آلت تناسلی مردان عصب های زیادی دارد و خیلی حساس است. وقتی یک مرد برای مدت زمان طولانی نشسته باشد، به مشکل بی حسی آلت تناسلی و بیضه ها دچار شده و آلتش کوچک می شود. این اختلال در نتیجه سطح پایین تستسترون، بیماری، ضربه یا زخم نیز به وجود می آید.

اگر آلت تناسلی و یا بیضه های شما بدون هیچ دلیلی بی حس می شوند، باید به پزشک مراجعه کنید.

نشانه های بی حسی آلت تناسلی و بیضه مردان

اگر آلت تناسلی شما با لمس یا تحریک حساس نمی شود، احتمالاً مشکل نعوظ دارید.

نشانه های اختلال نعوظ از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای بعضی از افراد، همانند حس خواب رفتگی دست ها و پاهاست؛ اما برخی هم اصلاً آن را احساس نمی کنند.

بعضی از آقایانی که به این مشکل دچار شده اند، از کم تحریک شدن آن شکایت می کنند.

برخی افراد دیگر هم حتی با وجود تحریک شدن زیاد چیزی احساس نمی کنند و همچنان آلت تناسلی شان بی حس است. در اینجا به بعضی از نشانه های دیگر این مشکل اشاره می کنیم:

  • حساس نشدن بیضه ها، آلت تناسلی و پوست اطراف آن؛
  • احساس سوزش و تیر کشیدن آلت تناسلی؛
  • سرد شدن آلت تناسلی یا بیضه ها؛
  • پوست آبی یا کبود آلت تناسلی.

علت بی حسی آلت تناسلی

آسیب

آسیب به اطراف آلت تناسلی باعث می شود که این عضو از بدن بی حس شود. زمانی که عصب ها و رگ های خونی این ناحیه ضربه بخورند، این مشکل پیش می آید.

حتما بخوانید: دلیل زود انزالی در مردان چیست؟ جدیدترین روش های درمان زود انزالی

معمولاً این اختلال به زودی حل می شود. اگر درمان نشد، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

دوچرخه سواری

دست اندازهای مسیر دوچرخه سواری به آلت تناسلی و بیضه ها ضربه می زنند. دوچرخه سواری به کشاله ران فشار وارد می کند و به طور موقت، اعصاب یا رگ های خونی داخل آلت تناسلی را بی حس می کند.

نشستن برای مدت طولانی

نشستن روی صندلی های ناراحت  یا بدون تشکچه، به مدت طولانی، فشار زیادی بر آلت تناسلی وارد می کند و به آن آسیب می زند. آلت تناسلی شما نباید وزن بدنتان را روی خود تحمل کند!

نگرانی

حساسیت های معمولی و کلی

صابون ها و دیگر محصولات بهداشتی پوست، آلت تناسلی را تحریک و حساس می کنند. بهتر است از ژل و صابون های غیر حساسیت زا استفاده کنید.

پوشیدن ساق و شلوار تنگ

لباس زیر تنگ و زبر، آلت شما را تحریک می کند و باعث خارش و سوزش آن می شود. همچنین، بعد از پوشیدن این لباس ها، اطراف آلت تان قرمز و بی حس می شود.

رابطه جنسی یا آسیب های ناشی از خودارضایی

در حین رابطه جنسی، آلت تناسلی سفت می شود و انعطاف ندارد. در این زمان، احتمال شکستگی یا خون مردگی آن افزایش می یابد و درد، تحریک، بی حسی و تغییر رنگ به وجود می آورد.

خودارضایی یا انواع مختلف فعالیت جنسی بر آلت تناسلی فشار سنگینی را وارد می کنند و باعث می شوند کم کم دچار بی حسی و کرختی شوند. اگر حساسیت آلت تناسلی پایین آمد، روش های جنسی دیگری را امتحان کنید.

اگر برای سهولت در نعوظ آلت تناسلی از پمپ استفاده می کنید، ممکن است به آن آسیب وارد شود. در این صورت، بی حسی، کبودی و دانه های قرمز و بنفش روی آلت تناسلی ظاهر می شود.

حلقه های آلت تناسلی برای مردانی که مشکلات نعوظ دارند، توصیه می شود؛ اما در صورت استفاده بیش از حد، منجر به کبودی و انواع مختلف آسیب ها می شوند.

کمبود تستسترون

تستسترون یکی از هورمون های مهم و تأثیرگذار است. این هورمون در تنظیم توده عضلانی و انجام فعالیت های جنسی نقش دارد.

بعد از بلوغ، مقدار تستسترون بدن شما به تدریج، کم می شود. بسیاری از افراد بالغ سطح تستسترون پایینی دارند.

حتما بخوانید: علت جوش روی آلت تناسلی چیست و چگونه درمان می شود؟

با وجود این، این هورمون نیز در جوانان به قدر کافی ترشح می شود.

زمانی که سطح تستسترون پایین می آید، شخص از فعالیت جنسی لذت کمتری می برد. در نتیجه، آنها به اشتباه فکر می کنند که دچار مشکل نعوظ شدند.

تستسترون کم ممکن است باعث بی حس شدن آلت تناسلی  شود؛ اما نه زمانی که آلت تناسلی درد را حس می کند. بنابراین، مردی که درد و فشار آلت تناسلی خود را حس می کند، دچار مشکلات نعوظی شده است. تغییر رفتار و خلق و خو، نحوه رابطه جنسی و میزان انرژی از دیگر نشانه های تستسترون پایین هستند.

مشکلات عصبی

مشکلات عصبی می توانند باعث کرختی و بی حسی آلت تناسلی و بیضه ها شوند.

برخی از مشکلات سلامتی ممکن است بر اعصاب و در نتیجه، نعوظ تأثیر بگذارند. ممکن است شما این را در پایین تنه و کشاله ران تان احساس کنید.

بعضی از این مشکلات عبارتند از:

  • دیابت؛
  • لوپوس؛
  • ام اس؛
  • سرطان؛
  • بیماری عروقی؛
  • بیماری پیرونی ( نعوظ کج و دردناک).

مشکلات عصبی

بیماری پیرونی

این بیماری یکی از کم اهمیت ترین علت های اختلال نعوظ است.

نوعی زخم داخل آلت تناسلی ،به نام «پلاک»، باعث به وجود آمدن این بیماری می شود. بافت زخم نسبت به بافت آلت تناسلی حساسیت کمتری دارد؛ به همین دلیل، بعضی از آقایان مشکل نعوظ دارند.

سرطان پروستات

پروستات نقش مهمی در سیستم تولید مثل دارد. در واقع، پروستات مایعی را تولید می کند که حاوی اسپرم است و در زمان انزال این مایع را از آلت تناسلی خارج می کند.

برای مثال، اگر توموری در پروستات فردی تشکیل شود، به آن آسیب می رسد و باعث می شود که آلت تناسلی اش بی حس و دچار سوزش شود. همچنین، باعث می شود تا این فرد بیشتر از حد معمول ادرار می کند.

درمان بی حسی آلت تناسلی و بیضه های مردان

زمانی که یک بیماری خاص باعث بی حسی آلت تناسلی می شود، بعد از درمان آن بیماری، مشکل بی حسی آلت هم برطرف می شود.

روش های زیر به شما کمک می کنند تا اختلال نعوظ را درمان کنید:

تغییر برخی عادت های غلط زندگی

اگر به مدت طولانی یا بدتر از آن، روی صندلی سفت و سخت می نشینید، باید این کارها را انجام دهید:

  • در طول روز استراحت های کوتاه مدت داشته باشید.
  • هر زمانی که توانستید، بایستید.
  • جای نشستن تان را تنظیم کنید.
  • صندلی هایتان را تغییر دهید؛ دوچرخه سوارها باید از یک صندلی دوچرخه متفاوت استفاده کنند تا از درد و بی حسی کشاله ران، بعد از آن جلوگیری نمایند. تغییر زاویه صندلی باعث می شود در زمان حرکت، روی دست اندازهای جاده ضربه های زیادی به آلت تناسلی شما وارد شود.

استفاده از دارو

تجویز داروهایی برای بیماری هایی مانند: دیابت، ام اس و بیماری پیرونی مشکل نعوظ را هم برطرف می سازد.

بررسی و کنترل قند خون در آقایانی که دیابت دارند، مفید است. کسانی که دیابت شان پیشرفت کرده است، دچار آسیب های عصبی جدی مانند مشکلات عصبی دیابتی می شوند.

حتما بخوانید: درد بیضه نشانه چیست و چگونه درمان می شود ؟

افرادی که مبتلا به بیماری پیرونی هستند، می توانند داروهایی را مصرف کنند که زخم و کلاژن آلت تناسلی شان را درمان می کنند و به این شکل، علائم بیماری شان را کنترل نمایند.

افزایش میزان تستسترون

اگر کمبود تستسترون دارید، باید هورمون درمانی کنید؛ یعنی قرص، آمپول یا شربت مصرف کنید.

فقط، بعد از مشورت با پزشک اقدام به هورمون درمانی کنید!

خلاصه مطلب

اختلال نعوظ اغلب به دلیل آسیب به ناحیه کشاله ران و آلت تناسلی به وجود می آید. رابطه جنسی سنگین، دوچرخه سواری طولانی مدت یا زخم، نیز باعث بروز این مشکل می شوند.

درمان این اختلال نسبتاً آسان است. استراحت، آلت تناسلی  را از آسیب و بی حسی خلاص می کند.

اگر به دلیل مشکلات عصبی یا بیماری های دیگر، به اختلال نعوظ دچار شده اید، باز هم می توانید به راحتی آن را درمان کنید.

در صورتی که بعد از درمان هنوز نشانه های آن را مشاهده می کنید، به پزشک مراجعه کنید. شاید لازم باشد چندین روش را امتحان کنید تا یکی از آنها موثر واقع شود.

 

 

تهیه شده توسط تیم تحریریه وب سایت دکتر چک