زگیل تناسلی عارضه ای بوده که خانم ها و آقایان را درگیر می نماید. به عبارتی بر روی نواحی و اندام های جنسی فرد، جوش های ریزی شبیه به گل کلم دیده می شود و حالت سرصافی ندارد. این جوش های ریز اگر درمان نشوند می توانند برای سلامت بدن فرد خطرآفرین باشند. زگیل تناسلی از راه تماس جنسی انتقال می یابد. نام دیگر آن HPV بوده و به عنوان یک ویروس شناخته می شوند.

کسانی که روابط جنسی گسترده با افراد متعددی را تجربه می نمایند بیشتر در معرض خطر این ویروس هستند. ما در این پست از وب سایت دکتر چک می خواهیم راهکار درمان زگیل تناسلی با طب سنتی را برایتان بازگو کنیم.

روش های درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی با روش های مختلفی درمان می شود. در طب نوین روش کریوتراپی، لیزر، سرمادرمانی، الکتروکوتر، جراحی سرپایی استفاده از پماد و دارو توصیه می شود و در طب سنتی فقط برای موارد خفیف، می توان از روش های خانگی درمان زگیل تناسلی بهره برد.

اگر اندازه زگیل ها بزرگ باشد، روش های طب سنتی و استفاده از سرکه سیب نمی توان این عارضه را به طور کامل درمان نماید.

درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب

 سرکه سیب فواید بسیار زیادی دارد و عمده خواص آن برطرف کردن عفونت های بدن است. دلیل محبوبیت سرکه سیب، عفونت زدا بودن آن است و می تواند میکروب ها و مواد زائد بدن را از بین ببرد. اما شما نباید خودسرانه آن را مصرف کنید و حتما باید با پزشک متخصص طب سنتی در این خصوص مشورت نمایید.

بهتر است برای درمان زگیل تناسلی به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید تا ایشان درمان دارویی را برای شما شروع کند. اما اگر خواستید خودتان از روش های سنتی استفاده کنید با روش های زیر شروع کنید.

استفاده از سرکه سیب برای درمان زگیل تناسلی به صورت موضعی تجویز می گردد. برای این کار شما به سرکه سیب طبیعی، پنبه، آب و باند بهداشتی احتیاج دارید.

نکته مهم) قبل از این که مراحل را شروع کنید، ابتدا سرکه سیب را بر روی نواحی دیگر پوست خود تست کنید تا مطمئن شوید که حساسیتی را ایجاد نمی نماید. بسیاری از افراد ممکن است به فرآورده های حاوی اسید حساسیت داشته باشند.

چگونه با سرکه سیب زگیل تناسلی را درمان کنیم؟

برای درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب شما سه روش را می توانید انجام دهید:

روش اول

مقداری سرکه سیب را به پنبه آغشته نمایید و بر روی زگیل های تناسلی قرار دهید. برای اینکه بر روی سطح محکم شود، روی پنبه را چسب بزنید. بعد از سپری شدن حدود سه ساعت پنبه را جدا نمایید. روزی یک بار می توانید این کار را انجام دهید.

روش دوم

دو واحد سرکه سیب را با یک واحد آب مخلوط نموده و پنبه ای را برمی داریم و به محلول آغشته می نماییم. پنبه آغشته به سرکه سیب را بر روی موضع قرار داده و سپس با باند بهداشتی ناحیه را می بندیم. این کار را شب انجام دهید و صبح باند را باز کرده و موضع را بشویید. آن قدر این کار را انجام دهید تا زگیل های تناسلی از بین بروند.

نکته) در این جا باید نسبت 2 به 1 را رعایت نمایید. به طور مثال 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب و 1 قاشق غذاخوری آب. یا 2 استکان سرکه سب و یک استکان آب. میزان دقیق آن بسته به تعداد زگیل تناسلی در بدن دارد.

روش سوم درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب 

به اندازه یک استکان کوچک سرکه سیب را داخل تشت آب بریزید و روزانه در تشت بنشینید. سرکه سیب محلول در آب می تواند عفونت های ناحیه واژن را از بین ببرد و برای درمان زگیل تناسلی نیز کاملا موثر می باشد.

نحوه عملکرد سرکه سیب بر روی پوست

سرکه سیب اسید بوده و این اسید می تواند باکتری ها و میکروب های مضری که بر روی پوست وجود دارند را از بین ببرد. سرکه دقیقا همانند سالیسیلیک اسید عمل می نماید. سطح پوست را می سوزاند و باعث از بین رفتن زگیل تناسلی می شود.

سرکه سیب ایمنی بدن را افزایش می دهد و موجب از بین رفتن زگیل تناسلی می شود. زگیل های تناسلی به تدریج به رنگ قهوه ای در میاید و از روی پوست کنده می شود.

موارد احتیاط استفاده از سرکه سیب برای درمان زگیل تناسلی

  • در صورتی که التهاب و یا خارش جدیدی را بر روی پوست و موضع مورد نظر احساس نمودید، سریعا محل را با آب بشویید.
  • سرکه سیب را به صورت مستقیم مورد استفاده قرار ندهید. حتما باید با آب رقیق گردد.
  • اگر در موضع زخم باز وجود دارد و یا بنا به هر دلیلی آسیب دیده است، از سرکه سیب برای از بین بردن زگیل تناسلی استفاده نکنید.
  • حتما سرکه سیب طبیعی و خانگی را تهیه نمایید و برای این کار از سرکه سیب صنعتی و کارخانه ای اجتناب نمایید.

درمان قطعی زگیل مقعدی با سرکه سیب

بسیاری از آقایان در نواحی مقعد دچار زگیل تناسلی خواهند شد. زگیل تناسلی در ماه های اولیه هیچ علائمی ندارد و به تدریج ظاهر می شود. به عبارتی شما زگیل را نمی بینید.

اگر زگیل تناسلی در نواحی مقعد درمان نشود ممکن است به روده ها برسد و در آن صورت خطرآفرین است. اگر در این ناحیه خارش و برآمدگی را احساس نمودید و دانه های ریزی را که همرنگ با پوست هستند را مشاهده نمودید، باید به این بیماری مشکوک شوید.

در موارد بسیار خفیف سرکه سیب می تواند زگیل تناسلی مقعدی را از بین ببرد.

برای موارد حاد باید حتما به درمان تخصصی بپردازید. در صورتی که زگیل تناسلی مقعدی چه در خانم ها و چه در آقایان درمان نشود، فرد به بیماری سرطان مقعد مبتلا خواهد شد.