتخاب هر کدام از 75 خانم با دیگری متفاوت بود که نشان می دهد، تصمیم های گرفته شده به نوع رابطه ای که به آن فکر می کردند یا تقریبا به علاقه آن ها به سایز بزرگ تر از سایز متوسط، مربوط می شود.

  • اگر آن ها به روابط جنسی طولانی مدت علاقه داشته باشند، آلت هایی را می پسندند که دور تا دور و طول آن، در مقایسه با ارتباط یک شبه، کوچک تر باشد. در این صورت، سایز مورد نظرشان طول 6.3 اینچ و پهنای آن 4.8 اینچ است.
  • اگر به موارد گفته شده در قسمت بالا، در مقایسه با شرکای جنسی برای یک شب ارتباط جنسی اشاره کنیم، ایده آل آن ها، آلتی با 6.4 اینچ و پهنای 5.0 اینچ است.

اندازه و سایز بیشتر آلت های تناسلی

تحقیقات متعددی درباره متوسط سایز آلت تناسلی مردان صورت گرفته است. در سال 2001، نتیجه یکی از تحقیقات منتشر شده است که در آن از 3.300 مرد جوان ایتالیایی که بین 17 تا 19 سال سن داشتند، دعوت شد تا در این تحقیقات شرکت کنند.

در نتیجه این تحقیقات، محققان به این نتیجه رسیده اند که میانگین سایز متوسط و بلندای آلت تناسلی مردان در هنگام قبل از برانگیختگی، 9 سانتی متر (3.5 اینچ) و پهنای آن هم 10 سانتی متر (3.9 اینچ) است.

یکی دیگر از تحقیقات بر روی 301 مردم هندی که شرایط بدنی طبیعی داشتند، صورت گرفت. در نهایت محققان سعی داشتند تا نتایج به دست آمده از این تحقیقات را با نتایج دیگر کشورها مقایسه کنند.

با توجه به گفته های محققان در سال 2007، این تحقیقات و نتایج به دست آمده از آن ها می تواند در برطرف کردن نگرانی و مشاوره دادن به مراجعان درباره سایز آلت تناسلی شان، موثر باشد. علاوه بر این، نتایج به دست آمده، به آقایانی که به دنبال جراحی برای افزایش سایز آلت خود هستند، هم کمک خواهد کرد.

  • آلت تناسلی قبل از برانگیختگی: یعنی طول متوسط آلت تناسلی، 8.2 سانتی متر (3.2 اینچ) و پهنای آن 9.4 سانتی متر (3.6 اینچ) می باشد.
  • آلت تناسلی بعد از برانگیختگی: یعنی طول متوسط آلت تناسلی، 13.0 سانتی متر (5.1 اینچ) و پهنای آن 11.5 سانتی متر (4.5 اینچ) است.

نتایج یافته های حاصل از تحقیقات در روزنامه نچرال به چاپ رسید، که به آن، جدولی ضمیمه شده بود که در آن جدول، یافته های قبلی در سراسر جهان، درباره سایز آلت تناسلی گزارش داده شده بود.

در 16 تحقیقاتی که در کشورهای متفاوتی صورت گرفته است، آخرین مورد به 100 سال پیش، یعنی سال 1899، بر می گردد.

یافته های حاصل از تمامی تحقیقات درباره طول متوسط سایز آلت تناسلی، حاکی از این است:

  • «طول آلت تناسلی قبل از برانگیختگی، بین 7 تا 10 سانتی متر (2.8 تا 3.9 اینچ) است.
  • پهنای آلت تناسلی قبل از برانگیختگی بین 9 تا 10 سانتی متر (2.5 تا 3.9 اینچ) است.
  • طول آلت تناسلی بعد از برانگیختگی بین 12 تا 16 سانتی متر (4.7 تا 6.3 اینچ) است.
  • پهنای آلت تناسلی بعد از برانگیختگی (در مطالعات قبلی) حدود 12 سانتی متر (4.7 اینچ) است.»

نگرانی شدید و علاقه به افزایش سایز آلت تناسلی “بدون راهنمایی”

محققان مطالعات انجام شده در کشور هند توضیح مناسبی درباره سایز متوسط آلت تناسلی نوشته اند:« مردان علاقه شدیدی برای انجام روش هایی برای افزایش سایز آلت تناسلی دارد؛ زیرا آن ها فکر می کنند که سایز آلت شان کوچک تر از حد معمول است.»

در دیگر مطالعات در این زمینه مشخص شده است که مردانی که به دنبال بزرگ کردن سایز آلت شان هستند، تصوری فراتر از حد طبیعی از سایز آلت تناسلی خودشان دارند( یا به زبان ساده با دیدی واقعی به آن نگاه نمی کنند).

اندازه آلت جنسی مردان چقدر باید باشد ؟

در یکی از تحقیقات در این زمینه، از 67 مرد که از سایز آلت تناسلی خودشان گله داشتند و فکر می کردند که آلت شان کوچک است، خواسته شد تا در این مطالعات شرکت کنند. در پایان مشخص شد که  سایز آلت تناسلی هیچ کدام از این مردان کوچک نبوده است. نویسنده این مقاله این طور عنوان می کند که علاقه شدیدی در میان مردان برای افزایش سایز آلت شان وجود دارد که روز به روز در حال ازدیاد است.

آیا چاق شدن باعث کوچکی آلت تناسلی مردان می شود ؟

محققان نتایج تحقیقات خود را در عربستان صعودی در سال 2015،  بر روی 778 مرد که میانگین سن شان 43.7 بود(شرکت کنندگان بین 20 تا 82 سال داشتند) را منتشر کردند. این افراد در جلسات اورولوژی در عربستان صعودی حضور داشتند.

شرکت کنندگانی که کمتر از 18 سال داشتند، مردانی که از کوتاهی یا کوچکی آلت تناسلی خود گله نداشتند، بیماران پیرونی (نوعی بیماری مربوط به آلت تناسلی که موجب انحراف و کوتاهی آن می شود)، افرادی دارای خمیدگی به دلایل ارثی، هیپوگنادیسم بالینی (نوعی سندروم بالینی)، افرادی که سابقه انجام عمل مربوط به آلت تناسلی یا اختلال در آن، یا ترکیبی از هر کدام از این موارد را داشتند، در این تحقیقات حضور نداشتند.

پس از این که به صورت پزشکی، آلت تناسلی مردان شرکت کننده در تحقیقات برانگیخته شد، محققان آن را اندازه گیری کرده و این اطلاعات را اعلام کردند:

  • بلندای آلت تناسلی از پوست دور استخوان آلت تا نوک آن، 12.53 سانتی متر (4.9 اینچ) است.
  • بلندای آلت تناسلی از استخوان آلت تا نوک آن، 14.34 سانتی متر (5.6 اینچ) است.
  • اندازه دور تا دور آلت تناسلی، 11.50 سانتی متر (4.5 اینچ) است.

از طرف دیگر، محققان در این تحقیقات، شاخص توده بدنی شرکت کنندگان را هم اندازه گیری کردند؛ زیرا این عامل، همراه با چاقی مفرط، افزایش می یابد. ارتباط کم رنگی میان شاخص توده بدنی بیشتر با طول کمتر آلت تناسلی، بعد از برانگیختگی، وجود داشت. البته این مورد از پوست دور استخوان آلت تا نوک آن اندازه گیری شد؛ زیرا اندازه گیری از استخوان آلت تا نوک آن با این اندازه گیری ها متفاوت است.

در نتیجه این اطلاعات می توان این طور برداشت کرد که در زمانی که چربی بیشتری زیر پوست در قسمت ابتدایی آلت که قابل رویت است، وجود داشته باشد، آلت کوتاه تر به نظر می رسد.

علاوه بر این، مشخص شد که ارتباط بسیار ضعیفی میان بالا رفتن سن ، ابعاد و تناسب آلت تناسلی پس از برانگیختگی وجود دارد.

اما محققان به این مورد اشاره کرده اند که اختلاف سایز بسیار کمی میان جوانان و بزرگسالان وجود دارد: تفاوت سایز میان مردان با 20 و 70 سال سن، کمتر از یک سانتی متر است.

نتایج حاصل از تحقیقات درباره سایز آلت تناسلی مردان که در خبر MNT منتشر شد

1 – ارتباطی میان سایز آلت با انگشتان وجود دارد؟

یافته های علمی جدید نشان می دهند که نوعی ارتباط میان طول آلت تناسلی و انگشت چهارم و همین طور راه حلی برای پیش بینی و تخمین، بلندای آن وجود دارد.

2 – آیا می خواهید آلت تناسلی بزرگ تری داشته باشید؟

نظر محققان درباره عمل جراحی را بدانید.

اورولوژیست اهل ایتالیا در ماه اپریل، در مقاله ای در روزنامه انگلیسی اورولوژی جهانی، عنوان کرده است:« مردانی که به دنبال بزرگ کردن سایز آلت تناسلی شان هستند، باید روش های غیر تهاجمی و امن را انتخاب کنند؛ مثل: وسایل انقباض آلت تناسلی یا بزرگ کننده ها و حتی در برخی از موارد، معالجه کردن برای بالا بردن اعتماد به نفس فرد.»

محققان در تحقیقات جدیدی که انجام داده اند، درباره سایز متوسط آلت تناسلی مردان این طور گفته اند:

«سایز آلت تناسلی تعداد زیادی از مردها باعث نگرانی شان شده است؛ اما محققان بر این امید هستند که نتایج منتشر شده حاصل از تحقیقات جدید درباره متوسط سایز آلت تناسلی ، به مردها این اطمینان را بدهد که سایز آلت شان کاملا “طبیعی” است.»

در این مقاله از سایت دکتر چک سعی کردیم تا به مقالات و مطالعات انجام شده در زمینه متوسط اندازه آلت تناسلی مردان اشاره کرده و شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم.

 

 

منبع