مشکلات اورولوژی به بیماری‌ هایی اطلاق می شود که در دستگاه ادراری خانم‌ ها و آقایان و ارگان‌ های تولید مثل مردان وجود دارند. متخصص اورولوژی در تهران به این افراد کمک می‌ کند تا هر چه زودتر سلامت خود را به دست آورند. مشکلات اورولوژی در آقایان گستره وسیع‌ تری دارند که لازم است در مورد آن‌ ها اطلاعات مفیدی داشته باشید تا در مراحل اولیه شناخته شوند. جهت آشنایی با این بیماری‌ ها در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با اورولوژیست

اورولوژیست به شخصی گفته می‌ شود که در اورولوژی تخصص گرفته باشد و فعالیت وی در حیطه تشخیص، کنترل و بیماری‌ های اورولوژی انجام شود. متخصص اورولوژی در تهران کمک می‌ کند تا مشکلاتی که در دستگاه ادراری و ارگان‌ های تولید مثل مردان است هر چه زودتر برطرف شوند و فرد سلامتی خود را به دست آورد.

بررسی شایع ترین بیماری های اورولوژی در مردان

همان‌ طور که گفته شد مشکلات اورولوژی در مردان بسیار گسترده است که برای تشخیص و درمان به‌ موقع باید با علایم آن‌ ها آشنا باشید. در ادامه ما شایع‌ ترین بیماری‌ های اورولوژی در مردان را معرفی خواهیم کرد.

مثانه بیش فعال

کسانی که دچار مثانه بیش‌ فعال هستند، به‌ صورت ناگهانی و مکرر احساس دفع ادرار دارند که در این مواقع کنترل برای آن‌ ها خیلی سخت می‌ شود. این افراد در طول شبانه‌ روز دائماً نیاز به دفع دارند و اگر به‌ موقع درمان نشوند دچار بی‌ اختیاری ادرار خواهند شد. چنین افرادی تحت نظر متخصص اورولوژی در غرب تهران با راهکارهای بسیار ساده مثل تخلیه به‌ موقع، تغییر رژیم غذایی و یادگیری تکنیک‌ های نگهداشتن مثانه درمان می‌ شوند.

بیماری اورولوژی سرطان پروستات

بیماری اورولوژی سرطان پروستات

سرطان پروستات در مردان بسیار شایع است. شکل پروستات شبیه به‌ یک گردوی کوچک است که وظیفه تولید مایع منی برای تغذیه و انتقال اسپرم‌ ها را برعهده دارد. سرطان پروستات در مردان خیلی آرام رشد می‌ کند و در مراحل اولیه فقط محدود به درون غده پروستات است. در واقع در این مرحله خطر جدی برای فرد ایجاد نمی‌ شود. لازم به ذکر است که سرطان‌ های پروستات دیگری نیز هستند که رشد می‌ کنند و نیاز به درمان دارند‌ که ممکن است پاسخ مطلوبی از درمان دریافت کنند. نوع دیگر سرطان پروستات خیلی زود گسترش می‌ یابد و مهاجم است. توجه داشته باشید اگر سرطان پروستات به‌ موقع تشخیص داده شود و زمانی که محدود به غده‌ پروستات است درمان شروع شود، نتایج رضایت بخشی خواهد داشت.

بیماری اورولوژی سرطان مثانه

سرطان مثانه نیز یکی از سرطان‌ های بسیار شایع در بین مردان است که تقریباً ۴ برابر بیشتر از زنان به این بیماری مبتلا می‌ شوند. گروه سنی ۷۵ تا ۸۴ سال بیشتر مستعد این بیماری هستند. همان‌ طور که می‌ دانید مثانه یک اندام توخالی است که دارای دیواره‌ های انعطاف‌ پذیر و ماهیچه‌ ای بوده و داخل لگن قرار می‌ گیرد. ادراری که تولید می‌ شود از سمت کلیه‌ ها به مثانه منتقل خواهد شد. زمانی‌ که ماهیچه‌ های مثانه منقبض شوند، فرد احساس دفع ادرار می‌ کند و باید آن را از بدن خود خارج کند. در برخی موارد سلول‌ های مثانه رشد غیرطبیعی دارند و باعث ایجاد سرطان مثانه می‌ شوند.

بیماری اورولوژی هماچوری (خون در ادرار)

وجود خون در ادرار هماچوری گفته می‌ شود که در شرایط مختلف و با وجود چندین بیماری ممکن است این مشکل به وجود آید. معمولاً بیماری‌ های کلیوی، سرطان و اختلالات خون باعث ایجاد چنین مشکلی می‌ شوند. گاهی اوقات این خون قابل‌ مشاهده نیست؛ زیرا مقدار آن کم است و فقط با آزمایش مشخص می‌ شود. میزان خون در ادرار جدی بودن مشکل را مشخص می‌ کند و متخصص اورولوژی در تهران با توجه به نتایج آزمایش درمان را آغاز خواهد کرد. با وجود چنین مشکلاتی ممکن است پزشک از ابزارهای تشخیصی برای تجزیه‌ و تحلیل و پیدا کردن علت وجود خون در ادرار استفاده کند.

احساس توده ای در بالای بیضه

یکی دیگر از بیماری‌ های بسیار شایع در بین مردان، پسران نوجوان یا حتی کودکان توده بیضه است. در چنین شرایطی ممکن است یک یا هر دو بیضه درگیر باشند. توده بیضه در واقع جزو مشکلات مربوط به بیضه‌ ها هستند که نشان‌ دهنده یک آسیب بسیار جدی خواهند بود. یکی از نشانه‌ های واریكوسل توده بیضه است.

درمان كجی آلت با عمل

كجی آلت

بعضی از افراد به‌ صورت مادرزادی یا حتی در شرایط خاصی دچار کجی آلت می‌ شوند که شدت آن متفاوت است. بسیاری از مردانی که دچار کجی آلت تناسلی هستند، به‌ مرور زمان و با اقدامات مؤثر بهبود می‌ یابند و نیازی به درمان ندارند؛ اما در برخی موارد که وضعیت پایدار شده و در حال تشدید است، باید هر چه زودتر درمان شوند؛ زیرا به‌ مرور زمان موجب اختلال در عملکرد جنسی خواهد شد.

وجود خون در منی

بسیاری از افراد با مشاهده خون در منی خیلی می‌ ترسند اما باید بگوییم این مشکل معمولاً خوش‌ خیم است و در اکثر اوقات هیچ علت خاصی برای آن یافت نمی‌ شود. معمولاً در بین آقایان زیر ۴۰ سال این مشکل در اثر عفونت به وجود می‌ آید و تشخیص آن بسیار راحت است؛ زیرا همراه این علامت، نشانه‌ های دیگری مثل ادرار دردناک نیز وجود دارند.

كاهش میل جنسی

کاهش میل جنسی یا ناتوانی جنسی از جمله مشکلاتی هستند که بسیاری از مردان به آن دچار می‌ شوند. این عارضه ممکن است به‌ صورت ناگهانی یا تدریجی به وجود آید. در بسیاری از موارد لازم است فرد تحت نظر متخصص اورولوژی و روان درمانگر قرار بگیرد تا روند درمان سریع تر پیش رود.

انزال زودرس

انزال زودرس سریع‌ تر از دو دقیقه رخ می‌ دهد. معمولاً دلایلی که باعث ایجاد اختلال نعوظ می‌ شوند، در به وجود آمدن انزال زودرس نیز نقش دارند. کسانی که هر کدام از این دو اختلال را دارند، شامل یک نکته مشترک می شوند و آن پدیده دیده‌ بانی است. گاهی اوقات انزال زودرس خیلی شدید بوده و با سرعت زیادی اتفاق می‌ افتد. کسانی که از این مشکل رنج می‌ برند، باید تحت نظر متخصص اورولوژی در تهران قرار بگیرند.

اختلال نعوظ

یکی از مشکلات بسیار جدی در روابط جنسی اختلال نعوظ است که در آن فرد توانایی سفت نگه داشتن آلت برای برقراری ارتباط جنسی را ندارد. بسیاری از مردان در دورانی که دچار استرس هستند این اختلال را تجربه می‌ کنند اما باید بررسی و درمان شوند. بسیاری از مواقع این اختلال در اثر مشکلات احساسی و رابطه‌ ای ایجاد می‌ شود که با تغییر در رویه زندگی و رابطه برطرف خواهد شد.

سنگ کلیه در مجاری ادراری

سنگ کلیه در مجاری ادراری

سنگ کلیه یکی از مشکلات بسیار رایج است که می‌ تواند از کلیه به داخل مجرای ادرار منتقل شود. در این حالت جریان ادرار توسط این سنگ‌ ها مسدود شده و بیمار درد غیر قابل تحملی را تجربه می‌ کند. در بسیاری از موارد که ابعاد سنگ‌ ها کوچک باشد و به‌ صورت سنگریزه باشند، فرد به‌ صورت خودکار آن‌ ها را دفع می‌ کند. ولی در مواردی که سنگ‌ ها ابعاد بزرگی دارند و باعث انسداد می‌ شوند، مشکلات زیادی بروز می‌ کند که باید تحت نظر اورولوژیست خوب در تهران درمان شوند.

بهترین متخصص اورولوژی در تهران

دکتر سید حمیدرضا آرزه گر یکی از بهترین متخصصان اورولوژی در تهران هستند که در سریع‌ ترین زمان ممکن می‌ توانند مشکل شما را تشخیص دهند و بهترین روش درمانی را اجرا کنند. در مطب دکتر سید حمیدرضا آرزه گر خدماتی مثل ویزیت و‌ معاینه، سونوگرافی، اعمال جراحی سرپایی، جراحی زود انزالی، درمان های اندوسکوپیک سنگ کلیه، درمان پیشرفته اختلال نعوظ، درمان پروستات، درمان بی اختیاری ادراری و جراحی های افزایش سایز آلت تناسلی ارائه می شوند. جهت دریافت نوبت ویزیت می توانید از طریق سایت دکتر آرزه گر اقدام نمایید.

تماس با مطب دکتر سید حمیدرضا آرزه گر

آدرس: تهران، سعادت آباد، بلوار سرو غربی، نبش خیابان بخشایش، ساختمان پزشکان سرو

تلفن تماس: ۲۲۰۸۳۸۱۷ – ۰۹۹۰۳۱۱۴۸۷۸

آدرس پیج اینستاگرام: https://www.instagram.com/dr.arezegar_urologist

آدرس سایت: https://drarezegar.com

خانه پزشکان