دکتر چک: درست است که متخصصان و کارشناسان همیشه استفاده از سبزیجات رنگی را منبعی برای دریافت آنتی اکسیدان های ضد بیماری می داند، اما یک تحقیقات مختلف نشان داده است که گیاهان سفید رنگ نیز مملو از مواد غذایی برای بدنمان هستند که به سلامتی ما کمک شایانی می کنند. از جمله مواد مغذی می توان به ویتامین C، ویتامین D، فیبر، پتاسیم و کلسیم اشاره کرد. در ادامه بیشتر در خصوص این نوع مواد ضروری گیاهی توضیح خواهیم داد.

بهترین خواص گیاهان سفید

پیاز سفید

ترکیب ضد التهابی به نام کوئرستین (quercetin)در پیاز یافت می شود که نشانه های ناشی از آرتریت را از بین می برد و خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را بسیار کاهش می دهد و از همه مهم تر، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

سیب زمینی

سیب زمینی منبع غنی از پتاسیم به شمار می رود و به اندازه خیلی از سبزیجات حاوی فیبر است. علاوه بر این این گیاه سرشار از ویتامین c، ویتامین B6 و منیزیم می باشد.

گل کلم

این گیاه نیز همانند کلم بروکلی و جوانه بروکسل حاوی مقدار بی شماری از خواص مفید برای بدن ماست. گل کلم سرشار از ترکیب سولفور است که این ترکیب از بدن در مقابل خطر ابتلا به سرطان محافظت می کند و استخوان را تقویت می کند و باعث حفظ سلامت رگ های خونی می شود

قارچ ها

سرشار از سلنیوم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین D هستند و مقدار سدیم در آن ها بسیار کم است. در ضمن فاقد چربی کلسترول و گلوتن می باشند. این گیاه در افراد باعث احساس سیری می شود و می تواند به کاهش وزن آن ها کمک کند.

سیر

خواص بی شماری دارد که برای همه دانشمندان اثابت شده است . این گیاه سفید سرشار از آلیسین است هم برای سلامت بدن و هم سلامت پوست و مو مفید است. به رویش بهتر مو کمک می کند آکنه پوستی را از بین می برد و در برابر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا نیز از بدن محافظت می کند؛ چون سیستم ایمنی را قوی می سازد.