عمده فروش مواد غذایی به عنوان یک واسط بین تولیدکنندگان و اپراتورهای مواد غذایی عمل می ‌کنند و با حذف واسطه ‌های غیر ضروری و ساده کردن مراحل توزیع محصول، از کاربر نهایی حمایت می‌ کنند. در این صنعت، مواد غذایی به صورت عمده فروشی به خرده فروشان، رستوران‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و سایر موسسات تجاری عرضه می‌ شود. این صنعت نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، قدرت اجرایی و هماهنگی با تقاضای بازار است.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مواد غذایی خود را به صورت عمده مصرف می کنید، یا فروشنده عمده، خرده فروش، فروشگاه زنجیره ای یا صاحب رستوران و کافه هستید یا به فکر راه اندازی این شغل هستید، این مطلب برای شما جهت بررسی صنعت و چشم‌انداز آینده آن مناسب خواهد بود.

عمده فروش مواد غذایی

یکی از تجارت های پرسود در تمام جهان عمده فروش مواد غذایی است. برخی از تولید کنندگان اقدام به فروش محصولات می کنند تا به دست مصرف کننده برسد و در حالتی دیگر برخی از افراد به عنوان واسطه بین تولیدکنندگان اصلی و مصرف کننده نهایی عمل می کنند. به این افراد بنکدار یا مراکز پخش عمده می گویند. به طور کلی خرید از تولید کننده اصلی و یا عمده فروش مواد غذایی موجب می شود شما در هزینه های خود صرفه جویی کنید و از پرداخت هزینه های جانبی به واسطه های متعدد برای رسیدن به کالا خودداری کنید.

امروزه در خراسان بزرگ افراد زیادی در زمینه عمده فروش مواد غذایی فعالیت دارند و انواع مواد غذایی را با قیمت های مناسب و مقرون به صرفه در اختیار شما قرار می دهند. صوفیکو یکی از عمده فروشی مواد غذایی مشهد است. اگر شما در هر کجای کشور خرده فروش هستید می توانید به صورت حضوری و یا اینترنتی از عمده فروشی صوفیکو واقع در مصلی مشهد ثبت سفارش کنید. این فروشگاه در کمترین زمان و با هزینه کمتر، اقلام مورد نیاز شما را فراهم می کند.

عمده فروشان چه نقشی در شبکه توزیع مواد غذایی دارند؟

به طور کلی عمده فروشان نقش مهمی در تامین زنجیره غذایی دارند. در تعریف بالا اشاره شد که عمده فروش نهادی است که به صورت مستقیم از تولیدکننده یا از یک توزیع کننده بزرگ خریداری می شود. افرادی که عمده فروش هستند می توانند با تولید کننده مواد غذایی یا شرکت هایی که کالاها را به صورت عمده تولید می کنند کار کنند.

عمده فروش ها، در انتخاب تامین منبع، عوامل متعددی را در نظر می‌گیرد. این عوامل شامل توانایی عرضه، هزینه، خدمات، تقاضای کاربران نهایی، روندهای فعلی بازار و موارد مشابه است. با توجه به این عوامل، عمده ‌فروش تصمیم می ‌گیرد با کدام ارائه ‌دهنده منبع همکاری کند.

پس از تصمیم گیری عمده فروش از اینکه کالا و محصولات خود عمده را از چه کسی خرید کند معمولا آن را در انبار در انتظار سفارش نهایی مشتریان قرار می دهند. اغلب خرده فروش ها، مشاغل هتل داری یا سازمان‌هایی مانند دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و پادگان‌ها هستند.

توزیع عمده فروشی مواد غذایی چه تفاوتی با خرده فروشی دارد؟

فعالیت توزیع عمده فروشی مواد غذایی کاملا متفاوت از خرده فروشی است. عمده‌ فروشی اغلب نهادهایی هستند که محصولات را به خرده ‌فروشان عرضه کرده و محصولات را از منابع اصلی مانند کشاورزان یا بازارها به صورت عمده خریداری می‌ کنند می توان با آن ها در خصوص قیمت ها مذاکره کرد. همچنین محصولات را قبل از فروش در انبار خود ذخیره می کنند.

نحوه راه اندازی کسب و کار پخش و توزیع مواد غذایی

اگر قصد راه اندازی کسب و کار عمده فروش مواد غذایی را دارید این کار در ابتدا می‌تواند پیچیده باشد، اما اگر در این مسیر موفق کار کنید، بدون شک مفید و سودمند خواهد بود.

مرحله اول جهت ورود به بازار، تجزیه و تحلیل بازاری است که می خواهید وارد شوید. سپس باید بررسی کنید که آیا در این صنعت فضای خالی وجود دارد که قادر به پر کردن آن باشید؟ همچنین، باید ارزیابی کنید که آیا راهی برای ارائه خدمات بهتر نسبت به رقبای فعلی در این حوزه می‌شناسید. این بررسی‌ ها و تجزیه و تحلیل ‌ها برای دستیابی به موفقیت در کسب و کار توزیع مواد غذایی بسیار ضروری است.

بعد از شناسایی مراحل بالا باید یک استراتژی تجاری ایجاد کنید که شامل پیدا کردن انبار و دفتر اداری باشد. چرا که برای استراتژی این کسب و کار، نیاز به یک برنامه واضح و مشخص دارید که به شما در یافتن، رشد و حفظ پایگاه مشتری کمک کند. در صنعت مواد غذایی، الزامات خاص را درباره سلامت و ایمنی دارد که باید به آن ها توجه کرد. حتی اگر شما خود محصولات غذایی تولید نمی‌کنید و تنها مسئولیت انبار و توزیع آن ها را دارید، باز هم باید با این الزامات بهداشتی آشنا و پیروی کنید.  بنابراین شروع یک کسب و کار در صنایع غذایی نیازمند یک برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل است چرا که از این طریق اطمینان حاصل می شود که سرمایه گذاری شما پربازده خواهد بود.

معرفی 5 فروشگاه برتر عمده فروشی مواد غذایی

تهیه عمده مواد غذایی دارای مزایایی است که شامل خرید محصولات با کیفیت با قیمت بسیار مناسب و اقتصادی می‌شود. این مزیت ناشی از حذف بسیاری از واسطه‌های غیرضروری در فرآیند توزیع محصولات غذایی می باشد. مزیت برتر دیگر آن نیز صرفه‌جویی قابل توجه در زمان خرید مواد غذایی است. در ادامه 5 فروشگاه برتر در حوزه عمده فروشی مواد غذایی معرفی کنیم.

1- فروشگاه خرید عمده مواد غذایی صوفیکو

صوفیکو، از فروشگاه های عمده فروش مواد غذایی مشهد است که از ابتدای تولید تا پخش و توزیع مواد غذایی در کنار تولیدکنندگان است. از اصلی ترین خدمات صوفیکو فروش عمده مواد غذایی است. شما می توانید هم با مراجعه حضوری و هم به صورت اینترنتی در کمترین زمان و با هزینه کمتر، مواد غذایی و اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنید. یکی از ویژگی های برتر فروش اینترنتی این فروشگاه این است که سبدهای کالایی مختلف را جهت مصارف متنوع در نظر گرفته که در صورت تهیه این سبدهای کالا، می توان اقلام خوراکی مورد نیاز را در محیط هایی که به صورت عمده نیاز به مواد غذایی دارند، دریافت و استفاده کنید.

فروشگاه خرید عمده مواد غذایی صوفیکو

کلیه متقاضیانی که قصد خرید عمده را دارند، می توانند با خرید عمده فرآورده های پروتئینی،  خرید عمده روغن، خرید عمده ماکارونی رب گوجه فرنگی، خرید سس، خرید عمده ناگت و شنیسل و دیگر محصولات غذایی می توانند محصولات مورد نیاز خود را در صوفیکو پیدا کنند. عمده فروشی صوفیکو با رعایت فروش کالای عمده، آماده ارسال محصولات به درب منازل شما می باشد.

از خصوصیات برتر صوفیکو که موجب شده از محبوبیت بالایی برخوردار شود تنوع در محصولات است. این موضوع موجب شده قیمت تمام شده محصولات پایین تر از دیگر محصولات باشد و بدون واسطه به دست مشتری و مصرف کننده برسد. استفاده از خدمات عمده فروش مواد غذایی می توان برندهای مختلف محصولات را به قیمت عمده خریداری کرد.

ویژگی برتر دیگری که موجب شده صوفیکو در مشهد از محبوبیت بالایی برخوردار باشد نحوه نگه داری بسیار صحیح مواد غذایی در انبار می باشد. همان طور که می دانید نگه داری محصولات غذایی در انبار بسیار اهمیت دارد. اینکه محصولات در چه دمایی نگه داری شوند که به محصول آسیب وارد نشود و چه فضا و مکانی برای نگه داری آن ها مناسب است به خوبی توسط متخصصان صوفیکو ارزیابی می شود.

2- فروشگاه خرید عمده مواد غذایی رادمان تجارت

یکی دیگر از برترین های عمده فروش مواد غذایی در تهران رادمان تجارت است. مصرف کنندگان، خرده فروشان و عمده فروشان می توانند برای تهیه محصولات غذایی مورد نیاز خود به فروشگاه اینترنتی رادمان تجارت تهیه کنند. چرا که با قیمتی حتی کمتر از قیمت کارخانه‌ای که قبلاً خریداری می‌کردید به دست شما می رسد.

فروشگاه خرید عمده مواد غذایی رادمان تجارت

هدف اصلی رادمان تجارت، تولیدکنندگانی هستند که محصولات با کیفیتی تولید کرده اما به دلیل نداشتن فروش خوب و یا به دلیل عدم بسته بندی جذاب، محصولاتشان در بازار به فروش نمی رسد. گروه رادمان در تیم خود طراحان صنعتی داشته که برای محصول شما بسته بندی زیبا و شکیلی ارائه می دهند.

از دیگر خدمات رادمان می توان به پخش مویرگی محصولات غذایی به صورت عمده برای بنک داران، خریداران عمده و خرده‌فروشان اشاره کرد. همچنین رادمان با حذف بخش زیادی از هزینه ها در نهایت با کمتر شدن هزینه‌ها برای خریداران عمده و فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، محصولات باکیفیت و مقرون ‌به ‌صرفه به دست مصرف‌کننده نهایی خواهد رسید.

3- فروشگاه خرید عمده مواد غذایی بنک چی

بنک چی به عنوان عمده فروش مواد غذایی، پلتفرم اینترنتی را برای متقاضیان خود فراهم کرده تا در هر ساعت از شبانه روز بتوان اقلام مورد نیاز خود را انتخاب و ثبت سفارش کرد. هدف بنک چی ارسال کالای مورد نیاز شما در سریع ‌ترین زمان ممکن در درب منزل است. این فروشگاه همانند صوفیکو در جهت راحتی و کاهش سفرهای درون شهری جهت کاهش ترافیک و آلودگی خرید اینترنتی برای کلیه شهروندان شروع کرده است.

فروشگاه خرید عمده مواد غذایی بنک چی

این فروشگاه علاوه بر مواد غذایی عمده در زمینه فروش دیگر اقلام مصرفی خانوار فعالیت دارد. بنک چی محدودیتی جهت فروش عمده محصولات خود به مغازه ‌داران، عمده‌فروشی‌ ها و خرده‌ فروشی‌ ها و حتی خانوارها ندارد. به همین علت می‌توانید از بنک چی محصولات خود را به شکل عمده و با تخفیفات دوره ‌ای خریداری کنید.

بسیاری از افراد برای خرید مواد غذایی با بهترین قیمت های روز بازار دنبال منابع فروش عمده هستند تا خریدی به صرفه داشته باشند. در حوزه مواد غذایی به علت تعداد متنوع زنجیره های توزیع و پخش متعدد از تولید تا بازار مصرف قیمت ها تغییر زیادی دارند. فعالانی که در این حوزه فعالیت دارند در پی محصولات دست اول همراه با قیمت های خوب می باشند.

4- فروشگاه خرید عمده مواد غذایی آی‌تی مارکت

آی تی مارکت از دیگر فروشگاه های برتر عمده فروش مواد غذایی می باشد. از آنجایی که بسیاری از مردم، فروشگاه ها و شرکت ها ساعت ها وقت می گذارند و بیرون از محل کار خود به دنبال تامین و تهیه کالا های خود هستند نیازمند زمان زیادی جهت صرف کردن در ترافیک ها و شلوغی ها می باشند. از همین رو ای تی مارکت بهترین و مناسب ترین کالاها را از تامین کنندگان پیدا کرده و آن را در اختیار متقاضیان و مصرف کنندگان قرار می دهند تا بتوانند از خرید خود لذت ببرند.

علاوه بر این این فروشگاه پلتفرم اینترنتی خود را راه اندازی کرده و تمام محصولات را بر روی صفحه به نمایش می گذارد. هدف از راه اندازی پلتفرم اینترنتی این است که مشتریان عمده بتوانند آن‌ ها را ببینند و خریداری کنند.

5- فروشگاه خرید عمده مواد غذایی استاف مارکت

استاف‌ مارکت یک فروشگاه عمده‌ فروشی مواد غذایی است که در پلتفرم مجازی بسیاری از محصولات از جمله محصولات غذایی و بهداشتی، کالاهای دیجیتال، لوازم‌تحریر، لوازم مربوط به تفریح و سفر را به شکل عمده به فروش می‌رساند.

فروشگاه خرید عمده مواد غذایی استاف مارکت
تمامی فروشندگان، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، فروشندگان عمده، رستوران ‌داران و کلیه صنوفی که در زمینه فروش کالا فعالیت می‌ کنند، می‌توانند لیست قیمت کالاها را بر روی فروشگاه اینترنتی استاف مارکت مشاهده کرده و اقدام به خرید کنند. یکی از ویژگی های برتر این فروشگاه این است که دوره های تخفیفی برای مشتریان در نظر می گیرد و همچنین ارسال رایگان از دیگر مزایا برتر این عمده فروشی است.

و در آخر…

برای افرادی که در بازار فروش محصولات فعالیت می‌کنند، فروش عمده مواد غذایی از اهمیت زیادی برخوردار است. خریداران کالاهای عمده از جمله صاحبان فروشگاه ‌های بزرگ و کوچک، کافه‌ ها و رستوران ‌ها و… همواره به دنبال مسیری کم هزینه تر برای خرید عمده کالاهای موردنیاز خود هستند. در چند سال اخیر به تعداد فروشگاه‌ های عمده اینترنتی جهت خرید عمده مواد غذایی افزوده شده و پا به عرصه گذاشته ‌اند. هدف پلتفرم ‌های اینترنتی و آنلاین، کاهش هزینه ‌های خریداران محصولات عمده، حذف واسطه ‌ها و رسیدن یک کالای با کیفیت و ارزان ‌تر به دست مصرف ‌کننده نهایی است.