نکته خوب درباره داشتن رابطه زیاد جنسی این است که اگر خود و همسرتان از نظر روحی و جسمی از این وضعیت راضی و شاد باشید، می توانید تا جایی که می خواهید رابطه داشته باشید.

اما قطعا داشتن بیش از حد روابط جنسی باعث ناراحتی جسمانی نیز می شود. در این مقاله از سایت دکتر چک به عواقب ناشی از داشتن بیش از حد روابط جنسی اشاره می کنیم.

داشتن رابطه زیاد

تعریف هر فردی از داشتن یک رابطه جنسی خوب متفاوت است و با وجود این که عده ای مایل هستند تنها گاهی اوقات رابطه داشته باشند، عده دیگر ترجیح می دهند روزانه چند بار نزدیکی کنند.

با وجود این که خودتان می توانید هر چند بار که دل تان بخواهد رابطه جنسی داشته باشید، اما گاهی اوقات بدن علائمی را از خود بروز می دهد که نشان می دهد دیگر کافی است.

اولین علامتی که با آن روبرو می شوید، خشکی واژن است. داشتن روابط جنسی یا تماس طولانی مدت باعث خشکی واژن می شود. در نتیجه پارگی های کوچکی در واژن ایجاد شده که بسیار دردناک هستند.

داشتن بیش از حد روابط جنسی، علی الخصوص اگر مشکلات دیگری مثل خشکی واژن هم وجود داشته باشند، باعث پارگی واژن می شود.

اگر مواظب نباشید، داشتن رابطه زیاد باعث ابتلا به عفونت مجرای ادراری یا واژنی می شود

به گفته پزشکان، هر چقدر که تعداد روابط جنسی در بازه زمانی کوتاه بیشتر باشد، بدن قادر به تولید رطوبت طبیعی کمتری می شود. در نتیجه فرد با احساس درد و حساسیت مواجه می شود. در حقیقت بدن این علامت را به نشانه توقف بروز می دهد.

یکی دیگر از عوارض ناخوشایند داشتن بیش از حد روابط جنسی، افزایش خطر ابتلا به بیماری های عفونی و مثانه است. مایعات بدن می توانند PH طبیعی واژن را بر هم زده و بدن را مستعد ابتلا به عفونت کنند.

فراموش نکنید که همیشه باید قبل و بعد از رابطه جنسی دوش بگیرید تا همواره سلامت واژن تضمین شود اما نزدیکی بیش از حد هم باعث ابتلا به عفونت می شود که چند روز بعد متوجه آن می شوید.

PH مایع منی هفت است که باعث تقویت باکتری های مضر در ناحیه واژن می شود. اگر این مسئله را در کنار اصطکاک زیاد ناشی از رابطه جنسی قرار دهیم، شانس ورود باکتری به واژن و مقعد و سپس ورود به مثانه بیشتر شده و منجر به ابتلا به عفونت مجرای ادراری می شود.

از جمله علائم رایج ناشی از ابتلا به عفونت می توان به افزایش تمایل به دفع ادرار اشاره کرد که هر زمان که دستشویی می روید مقدار اندک یا ناچیزی ادرار خارج می شود، احساس سوزش در هنگام دفع ادرار، صورتی رنگ شدن ادرار یا وجود خون در آن، ترشحات غیر طبیعی، احساس درد و بو، اشاره کرد. البته فراموش نکنید که این علائم همیشه ظاهر نمی شوند.

آقایان نیز علائم جسمانی را در خود مشاهده می کنند

مردان نیز با درد، حساسیت و آزار ناشی از داشتن بیش از حد رابطه جنسی مواجه می شوند.

هنگامی که آقایان در عرض دو روز بین هشت تا ده بار به انزال می رسند، باعث بروز درد و ناراحتی می شود.

البته ممکن است بدن با گذشت زمان بتواند خودش را تنظیم کند؛ درست مثل حرکات دیگری که بارها و بارها انجام می دهید و بدن تحمل خودش نسبت به آن ها را بیشتر می کند.

داشتن ارتباط با همسرتان ضروری است

علاوه بر عواقب جسمانی، داشتن بیش از حد روابط جسمانی بر روی روان و احساسات هم تاثیر می گذارد. باید حواس تان باشد که خود و همسرتان از میزان رابطه برقرار شده راضی باشید.

انتخاب با خودتان است

این که چند بار رابطه جنسی داشته باشید کاملا به خودتان بستگی دارد؛ روزانه، هفتگی، ماهانه یا اصلا نداشتن رابطه جنسی.

هر فردی اولویت های مربوط به خودش در رابطه با دفعات رابطه جنسی را دارد که برنامه روزانه، الگو خواب و قطعا حضور همسر در این زمینه نقش دارد. مسئله مهم این است که همواره رابطه میان زوجین وجود داشته باشد.