زنجبیل یکی از گیاهان مفید و شفابخش طبیعی به شمار می رود که به دلیل عطر و طعمی که دارد هزاران است که مردم از آن استفاده می کنند و از خواص آن بهره مند می شوند. خواص زنجبیل برای پوست و مو، معده، گرفتگی عضلات و برای بارداری از قبل اثبات شده است؛ اما برخی از افراد باید در مصرف این گیاه شفابخش با احتیاط بیشتری عمل کنند. در ادامه با دکتر چک همراه باشید…

چه کسانی نباید زنجبیل مصرف کنند؟

زنجبیل ممکن است با بعضی از داروها تداخل ایجاد کند. مانند مبتلایان به دیابت، فشارخون بالا و اختلالات لخته شدن خون باید از این گیاه به مقدار خیلی کم والبته با احتیاط بیشتر استفاده کنند که در ادامه به این موارد ممنوعیت بیشتر خواهیم پرداخت

حتما بخوانید: مصرف زنجبیل در بارداری چگونه میتواند خطر آفرین باشد؟!

افرادی که داروهای لخته شدن مصرف می کنند

زنجبیل باعث رقیق شدن خون می شود؛ برای همین مصرف آن برای افرادی که داروهای لخته شدن را مصرف می کنند، در حالی که به اختلالات خونریزی دچار هستند، اصلا توصیه نمی شود! چون باعث بروز خونریزی در این افراد می شود.

افرادی که داروهای دیابت مصرف می کنند

زنجبیل به طور طبیعی قند خون را پایین می آورد؛ برای همین مبتلایان به بیماری پیش دیابت می توانند از این گیاه استفاده کنند؛ اما برای کسانی که داروهایی مانند: متفورمین یا داروهای مشابه آن را مصرف می کنند یا برای تنظیم قند خون خود انسولین تزریق می کنند. باید در خصوص مصرف آن با پزشک مشورت کنند.

افرادی که داروهای فشار خون مصرف می کنند

برخی از داروهای مانند داروهای مسدود کننده کانال کلسیم ممکن است با زنجبیل تداخل پیدا کنند و باعث بی نظمی ضربان قلب شوند.

مبتلایان به بیماری صفرا

کیسه صفرا به شکل یک کیسه است که در زیر کبد قرار گرفته و به مجرای صفراوی متصل شده است. این کیسه مرکز ذخیره سازی صفراست که چربی ها را در روده می شکند. کیسه صفرا تا وقتی به شکستن ذرات چربی احتیاج دارد، از صفرا استفاده می کند. وقتی که زنجبیل زیادی مصرف کنید ممکن است  صفرای اضافی تولید کند و باعث افزایش انقباضات کیسه صفرا بشود؛ در نتیجه مجاری را مسدود می کند؛ برای همین پزشکان توصیه کرده اند که افرادی که بیماری صفرا دارند، نباید از زنجبیل استفاده کنند!

حتما بخوانید: خواص چای زنجبیل برای معده، دل پیچه 9 مشکل دیگر