مطالعه ای به تازگی منتشر شده که ادعا می کند تعداد شرکای جنسی همزمان با بالا رفتن سن تغییر می کند؛ البته این محققان به یافته های جذاب دیگری هم دست یافته اند و هدف آن کسب اطلاعات بیشتر درباره بیماری آمیزشی است.

آیا تمایل جنسی فرد به مرور زمان بیشتر می شود؟

گروهی از محققان داده های مربوط به بیش از 5.000 نفر که سن شان از 18 سال شروع می شد را بررسی کردند.

محققان می خواستند جواب این سوال را پیدا کنند: آیا رفتار جنسی همزمان با بالا رفتن سن تغییر می کند؟ سپس از یافته های خود برای تهیه مدل های بسیار دقیق مربوط به بیماری های آمیزشی استفاده کنند. یافته های آن ها نشان می دهد مردان هم جنس باز و دو جنس گرا که بیش از 70 سال سن دارند، همچنان روابط جنسی خود با چندین نفر را ادامه می دهند. از طرف مقابل، خانم های هم جنس گرا بعد از 50 سالگی دیگر تمایل زیادی به فعالیت های جنسی ندارند.

به گفته دکتر جولی برینارد، “تا پیش از انجام این مطالعه، در بسیاری از مدل های مربوط به بیماری های آمیزشی تصور می شد همه انسان ها بعد از یک سن خاص – مثلا 40 یا 65 سالگی – دیگر تمایلی به رابطه جنسی نداشته یا حداقل دیگر با چندین نفر رابطه برقرار نمی کنند.”

بیماری آمیزشی

بیماری آمیزشی؛ درباره مطالعه

در این مطالعه 5.164 نفر شرکت کردند. 3.297 را عموم مردم و 1.036 نفر هم مردان هم جنس باز بودند. از شرکت کنندگان درباره جنسیت، گرایش جنسیتی (هم جنس باز، دو جنس گرا یا علاقه به جنس مخالف) و تعداد شرکای جنسی در سه هفته تا سه ماه گذشته سوال پرسیده شد.

اعضای تیم می خواستند به رابطه ای میان تعداد شرکای جنسی در سه هفته گذشته و سن شرکت کننده برسند.

یافته های کلیدی

مهم ترین یافته های این گروه از محققان از این قرار است:

  • اکثر شرکت کنندگان در سه هفته گذشته یا اصلا رابطه جنسی نداشتند یا صرفا با یک نفر در ارتباط بودند.
  • حدود 65 درصد از خانم هایی که به جنس مخالف علاقه داشتند، گفتند که در سه هفته گذشته فقط با یک نفر رابطه داشتند.
  • عموم مردم در این مدت فقط با یک نفر رابطه داشتند. افراد همزمان با بالا رفتن سن تمایل شان به رابطه جنسی کمتر می شود.
  • فقط دو درصد از خانم های هم جنس باز که بیش از 70 سال سن داشتند، در این مدت با چندین نفر در ارتباط بودند.

اطلاعات به دست آمده درباره پروفایل سن و عادت های جنسی اهمیت زیادی دارد زیرا با کمک کانال های اجتماعی می توان دسترسی بهتری به هر کدام از این گروه ها داشت و درباره بیماری و عفونت های جنسی اطلاع رسانی کرد.

به گفته دکتر اسمیت، “در این مطالعه به اهمیت نحوه جمع آوری داده نیز اشاره می شود. به عنوان مثال، ما نمی توانیم از این مطالعه به این نتیجه برسیم که آقایان هم جنس باز که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند معمولا با چندین نفر رابطه جنسی دارند. علاوه بر این، نباید تصور شود جوانان و نوجوانان تمایل بیشتری به رابطه با چندین نفر داشته یا با چندین نفر رابطه دارند و این روند در یک سن خاص متوقف می شود. علاوه بر این، فعالیت جنسی در سنین پایین نیز عوارض دارد که باید اطلاع رسانی شود.”