در بخش نوشیدنی های امروزمان، می خواهیم اسموتی آناناس و اسفناج را خدمتتان آموزش دهیم. می توانید روزتان را با نوشیدن اسموتی آناناس و اسفناج سالم و خوشمزه شروع کنید. آناناس یک میوه ای عالی، برای سم زدایی بدن است و اسفناج سرشار از آهن است و مقادیر زیادی آهن برای بدنتان فراهم می کند تا شما در طول روز سروپا بمانید.

 

اسموتی آناناس و اسفناج

افزودن شیر نارگیل به اسموتی آناناس و اسفناج، به آن طعم گرمسیری می بخشد. شما می توانید از شیر یا ماست لبنیاتی برای طعم بخشیدن به اسموتی استفاده کنید. بهترین بخش این نوشیدنی این است که طعم اسفناج را در نوشیدنی حس نمی کنید. تنها عاملی که باعث می شود شما این اسموتی را میل کنید، طعم میوه ای شیرین آن است، این اسموتی سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و ضد التهابی است. اگر مهمان گیاه خوار دارید، می توانید با تهیه ی این اسموتی او را خوشحال کنید.

آموزش تهیه اسموتی آناناس و اسفناج

 

مواد لازم برای تهیه ی اسموتی آناناس و اسفناج

2 فنجان آناناس (خرد شده)
1 فنجان برگ اسفناج نازک (کاملاً شسته شده)
1 فنجان شیر نارگیل
1 قاشق غذاخوری عسل (یا شربت افرا)
6 الی 8 برگ نعناع (تازه)

با مقدار مواد ذکر شده، می توانید برای دونفر اسموتی آنانس و اسفناج را درست کنید.

طرز تهیه اسموتی آناناس و اسفناج

 

دستورالعمل تهیه ی اسموتی آناناس و اسفناج

2 فنجان آناناس ، 1 فنجان برگ های اسفناج ، 1 فنجان شیر نارگیل ، 1 قاشق غذا خوری عسل و برگ های نعنا را درون مخلوط کن اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید. دستگاه تا زمانی روشن باشد تا مواد به طور کامل، صاف و خامه ای شوند. پس از این مرحله، اسموتی خامه ای را درون لیوان ها بریزید و نوشیدنی را با مقداری نعنا تازه میل کرده و سرو کنید. در صورت تمایل می توانید از چند قطعه یخ استفاده کنید. این نوشیدنی گیاهی را به شما عزیزان تقدیم می کنم!

اسموتی آناناس

اسموتی آناناس سبز رنگ

نکته
این نوشیدنی را می توانید پس از تمرینات سخت ورزشی میل کنید، بدین شکل که می توانید مقداری پودر پروتئین به اسموتی اضافه کنید.

علاوه بر این کار، شما می توانید موزهای رسیده را نیز به اسموتی آناناس و اسفناج اضافه کنید، همچنین با این کار می توانید اسموتی را خوشمزه تر کنید. اسموتی را با برگ های نعناع و تکه های آناناس تزیین کنید.

 

علاوه بر مواد ذکر شده، دانه های چیا را نیز می توانید به اسموتی اضافه کنید. استفاده از دانه های چیا چربی های امگا 3، فیبر و پروتئین را برای بدنتان تامین می کند.

اگر در منزل آناناس ندارید می توانید کمپوت آناناس را به جای آناناس، خریداری نمایید.

در صورت تمایل می توانید، مقداری تخم شربتی به اسموتی اضافه کنید.

اسموتی اسفناج

اسموتی آناناس و اسفناج

 

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که دانه ی چیا چیست؟

چیا گیاهی است یک‌ ساله از خانواده ی نعناعیان. این گیاه در کشورهای آمریکای مرکزی می روید و در حقیقت بومی این مناطق است. در اصل این گیاه را برای مصرف دانه ی آن می‌کارند، البته از خود گیاه چیا به عنوان تزیینات استفاده می شود. دانه های چیا کاملا شبیه به تخم شربتی می باشند. خیلی از مردم دانه های چیا را با تخم شربتی اشتباه می گیرند.

 

 

دانه های چیا

دانه های چیا

هر دو را وقتی در آب بریزید، لعاب دار می شوند. دانه های چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. روغن دانه‌های چیا حاوی، حدود پنجاه و پنج درصد امگا ۳، هجده درصد امگا ۶، حدود شش درصد امگا ۹ و حدود ۱۰ درصد چربی‌ های اشباع شده هستند. اگر برای تأمین امگا ۳ مورد نیاز بدن خود از ماهی و روغن ماهی استفاده می کنید ولی ازطعم و بوی ماهی و روغن خوشتان نمی آید، می توانید به جای آن ها، از دانه ی چیا به عنوان منبع گیاهی امگا ۳ استفاده کنید. این گیاه را می توانید از عطاری ها تهیه نمایید.

 

 


مطالب مرتبط :

طرز تهیه ی شربت خیار که سم زدای قوی بدن است

نحوه ی آماده سازی شربت بامیه مناسب برای دیابتی ها

منبع