آیا نشستن در آب نمک برای عفونت ادراری باعث بهبود و درمان عفونت ادراری می شود؟ این مقاله را کامل بخوانید تا به جواب سوالتان برسید.

دستگاه ادراری از مجاری ادراری، مثانه و کلیه ها تشکیل شده است و اگر هر کدام از این قسمت ها به عفونت مبتلا شوند، گفته می شود که فرد دچار عفونت ادراری شده است.

اگر میخواهید تمام علائم، علت و درمان عفونت ادراری را بدانید، این مقاله را حتما مطالعه کنید.

میزان ابتلا به عفونت ادراری در میان خانم ها بیشتر از آقایان است و این مسئله به ساختار دستگاه ادراری آن ها مربوط می شود. این شرایط باعث می شود که حتی تعدادی از خانم ها همواره به عفونت ادراری مبتلا باشند.

در بیشتر موارد ابتلا به عفونت های ادراری قسمت پایین مجرای ادراری درگیر می شود؛ یعنی مثانه و مجرای پیشاب.

اگر عفونت تنها به مثانه محدود شود، فرد درد زیادی را تجربه می کند و اگر عفونت تا کلیه ها برسد، عواقب ناخوشایندی در انتظار فرد خواهد بود.

معمولا پزشکان با تجویز داروهای آنتی بیوتیک تلاش می کنند تا این بیماری را درمان کنند اما آیا نشستن در آب نمک برای درمان این بیماری مفید است؟ در ادامه این مقاله از سایت دکتر چک به این سوال پاسخ خواهیم داد.

علائم و دلایل ناشی از عفونت ادراری

با وجود این که عفونت ادراری همیشه با علائم و نشانه ها همراه نیست اما ممکن است این موارد را در خود مشاهده یا تجربه کنید:

  • تکرر ادرار؛
  • احساس سوزش در هنگام دفع ادرار؛
  • شفاف نبودن ادرار؛
  • در هر بار تنها مقدار کمی ادرار از بدن خارج می شود؛
  • رنگ ادرار قرمز یا صورتی رنگ می شود؛
  • ادرار بویی شدید دارد؛
  • خانم ها درد لگنی را هم تجربه می کنند.

این که کدام قسمت از دستگاه ادراری به عفونت مبتلا شده باشد باعث تغییر در علائمی می شود که تجربه می کنید.

با ورود باکتری به مجرای پیشاب و شروع به تکثیر در مثانه، فرد به عفونت ادراری مبتلا می شود.

آیا نشستن در آب نمک به درمان عفونت ادراری کمک می کند؟

یکی از راه هایی که برای درمان عفونت ادراری وجود دارد، نشستن در آب نمک است زیرا نمک از خاصیت ضد باکتریایی برخوردار بوده و می تواند باکتری ها را از میان ببرد.

اگر می خواهید هر چه سریع تر باکتری های این ناحیه از بدن را نابود کنید، باید از محلول آب و نمک غلیط استفاده کرده و واژن را با آن شستشو دهید.

یا این که می توانید وان حمام را پر از آب کرده و مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید؛ سپس در داخل وان بنشینید تا محلول وارد بدن شود.

چرا خانم ها بیشتر از آقایان به عفونت ادراری مبتلا می شوند؟

همان طور که در قسمت بالا هم اشاره کردیم، آمار ابتلا به عفونت ادراری در خانم ها بیشتر از آقایان است. علت این امر، کوتاه تر بودن طول مجرای ادراری در خانم ها است.

در این صورت باکتری ها و عوامل عفونت زا می توانند به راحتی خود را به مثانه رسانده و سبب بروز عفونت ادراری شوند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر از این روش استفاده کردید اما نتیجه ای نگرفتید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. در این شرایط پزشک داروی آنتی بیوتیک تجویز می کند.

اگر این عارضه درمان نشود، به کلیه ها گسترش یافته و آن ها را هم درگیر خواهد کرد. پس اگر تب، لرز و حالت تهوع دارید یا استفراغ می کنید، باید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید زیرا این نشانه ها از علائم عفونت ادراری وخیم می باشند.