اگر در مصرف سبزیجات کوتاهی کنید، شانس خود در دریافت هزاران ماده مغذی، ویتامین و مزایای بسیار را از دست داده اید. به طور مثال، تعدادی از سبزیجات از مواد مغذی و مفید برای سلامت قلب برخوردار هستند و تعدادی دیگر هم میزان کلسترول را پایین می آورند. هویج یکی از بهترین سبزیجاتی است که برای پایین آوردن و کنترل سطح کلسترول خون خود می توانید مصرف کنید.

هویج یک منبع بی نظیر از فیبر حل شونده است که به پایین آوردن سطح کلسترول خون کمک می کند. هویج سرشار از بتاکاروتن هم می باشد؛ بتاکاروتن یک نوع آنتی اکسیدان ویتامین A است که از شما در برابر بیماری های مزمن مثل بیماری قبلی محافظت می کند.

به خواندن این مقاله از سایت دکتر چک ادامه داده تا متوجه شوید که هویج چگونه به تامین سلامتی قلب کمک می کند.

مزایای هویج برای سلامت قلب

از آن جایی که هویج حاوی ویتامین A است، خطر ابتلا به بیماری های چشمی را کم می کند. لوتئین یکی دیگر از موادی است که در هویج وجود دارد که به لطف آن، خطر بروز تباهی لکه زرد در شما کم می شود.

با توجه به این که هویج سرشار از فیبر است، به سلامت قلب کمک کرده و میزان کلسترول خون تان را کم می کند.

فیبر رژیمی و کلسترول رابطه محکمی با یک دیگر دارند. فیبر حل شونده و غیرحل شونده میزان کلسترول خون و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری قلبی را کم می کنند.

مصرف روزانه حداقل 25 گرم فیبر در کنترل وزن، قند خون، فشار خون و کلسترول تاثیر دارد.

علاوه بر این که هویج با برخورداری از منابع سرشار از فیبر خود فواید زیادی برای سلامتی دارد، به دلیل داشتن منابع سرشار از بتاکاروتن برای قلب هم مفید هستند. بتاکاروتن خطر ابتلا به بیماری قلبی، بیماری قلبی عروقی، سکته و تعدادی از سرطان ها را کم می کند.

هویج با داشتن منابع سرشار از ویتامین A در حفظ سلامت قلب نقش دارد. البته هنوز باید مطالعات بیشتری در این زمینه انجام شود.