درست است که هیچ سبک زندگی وجود ندارد که با تغییر آن بتوان تضمین کرد که به آرتروز مبتلا نمی شوید، اما با کمک چندین رفتار می توانید خطر ابتلا به این عارضه را کم تر کرده و به کاهش شدت بروز علائم ناشی از آن کمک کنید. به طور مثال، چندین حرکت ورزشی تاثیر گذار مثل تای چی و چندین حرکات دیگر وجود دارند که بر ماهیچه ها تمرکز دارند و حتی در کاهش ابتلا به بعضی از انواع پوکی استخوان هم نقش موثری دارند.

علاوه بر این، با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی هم می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد؛ مثل کم تر مصرف کردن خوراکی هایی که به بروز علائم ناشی از رماتیسم مفصلی دامن می زنند.

مکمل غذایی برای پیشگیری و درمان آرتروز

امروزه شواهدی به دست آمده است که نشان می دهد مکمل های حاوی ویتامین E در پیشیگری و درمان روماتیسم مفصلی نقش موثری دارند.

مطالعات انجام شده نشان می دهن که مکمل های حاوی ویتامین E تاثیر مثبتی بر روی مفاصل حساس و مفاصل ملتهب در بیماران مبتلا به روماتیسم مفصلی دارد.

توانایی ویتامین E در بازسازی سد محافظتی روده و تقویت مجرای گوارش با پیشگیری و درمان روماتیسم مفصلی رابطه دارد. اگر بیماران مبتلا به روماتیسم مفصلی به طور منظم مکمل های حاوی ویتامین E را مصرف کنند، شدت ناراحتی مفاصل، ادم (التهاب ناشی از افزایش مایعات) و سفتی کم شده و همین کیفیت عمومی زندگی شان بهتر می شود.

البته هرگز نباید بدون مشورت با متخصص سلامت و سر خود این مکمل را به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

به خاطر داشته باشید که مکمل های حاوی ویتامین E با تعدادی از مکمل ها و داروهای دیگر تداخل دارد؛ پس حتما قبل از مصرف باید با پزشک مشورت کنید.