برچسب اصالت یک برچسب مهم در فرآیند توزیع محصول به شمار می رود که اهمیت استفاده از آن بر کسی پوشیده نیست. این روزها تقریبا تمامی محصولاتی که در داخل کشور تولید شده یا از خارج به داخل وارد می شوند، دارای برچسب هایی تحت عنوان برچسب اصالت هستند. برچسب های اصالت، استاندارد بودن و سلامت کالا را به مصرف کننده نشان می دهند. در صورت عدم درج این برچسب روی محصولات مختلف نمی توان از صحت و سلامت محصول آگاه شد.

اهمیت برچسب اصالت

اهمیت برچسب اصالت آن جایی برای همگان مشخص می شود که بدون وجود این برچسب ها، توزیع و پخش بسیاری از محصولات غیر قانونی می باشد. یعنی اگر محصولی که قصد فروش آن در بازارهای داخلی را دارید، جزء محصولاتی باشد که ملزم به دریافت این لیبل ها هستند، نمی توانید بدون دریافت این برچسب ها عملیات فروش آن ها را نهایی کنید. در واقع فروش بسیاری از محصولات بدون دریافت برچسب اصالت شامل پیگرد قانونی خواهد بود.

از سال 1390 ارگان های نظارتی دولت، تصمیم گرفتند برای کنترل نظارت بر فروش کالا، از خود مصرف کننده کمک بگیرند. برای این کار تصمیم به تولید برچسب اصالت گرفته شد. البته در سال های ابتدایی، به دلیل عدم آشنایی مردم و نهادها با قوانین برچسب های اصالت، دریافت این برچسب فقط برای تولید کنندگان و وارد کنندگان مجاز محصولات سلامت محور الزامی بود. اما با گذشت چند سال، کم کم استفاده از این برچسب ها گسترش بیشتری پیدا کرد و امروزه دریافت این برچسب های اصالت و سلامت برای بخش بزرگی از محصولات داخلی و یا وارداتی قانونی الزامی است.

چه افرادی از درج برچسب اصالت روی محصولات سود می برند؟

شاید فکر کنید که درج برچسب اصالت روی محصولات مختلف امری بیهوده و زمان بر است که سودی برای هیچ کس ندارد. اما اگر با مزیت های استفاده از این لیبل ها آشنا شوید، هرگز چنین فکرهایی نخواهید کرد. خرید برچسب اصالت کالا و استفاده از آن شامل فواید گسترده ای برای مصرف کننده، تولید کننده، وارد کننده و نهادهای نظارتی می باشد. در واقع می توان این طور بیان کرد که اقشار مختلف جامعه از درج این برچسب روی محصولات داخلی و خارجی سود می برند.

فروش برچسب اصالت کالا

به عنوان مثال، یک مصرف کننده را در نظر بگیرید که یک محصول آرایشی را بدون علم و اطلاع از مشخصات خریداری می کند. این محصول ممکن است دارای استانداردهای لازم نباشد و مشکلات شدیدی را برای مصرف کننده ایجاد کند. اما در مقابل مصرف کننده ای را در نظر بگیرید که با مشاهده برچسب های اصالت روی محصولات آرایشی و استعلام آن ها، نسبت به خرید محصولات مختلف اقدام می کند. این مصرف کننده از سلامت کالای خریداری شده مطمئن است و خطری موجب تهدید سلامت او نخواهد شد.

یا مثلا تولید کننده یا وارد کننده ای را در نظر بگیرید که به دلیل گسترش کالاهای قاچاق با قیمت کمتر در کشور، دچار ضرر در کسب و کار خود شده است. برچسب اصالت به عنوان یک راه نجات برای این دست از افراد عمل می کند. چرا که تنها محصولاتی که مجوز قانونی دارند می توانند این برچسب را دریافت کنند و فقط دارندگان این برچسب حق توزیع در بازارهای داخلی را دارند. بنابراین استفاده از برچسب های اصالت کالا موجب جلوگیری از قاچاق و در نتیجه جلوگیری از ایجاد ضرر برای کسب و کارهای قانونی خواهد شد.

از طرف دیگر، نهادهای نظارتی نیز سود زیادی از درج برچسب اصالت کالا می برند. با درج این برچسب ها عملیات توزیع و پخش محصولات قانونی تر شده و مردم امکان نظارت بر سلامت کالا را پیدا خواهند کرد. در نتیجه هر عضو جامعه می تواند به عنوان یک ناظر عمل کند. از این طریق نظارت گسترده ای بر فرآیند خرید و فروش محصولات مختلف صورت خواهد گرفت و کار برای نهادهای نظارتی نیز راحت تر خواهد شد.

بررسی  اصالت محصولات از طریق لیبل اصالت

برای آگاهی پیدا کردن از اصالت و سلامت یک محصول، باید برچسب درج شده روی آن محصول را مورد استعلام قانونی قرار دهید. روش های استعلام برچسب اصالت بسیار ساده است و مدت زمان زیادی به طول نخواهد انجامید. برای این کار می توانید از روش های مختلف پیامکی، تلفنی، اینترنتی و… استفاده کنید. تمامی این روش ها در سرعت بالایی انجام می شوند و شما می توانید در کوتاه ترین زمانی که انتظارش را دارید، چک کردن سلامت محصول را انجام دهید. همچنین استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزارهایی که موظف به اسکن بارکد هستند نیز از رایج ترین روش های استعلام اصالت کالا به شمار می روند. برای دانلود کردن این نرم افزارها و برنامه ها حتما از منابع معتبر و قانونی استفاده کنید.

روش های دریافت برچسب اصالت

روش های دریافت برچسب اصالت

بسیاری از مجموعه ها برای دریافت برچسب اصالت از شرکت های برچسب اصالت کالا استفاده می کنند. این شرکت ها علاوه بر تولید کد و چاپ برچسب می توانند عملیات دریافت مجوز را نیز برای شما نهایی کنند.

همان طور که می دانید چاپ برچسب اصالت کالا شامل مرحله ای به نام تولید کد است. این کدها منحصرا برای هر محصول متفاوت هستند. یعنی هر محصول و کالایی یک کد منحصر به فرد دارد که با بررسی آن می توان از اصالت کالا اطمینان یافت. تولید کد به وسیله نرم افزارهای پیشرفته ای انجام می شود که معمولا مجموعه های بزرگ چاپ برچسب به این نرم افزارها مجهز هستند. البته دستگاه های چاپگر مخصوص نیز برای چاپ انواع برچسب اصالت وجود دارد اما معمولا دارای قیمت گزافی هستند و خرید آن ها برای اقشار مختلف به صرفه نیست.

از این رو شما با استفاده از خدمات شرکت های تولید کد و چاپ لیبل اصالت می توانید علاوه بر تولید کد در کیفیت بالا و چاپ برچسب، عملیات دریافت مجوز خود را نیز نهایی کنید. کارشناسان و افراد شاغل در این مجموعه ها به پیچ و خم های کار به حد کافی واقف هستند و می توانند شما را در دریافت سریع تر مجوز های قانونی یاری کنند. بنابراین با استفاده از این شرکت ها می توانید با سرعت بیشتری برچسب اصالت محصولات خود را دریافت نمایید.

معرفی معتبرترین شرکت ها در زمینه چاپ لیبل اصالت

  1. شرکت سلامت دارو ایرانیان : salamatdarou.com
  2. شرکت پاپیروس پارس مهر : label-esalat.com
  3. شرکت پیشتازان دانش و تندرستی دریا : pishtazanesalat.com
  4. شرکت کیمیا تجارت سیب سبز : esalatchap.com

با مراجعه به وب سایت شرکت های فوق میتوانید در سریعترین زمان , لیبل اصالت و سایر برچسب های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه نمایید.

معرفی معتبرترین شرکت ها در زمینه چاپ لیبل اصالت