اغلب افرادی که تحت درمان رژیم لاغری قرار می‌گیرند، وقتی می‌بینند که متخصص تغذیه برای وعده صبحانه آنها، ارده و شیره را در نظر گرفته است، تعجب می‌کنند. چون عموم مردم تصور می‌کنند که ارده و شیره یک خوراکی چرب و چاق کننده است؛ در حالی که این طور نیست!

ارده کنجد و شیره انگور خواصی دارند که در کنار هم مسیر شما را برای کاهش وزن کوتاه‌تر می‌کنند. اگر باورتان نمی‌شود، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با هم ببینیم چرا مصرف ارده و شیره تأثیری در چاقی افراد ندارد و در رژیم‌های کاهش وزن از آن استفاده می‌شود.

با ارزش غذایی و خواص ارده کنجد آشنا شوید

ارده کنجد از دانه‌های روغنی کنجد تازه آسیاب شده تهیه می‌شود و ارزش غذایی آن تقریباً به ‌اندازه کنجد تازه است. در واقع ارده یکی از فرآورده‌های کنجد است که بدون مواد افزودنی یا حذف مواد مغذی کنجد، تهیه می‌شود. ارده سرشار از چربی‌های سالم و مواد معدنی مفید است. حدود 80 درصد از چربی ارده از اسیدهای چرب غیر اشباع تشکیل شده که در کاهش کلسترول بد، تری‌گلیسرید و فشار خون موثر است و برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی توصیه می‌شود.

ارده خاصیت آنتی اکسیدان دارد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. پروتئین و اسید آمینه‌های ضروری موجود در کرم ارده، در کنار کلسیم، فسفر، منیزیم و آهن، به تقویت استخوان بندی و بافت ماهیچه‌ای بدن کمک کرده و ارده را به یک خوراکی درمانی تبدیل کرده است. سبک زندگی امروزی ما باعث رایج شدن بیماری‌هایی مانند روماتیسم، درد زانو، درد مفاصل و پوکی استخوان شده، ولی خرید ارده و گنجاندن آن در برنامه غذایی هفتگی، می‌تواند تا حدودی از مصرف ذخیره کلسیم ضروری بدن جلوگیری کند و عوارض ناشی از این بیماری‌ها را کاهش دهد.

مواد مغذی در هر 100 گرم کرم ارده

  • کربوهیدارت ها: 21.19 گرم
  • چربی‌های سالم: 53.76 گرم
  • پروتئین: 17 گرم
  • ویتامین A: 67 میلی گرم
  • ویتامین B1 (تأمین): 1.33 میلی گرم
  • ویتامین B2 (ریبوفلاوین): 0.47 میلی گرم
  • ویتامین B3 (نیاسین): 5.45 میلی گرم
  • ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید): 5.45 میلی گرم
  • ویتامین B6: 0.145 میلی گرم
  • اسید فولیک: 98 میکرو گرم
  • کلسیم: 426 میلی گرم
  • آهن: 8.95 میلی گرم
  • منیزیم: 95 میلی گرم
  • سدیم: 115 میلی گرم
  • منگنز: 1.456 میلی گرم
  • فسفر: 723 میلی گرم
  • روی: 4.63 میلی گرم

خواص ارده کنجد

خواص شیره انگور از نظر طب سنتی و اسلامی

شیره انگور طبع گرم و تر دارد و حاوی ویتامین‌های A، B، C و املاح آهن، منیزیم، فسفر و کلسیم است. این شیره خوش طعم حاوی قند طبیعی و انرژی‌زا است و مصرف آن مانع از افزایش فشارخون، افزایش کلسترول خون و گرفتگی رگ‌ها می‌شود. از نظر طب سنتی، شیره انگور یا دوشاب یک درمان طبیعی و قوی برای کم خونی است. مصرف روزانه یک تا دو قاشق چای‌خوری شیره انگور در وعده صبحانه، آهن مورد نیاز بدن را تأمین و از بروز کم خونی جلوگیری می‌کند.

مصرف شیره انگور به تنهایی به ‌دلیل کالری و قند طبیعی بالا، انرژی روزانه شما را تأمین می‌کند و یک تغذیه مناسب برای افزایش وزن افراد لاغر اندام است. در شیره انگور ترکیباتی از جمله فسفر، کلسیم، منیزیم و ویتامین K وجود دارد که برای بهبود تراکم استخوان‌ها، تأمین کلسیم مورد نیاز بدن مادران باردار، افراد دارای پوکی استخوان و دردهای آرتریت روماتوئید عالی هستند.

خواص شیره انگور

کمک به کاهش وزن و لاغری با خوردن ارده و شیره

حالا که با خواص ارده و شیره انگور آشنا شدید، بیایید با هم ببینیم که این خوراکی خوشمزه و پرطرفدار چگونه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند!

1.    مصرف ارده و شیره باعث کاهش احساس گرسنگی کاذب می‌شود

هر یک قاشق غذاخوری ارده و شیره برابر است با 89 کالری، 3 گرم پروتئین، 8 گرم چربی و 2 گرم فیبر و انواع املاح معدنی مفید. استفاده از این ماده غذایی در وعده صبحانه تا ساعت‌ها انرژی مورد نیاز بدنتان را تأمین می‌کند. در نتیجه کمتر احساس گرسنگی می‌کنید و مصرف میان وعده‌های پر کالری و ریزه خواری در شما کمتر می‌شود.

با توجه به اینکه ارده کنجد ایرانی از نظر طعم خوشمزه‌تر و از نظر ارزش غذایی بهتر از سایر انواع ارده ها است، طبق نظر متخصص تغذیه، مصرف آن را در وعده‌های صبحگاهی خود قرار دهید. ارده کنجد ایرانی را می‌توانید از آراز ارده تهیه کنید.

2.    چربی‌های ارده از نوع چربی‌های غیر اشباع و سالم هستند

اگر می‌خواهید خطر افزایش کلسترول و تری گلیسرید در شما کاهش پیدا کند، باید تا جایی که امکان دارد از مصرف چربی‌های اشباع پرهیز کنید. ارده کنجد سرشار از چربی‌های غیراشباع و سالم است که علاوه بر تأمین چربی مفید بدن، به کاهش چربی خون هم کمک می‌کند.

3.    مصرف ارده و شیره باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود

یکی از دلایل بروز چاقی در افراد، تنبلی دستگاه گوارش و بیماری‌هایی مانند یبوست است. ارده و شیره انگور حاوی فیبر هستند و با افزایش تحرکات روده به درمان یبوست کمک می‌کنند.

 

طریقه مصرف ارده و شیره برای لاغری و کاهش وزن

همان طور که در بخش قبلی گفتیم، یکی از خواص مهم ارده و شیره، کاهش اشتها است. اما باید بدانید که چه زمان و چه مقدار مصرف آن می‌تواند چنین تأثیری داشته باشد. طبق نظر متخصصان تغذیه توصیه، بهترین زمان برای مصرف ارده و شیره با هدف کاهش وزن و لاغری، یک یا نیم ساعت قبل از وعده غذایی اصلی و به مقدار یک یا دو قاشق غذاخوری است.

مصرف ارده شیره در این ساعت باعث کاهش اشتهای کاذب شده و میل شما به خوردن غذا را کمتر می‌کند. البته اگر نگران قند بالای شیره انگور هستید، می‌توانید شیره خرما را جایگزین آن کنید. مصرف ارده و شیره خرما برای افراد دیابتی یا مستعد قند خون، گزینه سالم تری است. در صورتی که بین وعده صبحانه و ناهار ریزه خواری می‌کنید، می‌توانید این ترکیب را به وعده صبحانه خود اضافه کنید. چون کربوهیدرات و پروتئین موجود در ارده شیره نیاز بدن در طول روز را تأمین و به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

 

از کجا ارده شیره اصل بخریم؟

اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید و می‌خواهید تغذیه خود را به شکل اصولی اصلاح کنید، توصیه می‌کنیم مصرف ارده شیره را در برنامه غذای روزانه خود بگنجانید. این ماده غذایی مقوی و خوش طعم از پرخوری شما جلوگیری و به مرور زمان خواهید دید که چطور اشتهای شما را کمتر می‌کند. فقط در هنگام خرید ارده و شیره دقت کنید که اصل و باکیفیت باشد، چون محصولات تقلبی نه تنها ارزش غذایی ندارند، بلکه سلامتی شما را هم به خطر می‌اندازند.

در این مورد پیشنهاد ما آراز ارده است. چون کلیه محصولات این شرکت از مواد اولیه باکیفیت و تازه تهیه می‌شود. برای سفارش انواع ارده، ارده کنجد ایرانی، ارده دوآتیشه و انواع شیره انگور، خرما، توت و… فقط کافی است به نشانی https://arazardeh.ir/ مراجعه کنید.