از قرن‌ها پیش، مردم در آشپزی و خانه‌داری از سرکه استفاده می‌کردند. یکی از پرطرفدارترین انواع سرکه‌ها، سرکه سیب ( Apple cider vinegar است. این سرکه سرشار از مواد مغذی مهم است و بیشتر از آنچه فکر می‌کنید، معجزه آسا بوده و خواص شگفت انگیزی دارد!!

سرکه سیب چگونه سرکه ای است ؟

این سرکه از سیب درست می‌شود و رنگ آن کهربایی کمرنگ یا ملایم است. ترکیب سرکه و سیب به این مایع مزه تند و تیزی می‌دهد. سرکه سیب در جنگ داخلی و جنگ جهانی اول برای درمان زخم‌های سربازان در میدان جنگ استفاده می‌شد. همچنین سامورایی‌ها در ژاپن، سرکه سیب می‌خوردند تا استقامت خود را بیشتر کنند.

این تاریخچه سرکه سیب بود. اما صبر کنید! چرا این توضیحات را دادیم؟ چون ما می‌خواهیم به شما ثابت کنیم که این سرکه برای شما معجزه خواهد کرد!! تا آخر با ما همراه باشید.

چرا سرکه سیب برای شما مفید است ؟

این نوع سرکه خاصیت‌های زیادی دارد. چون حاوی مواد مغذی مفیدی است. مثلا: اگر یک وعده غذایی سنگین یا کیک شکلاتی خورده‌اید، کمی سرکه ی سیب میل کنید تا غذای‌تان هضم شود و احساس سبکی و راحتی کنید.

این سرکه ملین طبیعی است و از یبوست جلوگیری می‌کند. زگیل را از بین می‌برد. به علاوه، مشکلات مربوط به اضافه وزن زیاد و قند خون را برطرف می‌کند.

خب، دیدید که این سرکه چقدر خواص دارد. در این مقاله از سایت دکتر چک، ما به خاصیت‌های آن بیشتر اشاره می‌کنیم.

خواص سرکه سیب

۱. مسمومیت بدن را از بین می‌برد

سرکه سیب سرشار از آنزیم‌ها و باکتری‌های مفید است. همچنین، حاوی اسید سرکه است که باعث دفع سموم بدن می شوند. این نوع سرکه کبدتان را سم‌زدایی می‌کند. گردش خون بدن را بالا می‌برد و باعث می‌شود که شما احساس سلامتی کنید و صبح که از خواب بلند می‌شوید، به شما احساس سرزندگی می بخشد.

مسمومیت

سرکه سیب خام حاوی اسیدهایی است که سم‌های بدن را خارج کرده و خون را تصفیه می‌کند و یبوست را از بین می‌برد. به این ترتیب، هر ماده سمی را از بدن دفع می کند.

۲. سرکه سیب بخورید، وزن کم کنید

اضافه وزن بیماری‌های زیادی را به دنبال دارد که بسیاری از آنها زندگی شما را تهدید می‌کنند. با نوشیدن سرکه سیب وزن‌تان کم می‌شود و این به دلیل خاصیت اسیدی سرکه است. این اسید به بدن در هضم نشاسته کمک می کند. به همین دلیل، میزان خیلی کمی از غذایی که می‌خورید، به کالری تبدیل می‌شود و وزنتان کاهش می یابد.

حتما بخوانید : کاهش وزن سریع با رژیم لاغری حذف کربوهیدراتها ( ۳ روش علمی )

اما یک چیز را فراموش نکنید! اینکه مقدار زیاد سرکه به بدنتان آسیب می‌رساند؛ بنابراین بهتر است که یک قاشق غذاخوری از این سرکه را با ۲۵۰ میلی‌گرم آب مخلوط کنید و قبل از غذا بخورید. این سرکه باعث می‌شود که بیشتر نشاسته‌ای که مصرف می‌کنید، جذب بدن‌تان نشود؛ ولی به این معنی نیست که می‌توانید یک بشقاب پر از کیک شکلاتی بخورید! رعایت مقدار  غذای روزانه مهمتر از هر موضوع دیگری برای کاهش وزن است.

نتیجه مطالعه‌ای نشان داده است که مصرف سرکه سیب باعث افزایش آنزیم AMPK می‌شود که در بدن وجود دارد. این آنزیم سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و تولید چربی را در کبد کمتر می‌کند. البته هنوز هم آزمایش‌های در این رابطه انجام می‌شود و این نتایج، به طور کلی امیدبخش هستند.

در یکی از مطالعات ژاپنی ثابت شده است که اسید سرکه اجازه نمی‌دهد چربی‌ها در بدن انباشته شوند. اسید این سرکه اشتها را کم می‌کند و باعث می‌شود وزن کم کنید و سالم بمانید.

نتیجه یکی از گزارشات در سال ۲۰۱۸، در ژورنال Functional ، نشان داده است که اگر سرکه سیب را به رژیم غذایی کم‌کالری خود اضافه کنید، به راحتی لاغر می‌شوید و چربی‌های بدن‌تان کم می‌شود.

۳. قند خونتان را تنظیم می کند

قند خون بالا و دیابت در دنیای امروز خیلی شایع هستند. با مصرف سرکه سیب خطرات ناشی از این دو بیماری کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. تأثیرات این سرکه بر قند خون شبیه به اثرات بعضی از داروهاست. اثرات «anti-glycemic» سرکه سیب باعث می‌شود نشاسته جذب بدن نشده و کوئرستین خون‌تان تنظیم شود. اما تحقیقات کمی این مسئله را ثابت کرده‌اند؛ بنابراین، بهتر است قبل از استفاده با پزشک‌تان مشورت کنید.

سرکه دیابت را هم درمان می‌کند. اگر بیماری یا شرایط بدنی خاصی دارید، نباید از آن استفاده کنید؛ مانند: بیماران مبتلا به گاستروپارزی یا همان فلج معده (نوعی بیماری که در آن معده مدت خیلی زیادی طول می‌کشد تا غذا را هضم کند).

براساس تحقیقاتی که انجمن دیابت آمریکا انجام داده است: مصرف سرکه سیب قبل از خواب، بر گلوکز هر دو نوع بیماران دیابتی مؤثر است و آنها را در سطح متعادلی نگه می‌دارد.

۴.  سرکه سیب بر روی فشار خون تاثیر می‌گذارد

سرکه سیب سطح فشار خون شما را تنظیم می‌کند و باعث می‌شود فشار خون‌تان پایین بیاید. این سرکه چربی و بلغم بدن را کاهش می‌دهد، گردش خون را تقویت می‌کند و باعث می‌شود که فشار کمتری به دیواره سرخرگ‌ها وارد شود.

سیب و سرکه آن خواص ضد فشار و پتاسیم بالایی دارد. پتاسیم اثرات منفی سدیم را بر فشار خون کاهش می‌دهد. هر روز مقداری سرکه سیب میل کنید تا فشار خون‌تان پایین بیاید.

۵. کلسترول پایین و کاهش خطر بیماری‌های قلبی

سرکه سیب کلسترول بد را کنترل می‌کند و در عوض کلسترول خوب را افزایش می‌دهد. سیب‌ها پکتین (ژلاتین گیاهی) دارند. این ماده نوعی فیبر است که سطح کلسترول را پایین می‌آورد و چون این سرکه با سیب درست می‌شود، باعث کاهش کلسترول می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید، کاهش سطح کلسترول به معنای کاهش خطر بیماری‌های قلبی است. خانم‌هایی که سالاد خود را با این سرکه می‌خورند، کمتر دچار بیماری‌های قلبی می‌شوند. سرکه سیب همچنین تری‌گلیسریدها را کنترل می‌کند، میزان کلسترول خوب را در بدن افزایش و بیماری‌های قلبی را کاهش می دهد. سرکه اسید کلروژنیک دارد. این ماده یک نوع آنتی‌اکسیدان است که از نظر علمی، شما را در برابر بیماری قلبی مقاوم می‌کند.

۶. جلوگیری از سرطان

وقتی از بیماری‌های دردسرساز صحبت می‌کنیم، سرطان در رأس آنها قرار دارد. مطالعات زیادی نشان داده است که سرکه سیب از سرطان جلوگیری می‌کند. چون خاصیت ضدسرطانی دارد.  مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ گزارش داده است که این سرکه سلول‌های سرطانی را می‌کشد. این مطالعه ثابت کرده است که اسید سرکه یک ضدسرطان قوی است؛ اما نتایج مطالعاتی هم هستند که بالعکس این مسئله را نشان می‌دهند؛ بنابراین قبل از استفاده بهتر است با پزشک مشورت کنید.

۷. سرکه سیب هضم غذا را راحت تر می کند

اسید سیبی که در این سرکه وجود دارد، ضد میکروب است و مشکلات گوارشی را از بین می‌برد. سرکه سیب یک پروبیوتیک است. پروبیوتیک باکتری مفید برای بدن است که وجود آن برای امعا و احشا خیلی مفید است و به سیستم گوارش کمک می‌کند.

۸. مشکلات تنفسی را بهبود می بخشد

سخت نفس کشیدن یکی از بدترین تجربه‌های زندگی است. این مسئله اعتماد به نفس‌تان را کم می‌کند و باعث می‌شود از دیگران فراری باشید.

آسم

این سرکه یکی از درمان‌های مؤثر برای حل این مشکل است. سیب و خاصیت اسیدی سرکه فعالیت باکتری‌هایی را که باعث مشکلات تنفسی شما شده‌اند، کند می‌کند.

همچنین این سرکه منبع غنی از پتاسیم، سدیم، منیزیم، مس، سولفور و کلسیم است. همه این عناصر برای سلامت تنفسی و دهان شما مفید هستند. به علاوه، از آنجایی که سرکه سیب عمل هضم را بهتر می‌کند،  تنفس سخت و بد را از بین می برد؛ زیرا مشکلات گوارشی می‌توانند نتیجه تنفس بد باشند.

سیب به برطرف کردن مشکلات تنفسی معروف است؛ چون عفونت‌های آنزیمی را کم می‌کند. در واقع، آنزیم‌های پلی فنل موجود در این میوه مولکول‌هایی را که باعث بوی بد دهان می‌شوند، از بین می‌برد. اگر سیب را به صورت خام مصرف کنید، اثر بخشی آن چند برابر می‌شود.

این سرکه را با مقداری آب رقیق کرده و تنها یک قاشق غذاخوری از آن را میل کنید. این مایع نه تنها باکتری‌های تولیدکننده بوی دهان را از بین می‌برد، بلکه محتویات ضدقارچی آن، التهاب غشای مخاطی دهان را هم کاهش می دهد.

۹. دندان‌هایتان را سفید می کند

یکی دیگر از خواص این سرکه سیب ، سفید کردن دندان هایتان است .سیب و سرکه آن یک تمیزکننده قوی است که نه تنها جرم دندان‌هایتان را از بین می‌برد، بلکه بیماری‌های لثه را هم درمان می‌کند. فقط کافی است نصف قاشق غذاخوری از این سرکه را در یک فنجان آب بریزید و مخلوط کنید. می توانید صبح‌ها آن را قرقره کنید و بعد مسواک بزنید.

همان‌طور که ذکر شد، سرکه سیب آنزیم‌هایی دارد که باعث می‌شود باکتری‌های مفید در آن رشد کنند. و از آنجایی که اسید طبیعی دارد، به پلاک دندان آسیبی نمی‌زند.

۱۰. درمان سوزش قلب و برگشت اسید معده

باور کنید یا نه، سوزش قلب و برگشت اسید معده با اسید معده ارتباط ندارد و اتفاقا چون اسید معده خیلی کم است، این اتفاق می‌افتد؛ زیرا سرکه سیب اسید طبیعی معده را زیاد می‌کند تا غذا راحتتر هضم شود. از این طریق سوزش قلب و برگشت اسید معده هم درمان می‌شود. این سرکه ترکیبات ضدمیکروبی دارد و از مشکلاتی که باعث برگشت اسید می‌شود، جلوگیری می‌کند.

حتما بخوانید : علائم زخم معده چیست ؟ چه عواملی باعث ایجاد این زخم می شود؟

۱۱. تنظیم سطح pH بدن

برای اینکه بدن در حالت عادی قرار داشته باشد، باید سطح pH آن تنظیم باشد. این سرکه میزان pH قلیایی بدن را در سطح طبیعی نگه داشته تا بدن سالم بماند.

ترکیب سرکه سیب با دارچین

به علاوه، به علت اسیدی بودن سرکه سیب، میزان pH بدن زیاد می‌شود؛ به همین دلیل، تمام باکتری‌های بد را که باعث به هم ریخته شدن سطح pH می شوند، از بین می‌برد.

۱۲. خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد

سرکه سیب سرشار از موادی مانند: اسید سرکه، کاتچین، اسیدگالیک، اسید کافئیک و غیره است که این مواد آنتی‌اکسیدان هستند و از آسیب رادیکال‌های آزاد به DNA سلول جلوگیری می کند.

۱۳. مواد مغذی را بهتر جذب می‌کنید

اگر مواد مغذی کاملا جذب بدتان نمی‌شوند، حتما مشکلی هست. اگر سطح اسید معده شما به اندازه کافی باشد، جذب مواد مغذی به راحتی انجام می‌شود. این سرکه سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد؛ به همین دلیل، مواد مغذی خیلی خوب جذب بدن می‌شوند. مصرف سیب و سرکه آن باعث می‌شود سلول‌ها در فضای کوچک معده سطحی صاف و سالم به وجود می آورند تا بتوانند مواد مغذی را بهتر جذب کنند.

۱۴. درمان کاندیدا

کاندیدا یک نوع مخمر قارچی است که در سطح پوست زندگی می‌کند. این قارچ در محیط اسیدی که معمولا نتیجه تغذیه نادرست و ناسالم است، رشد می‌کند. سرکه سیب سطح pH بدن را تنظیم می‌کند و یک محیط قلیایی را به وجود می آورد و رشد باکتری‌های مفید را افزایش می‌دهد. این باکتری‌های سالم و مفید کاندیدا را از بین می‌برند.

آنزیم‌های قوی در این سرکه کاندیدا را از سطح پوست پاک می‌کنند. این سرکه به دلیل خواص ضدقارچی اش، کاندیدا را از بین برده و بر سلامتی شما تأثیر می‌گذارد.

۱۵. انرژی‌تان را بالا می برد

اینکه در طول روز دائما احساس خستگی کنید و انرژی‌تان کم باشد، خیلی بد و نتایج این وضعیت ناراحت‌کننده است! بدانید که سرکه سیب چاره ی شماست. فقط کافی است دو قاشق غذاخوری از این مایع طلایی را با یک لیوان پر از آب مخلوط کنید تا انرژی زیادی به دست آورید.

دختر با انرژی و شاد

۱۶. آفتاب‌سوختگی را از بین می‌برد

سرکه سیب pH روی پوست‌تان را ترمیم می‌کند و در نتیجه، آفتاب‌سوختگی پوست را از بین می برد. یک فنجان سرکه را داخل وان حمام بریزید تا سوختگی‌هایتان برطرف شوند.

۱۷. پوکی استخوان را درمان می‌کند

این سرکه از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. مصرف آن به طور خالص یا به همراه عسل برای استخوان‌های ضعیف، مفید است.

۱۸. ضد آکنه

آیا می‌دانستید که پوست شما به طور طبیعی اسیدی است ولی با مواد شوینده و صابون‌های مضر اسید پوستتان را از بین می‌برید و به لایه اسیدی آن آسیب می‌زنید؟ لایه اسیدی پوست از ورود جرم‌، باکتری و آلودگی جلوگیری می‌کند. سرکه سیب این  لایه پوست را ترمیم و از این طریق آکنه را درمان می‌کند. همچنین، باکتری‌ها، کثیفی و روغن روی پوست را از بین می‌برد.

۱۹. روند پیری را کند می کند

سرکه سیب یک اکسیر جوانی است. بعضی از قبایل در قرن‌های گذشته از این سرکه برای جوان ماندن استفاده می‌کردند. سیب منبع بسیار خوبی برای فلانوئیدها، گیاه شیمی‌هایی مانند: کوئرستین ، کاتچین و کارتنوئید است که همگی آنها خاصیت ضدپیری دارند.

۲۰. درمان گلو درد

محتویات ضدباکتریایی سرکه سیب عفونت‌های گلو و زخم گلو را درمان می‌کند. یک یا دو قاشق غذاخوری سرکه را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. آن را جرعه جرعه قورت دهید و سه بار در روز میل کنید. می‌توانید آن را قرقره هم بکنید. برای این کار دو قاشق غذاخوری سرکه را با نصف فنجان آب گرم مخلوط کنید و ساعتی یک یا دو بار آن را قرقره کنید. جرم‌ها در اسید این سرکه نمی‌توانند دوام بیاورند و از گلو خارج می‌شوند. بعد از آن شما از گلو درد و سوزش گلو خلاص می‌شوید.

۲۱. درمان سرماخوردگی با سرکه سیب

همه ما می‌دانیم که منشأ سرماخوردگی میکروب است. زمانی که شما یک قاشق غذاخوری از این سرکه را با یک لیوان آب مخلوط کرده و آن را مصرف می‌کنید، بدن‌تان قلیایی می‌شود. محیط قلیایی میکروب‌ها را از بین برده و سرماخوردگی را خوب می‌کند.

۲۲. رفع سکسکه

اگرچه سکسکه زندگی شما را تهدید نمی‌کند، خیلی آزاردهنده است. روش درمان سکسکه با سرکه سیب خیلی راحت است. مزه تند و ترش آن مغز را گول می‌زند، آن را منحرف می‌کند و در نتیجه سکسکه را متوقف می کند.

۲۳. ضد گرفتگی عضلات

میزان پایین پتاسیم یکی از دلایل گرفتگی عضلات ساق پاست. سرکه سیب سرشار از پتاسیم است که گرفتگی عضلات را رفع می‌کند. این سرکه را با آب و عسل مخلوط کنید تا گرفتگی عضلات‌تان برطرف شود. در طی یک آزمایش، این سرکه برای درمان گرفتگی عضلات موفق عمل کرده است.

این سرکه برای تمام مشکلات بدن درست عمل نمی‌کند؛ بنابراین، بهتر است قبل از استفاده از آن، برای مشکلات خاص، با پزشک مشورت کنید.

۲۴. سرکه سیب برای مو ها معجزه می کند

سرکه سیب برای سلامتی موها چندین فایده دارد. اول اینکه منافذ موها را باز کرده تا از این طریق موها بتوانند رطوبت زیادی را جذب کنند. از طرف دیگر، تار موها محکمتر می‌شوند و رطوبت را در خود نگه می‌دارند. همچنین موها را نرم و صاف و موهای درهم تنیده شده را باز می‌کند. این سرکه برای رشد موها خیلی مفید است و آن را پرپشت می سازد.

سرکه سیب برای مو

سرکه سیب را با جوش شیرین مخلوط کنید. رنگ موهای‌تان ثابت می‌ماند، موهای وز را صاف و تار موها را محکم می‌کند. شما می‌توانید از آن به عنوان رنگ مو هم استفاده کنید. نسبت این سرکه با آب، ۱ به ۲ باشد. آن را به آرامی روی موها بریزید و ماساژ بدهید. نباید پوست سر را چنگ بزنید. تنها نکته آن بوی آن است که احتمالا مدتی روی سر باقی می ماند.

از طرفی دیگر، این سرکه شوره سر را رفع می‌کند. اسیدی بودن آن باعث می‌شوند که قارچ‌ها (منبع شوره) از بین بروند. مقداری سرکه سیب را با همان میزان آب مخلوط کنید و داخل یک بطری بریزید. بعد از شامپو زدن آن را روی سرتان اسپری کنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس سرتان را بشویید. دو بار در هفته این کار را انجام دهید تا خیلی زود نتیجه آن را ببینید.

همچنین می‌توانید بعد از شامپو زدن از سرکه استفاده کنید و شامپو را با آن بشویید. اگر دائما از سرکه سیب برای شست و شوی موهای‌تان استفاده کنید، خیلی زود موهای‌تان شفاف‌تر و نرم‌تر می‌شود.

۲۵. ضد کک در حیوانات خانگی

سرکه سیب نمی‌تواند کک‌های حیوانات خانگی شما را از بین ببرد؛ اما شرایط دشواری برای رشد کک‌ها به وجود می‌آورد و آنها را فراری می‌دهد. همه می‌دانیم که محصولات بی‌شماری در قفسه‌های سوپرمارکت‌ها هستند که این کار را انجام می‌دهند؛ اما دارای مواد شیمیایی هستند. این سرکه یک ماده دفع‌کننده طبیعی است.

با روش‌های مختلفی می‌توانید این مایع را برای دفع کک‌های حیوانات خانگی به کار ببرید. یک قاشق غذاخوری از این سرکه را با یک لیتر آب مخلوط کنید و با آن حیوان را بشویید. میزان سرکه را کم کم زیاد کنید. می‌توانید یک قاشق غذاخوری از این سرکه شگفت‌انگیز را داخل غذای حیوان بریزید (به ازای هر ۹ کیلو وزن حیوان، یک قاشق غذاخوری سرکه داخل غذای آن بریزید).

سرکه را به آب نوشیدنی حیوان اضافه نکنید! چون ممکن است آن را دوست نداشته باشد و نخورد. علاوه بر همه این موارد، سرکه های سیب موهای حیوان خانگی شما را درخشان و شفاف می‌کند.

۲۶. دفع‌کننده بوی طبیعی است

بوزداهای داخل بازار خطرناک هستند. بعضی‌ می‌گویند که آنها مواد شیمیایی سرطان‌زا دارند و بعضی‌ دیگر هم معتقد هستند که باعث خارش و التهاب می‌شوند. پس همه آن ها را کنار بگذارید و به جای بوزوداها از سرکه سیب استفاده کنید.

از طرفی دیگر بیشتر بوزداهای تبلیغاتی حاوی آنتی پرسپیرانت یا ضد عرق هستند. عرق کردن راهی طبیعی است تا بدن سموم را دفع کند و تعرق نداشتن باعث می‌شود سم‌ها داخل بدن باقی بمانند. سیب و سرکه آن یک جایگزین طبیعی برای این بوزداهاست. فقط کافی است کمی سرکه سیب را زیر بغل‌تان بمالید. این مایع بوی بدن را کمتر می‌کند. نگران بوی سرکه نباشید. وقتی خشک شود، بوی آن هم از بین می‌رود.

۲۷. آماس را درمان می‌کند

آماس خیلی آزاردهنده است؛ اما اگر در آشپزخانه‌تان سرکه سیب داشته باشید، جای نگرانی وجود ندارد. سرکه خاصیت ضدسمی دارد و می‌تواند سم را از روی پوست پاک کند. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب اورگانیک را به محل آلوده‌شده بزنید و در صورت نیاز آن را تکرار کنید.

شما می توانید یک تکه پنبه را به سرکه آغشته کنید و آن را به محل آلودگی بمالید تا سموم خارج شوند.

۲۸. درمان زگیل با سرکه سیب

زگیل‌ها برآمدگی‌های کوچکی هستند که از طریق ویروس روی پوست شکل می‌گیرند. اما نگران‌کننده نیستند. چون سرکه سیب شگفت انگیز کارشان را می‌سازد!

سرکه سیب برای لاغری

فقط کافی است کمی سرکه سیب را روی زگیل‌ها بمالید و آن را با باند ببندید. اجازه دهید یک شب بماند و صبح باند را باز کنید. هر روز این کار را تکرار کنید تا اثر آن را ببینید. این سرکه حاوی اسید بوده که برای درمان زگیل‌ها خیلی مفید است.

یادداشت: مطالعات نشان داده که سرکه سیب برای دوران بارداری مفید است؛ اما تنها نوع پاستوریزه شده این سرکه چنین خاصیتی دارد . برای اطمینان بیشتر، بهتر است در دوران بارداری سرکه سیب را کنار بگذارید و آن را مصرف نکنید!

دوز مناسب

دوز خاصی برای سرکه سیب وجود ندارد؛ اما اکثر افراد گاهی یک قاشق چای‌خوری و گاهی یک قاشق غذاخوری از آن را با یک لیوان آب مخلوط و روزی یک تا سه بار مصرف می‌کنند. طبیعت اسیدی سرکه ممکن است به مینای دندان آسیب برساند؛ البته اگر میزان خیلی کمی از آن را استفاده کنید، به مینای دندان آسیبی وارد نمی کند. این احتمال وجود دارد که با بعضی از داروهای خونی مغایرت داشته باشد. بنابراین، اگر مشکلی دارید، قبل از استفاده از آن با یک پزشک مشورت کنید.

اگر نمی‌خواهید خود سرکه سیب را مستقیما مصرف کنید، می‌توانید آن را به روش‌های مختلفی استفاده کنید.

چگونه سرکه سیب را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید؟

۱. به عنوان یک انرژی‌زا

مواد لازم

  • آبمیوه مورد علاقه‌تان (بهتر است ویتامین C بالایی داشته باشد) ۲۵۰ میلی‌گرم؛
  • دو قاشق غذاخوری سرکه سیب.
طرز استفاده

۱. هر دو مایع را داخل لیوان بریزید.

۲. خوب مخلوط کرده و بعد میل کنید.

۲. به عنوان چاشنی سالاد

مواد لازم

  • نصف فنجان عسل؛
  • یک چهارم فنجان سرکه سیب؛
  • یک چهارم فنجان روغن زیتون اصل؛
  • یک قاشق چای‌خوری پودر خردل؛
  • نصف قاشق چای‌خوری ریحان خشک؛
  • یک موسیر کوچک؛
  • آب یک لیموترش؛
  • نمک و فلفل.
طرز استفاده

۱. عسل، موسیر، سرکه سیب، پودر خردل، ریحان خشک و آب لیموترش را مخلوط کنید.

۲. روغن زیتون را به آرامی اضافه کنید.

۳. نمک و فلفل را اضافه کنید.

۴. آنها را داخل یک ظرف دردار بریزید و داخل یخچال بگذارید.

روش تهیه سرکه سیب

۳. برای مزه‌دار کردن گوشت

مواد لازم:

  • نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر؛
  • یک قاشق چای‌خوری نمک دریایی؛
  • یک قاشق غذاخوری سس؛
  • دو قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز؛
  • دو فنجان سرکه سیب؛
  • ۱۲۰ میلی‌گرم روغن؛
  • دو قاشق غذاخوری شیر؛
  • دو قاشق چای‌خوری سس داغ.
طرز استفاده:

۱. در یک ظرف شیشه‌ای همه مواد را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید.

۲. ظرف را کنار بگذارید و یک ساعت صبر کنید.

۳. گوشت یا مرغ را سه ساعت در آن قرار دهید تا ترد شوند.

۴. می‌توانید کمی آب‌نمک هم به آن اضافه کنید.

۴. برای درست کردن کوکتل

مواد لازم:

  • دو فنجان آب لیموترش؛
  • سه فنجان آب؛
  • شش قاشق غذاخوری عسل؛
  • شش قاشق غذاخوری سرکه سیب؛
  • شش شاخه آویشن.
طرز استفاده:

۱. یک ماهیتابه متوسط بردارید و عسل، سرکه سیب و نصف فنجان آب را در آن بریزید و با حرارت بالا بپزید.

۲. دائما هم بزنید تا جوش بیاید و بعد حرارت را کم کنید.

۳. سبزیجات را به آن اضافه کنید و سه دقیقه هم بزنید.

۴. بقیه مواد را اضافه کنید.

۵. زمانی که آماده شد، آن را داخل یک ظرف یا پارچ بزرگتر بریزید.

۶. آب و لیموترش باقی‌مانده را به آن اضافه و مواد را با هم مخلوط کنید.

۷. آن را با یخ سرو کنید. می‌توانید ساقه‌های تازه آویشن را روی آنها بریزید.

امیدوارم که مقاله خوبی رو در مطالعه کرده باشید .

 

منبع