در صورتی که خود ارضایی مانع انجام کارهای روزانه تان شود یا با انجام آن ها در تداخل باشد، شاید زمان آن رسیده است که جلوی آن را بگیرید. در این مقاله از وب سایت دکتر چک به راهکار های ترک خود ارضایی اشاره کرده ایم، با ما تا آخر همراه باشید…

چه زمانی خود ارضایی به یک مشکل تبدیل می شود؟

افراد مجرد و کسانی که از رابطه جنسی شان رضایت ندارند و ناراضی هستند، خود ارضایی می کنند.

زمانی که اتفاقات زیر رخ دهد، خود ارضایی به یک معضل تبدیل می شود:

  • میل به خود ارضایی را نتوان کنترل کرد؛
  • خودارضایی مانع انجام کار، امور مدرسه یا کارهای اجتمایی تان شود ؛
  • برای این کار برنامه ریزی کنید.

چگونه می توان خودارضایی را متوقف کرد؟

یادگیری خودداری از خود ارضایی یک فرآیند است؛ زیرا باید بر اشتیاق و رفتارهایی که ماه ها و حتی سال ها انجام می دادید، چیره شوید. نگران نباشید زمانبر، اما شدنی است.

حتما بخوانید : حداقل اندازه آلت تناسلی مردان چقدر باید باشد ؟

برای اینکه بتوانید جلوی خودارضایی خود را بگیرید، به راهکارهای زیادی نیازمند هستید که برخی از آن ها شامل موارد زیر است:

به پزشک مراجعه کنید

زمانی که می خواهید به طور کلی خود ارضایی را ترک کنید، بهتر است که با پزشک تان مشورت کنید. او شما را به مشاور، روانشناس، روانپزشک ارجاع می دهد.

این دسته از متخصصین برای کمک به امثال شما آموزش دیده اند.

صادق باشید

خود ارضایی باعث شرمندگی فرد است. در برخی از فرهنگ ها، مذاهب و سنت ها خود ارضایی یک کار غیر اخلاقی محسوب می شود؛ مثل: کشور خودمان.

بنابراین با دکتر خود صادق باشید. مراجعه به پزشک مانند خرید یک قدمی نیست که تنها با یک بار مراجعه بتوان کالایی خرید و به منزل برگشت؛ بلکه باید برای حل مشکلتان با متخصص رابطه جنسی برای چندین هفته یا چندین ماه صحبت کنید.

مادامی که با پزشک صحبت می کنید، احساس راحتی بیشتری دارید. این کار به شما کمک می کند که صادق باشید و تمام احساسات و رفتارهای خود را برای پزشک توضیح دهید.

خود را سرگرم کنید

هنگامی که برنامه روزانه تان پر باشد، سرگرم کارها می شوید و هیچ زمانی برای خود ارضایی ندارید. به دنبال انجام فعالیت هایی باشید که شما را آرام و مشتاق کند؛ مانند: ورزش کردن، مدیتیشن، یوگا، پی بردن به سرگرمی های جدید، برنامه ریزی ناهار با دوستان یا رفتن به مکان های تفریحی.

حتما بخوانید : تغییر رنگ اسپرم ؛ اسپرم بی رنگ، زرد، قهوه ای، سبز به چه معناست؟

مواظب بدن تان باشید

رژیم غذایی سالم و انجام حرکات ورزشی به هر صورتی برای بدن مفید است. افرادی که به دنبال ترک خود ارضایی هستند، بهترین کار برای شان انجام حرکات ورزشی است تا در نتیجه آن اشتیاق آن ها کمتر شود. با ورزش کردن بر میزان انرژی و تلاش هایتان هم متمرکز می شوید.

راهکارهایی را بهبود دهید

با کمک پزشک می توانید زمان های مشکل ساز را بشناسید. مثلاً: شاید شب ها قبل از خواب یا هر روز صبح در حمام این کار را انجام می دهید. مضرات خود ارضایی

اگر زمان های بیشتری که علاقه به خود ارضایی دارید را بشناسید، خودتان و پزشک تان با برنامه ریزی سعی می کنید تا با کمک فعالیت های آموخته شده بر اشتیاق تان چیره شوید.

زمان های تنهایی تان را محدود کنید

وقت هایی که فرد غمگین است، به سختی می تواند رفتارهایش را اصلاح کند. سعی کنید کارهایی که معمولا در خلوت انجام می دهید را در محیط های شلوغ تر انجام دهید.

به طور مثال: اگر به دیدن مسابقه های ورزشی علاقه دارید، به جای این که در خانه بنشینید، به ورزشگاه ها بروید. اگر هم می خواهید فیلم ببینید، بهتر است که از دوست تان هم دعوت کنید.

شب ها چند لباس بپوشید

پوشیدن لباس زیر در حقیقت مانعی میان شما و بدن تان است؛ اما لمس کردن بدنتان در شب، شما را مشتاق به خود ارضایی می کند. یک لباس ضخیم تر یا شلوار بپوشید تا با این کار مقابله کنید.

حتما بخوانید : عوارض نزدیکی در دوران قاعدگی ؛ آیا می شود هنگام پریود رابطه داشت؟

به فیلم های مستهجن نگاه نکنید

به راحتی نمی توان بر فیلم های مستهجن که باعث خود ارضایی می شوند، چیره شد. به دنبال راه حل هایی برای قطع کردن دسترسی تان به این فیلم ها باشید.

هر فیلم، مجله یا … را به سطل آشغال بیندازید. کامپیوترتان را در اتاق شلوغی بگذارید تا برای استفاده از آن تنها نباشید.

صبور باشید

رفتارهایی که در کنترل فرد نیستند را نمی توان یک شبه ترک کرد. در طول این مسیر صبور باشید. به نتیجه پایانی پایبند باشید و مطمئن باشید که در این راه ممکن است از مسیر خارج شوید.

سخن آخر

در صورتی که خود ارضایی شما را از انجام کارهای روزانه تان منع کرد، باید بیاموزید که آن را ترک کنید! از متخصصین بهداشت کمک بگیرید اگر این فرآیند سخت است، اشتیاق خود را از دست نداده، همواره متمرکز باشید و از کمک این افراد استفاده کنید. منبع : healthline