تاکنون برایتان پیش آمده است که از خستگی نتوانید کارهای روزمره خود را به خوبی انجام دهید؟ و یا چهره شما حالت پژمرده و گرفته ای داشته باشد؟ آیا از فواید قرص ویتامین D برای صورت آگاه هستید؟ یکی از دلایل خستگی بدن و بی روح بودن پوست صورت کمبود ویتامین D است.

ویتامین D به طور طبیعی در مواد غذایی همچون ماهی و نور آفتاب وجود دارد. برای این که بتوانید ویتامین دی مورد نیاز بدن خود را تامین کنید، باید به صورت مکمل و یا به شکل قرص از این ماده غنی استفاده کرده و حتی می توانید در معرض نور آفتاب قرار بگیرید. حمام آفتاب برای تامین ویتامین D مورد نیاز بدن توصیه می شود. اما اگر بیش از حد در معرض نور آفتاب قرار بگیرید، ممکن است پوست بدنتان دچار سوختگی شود.

با دکتر چک تا انتها همراه باشید…

نحوه تولید ویتامین دی در بدن

برای اینکه پوست شادابی داشته باشید، باید میزانی از ویتامین دی را از طریق مکمل و یا به صورت طبیعی دریافت کنید. تولید این ویتامین در بدن از طریق روده و پوست صورت می گیرد. وقتی که مواد غذایی حاوی این ویتامین را میل می کنید، روده ها اقدام به تولید ویتامین دی می نمایند. پوست هم می تواند این ویتامین را تولید کند. اما چگونه؟

وقتی که در معرض آفتاب قرار می گیرید، نور خورشید موجب می شود تا بدن ویتامین مورد نیازش را جذب کند.

ویتامین دی دارای انواع مختلفی بوده و از آن ها به عنوان D2 و D3 یاد می شود. ویتامین D3 را می توان از نور خورشید دریافت کرد و ویتامین D2 از طریق روده تولید می شود.

تاثیر ویتامین دی بر روی پوست صورت

همانطور که قبلا اشاره نمودیم، ویتامین دی برای تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه می شود. کسانی که به بیماری های ویروسی از جمله کرونا دچار شده اند، پزشکان برایشان انواع ویتامین ها از جمله ویتامین D را نیز تجویز نموده اند.

اگر بدن میزانی کافی از ویتامین دی را دریافت نکند، دچار التهاب خواهد شد و پوست دچار خشکی و تیرگی می شود.

فواید قرص ویتامین D برای صورت :

ویتامین D محافظ پوست است

به عنوان یک استروئید عمل می نماید. استروئیدها موادی شیمیایی هستند که بدن انسان ان ها را به طور طبیعی تولید می نماید. به عبارتی مثل هورمون ترشح می شوند. فعالیت کلی سیستم بدن بر پایه وجود آن ها صورت می پذیرد.

همین امر موجب می شود تا به سرطان پوست مبتلا نشوید. پس مصرف ویتامین D برای جلوگیری از سرطان ناحیه پوست و عاملی برای ساخت استروئید، توصیه می شود.

چین و چروک را از بین می برد

چه عاملی باعث می شود تا پوست صورت در جوانی چروک بیفتد؟ دلیل آن کاملا مشخص است. تغذیه ناسالم و عدم دریافت آب کافی.

اگر پوست رادیکال های آزاد را دریافت کند، چین و چروک در صورت به وجود می آید. با مصرف ویتامین D می توان از دریافت این رادیکال ها جلوگیری کرد.

برای این که از شر رادیکال های آزاد در امان بمانید، باید حتما مواد حاوی آنتی اکسیدان را در رژیم غذایی خود بگنجانید. ویتامین D دارای این خواص بوده و می توانید بر طبق نظر پزشک آن را مصرف کنید.

از بروز پسوریازیس جلوگیری می نماید

بیماری پسوریازیس بیماری بوده که پوست صورت به طور کامل و به تدریج دچار لکه می شود و پس از مدت زمانی طولانی لکه ها از بین می روند و پوست صورت یک دست سفید می گردد. این عارضه موجب کاهش اعتماد به نفس خصوصا در خانم ها می شود و درمان آن دوره طولانی دارد. مصرف ویتامین D می تواند از بروز این بیماری جلوگیری کند.

اما منظور ما در این جا این نیست که به طور دائم ویتامین D را روزانه مصرف کنید. شما باید مقادیر مورد نیاز ویتامین D برای بدن را شناسایی نموده و آن را مصرف کنید. به طور مثال فردی باید روزانه آن را مصرف کند و برای فردی دیگر به صورت ماهی یک قرص تجویز می شود.

برخی افراد که از کمبود شدید ویتامین D رنج می برند، پزشک آمپول تقویتی ویتامین D را برای آنان تجویز می کند.

بهتر است طبق نظر پزشک آزامیش بدهید تا آگاه شوید که دقیقا به چه میزان ویتامین D احتیاج دارید.

برای اینکه بتوان از بیماری پسوریازیس و ایجاد پلاک در امان ماند، باید خون به طور یکنواخت در نواحی صورت و بدن جریان پیدا کند.

یکی از فواید ویتامین D برای صورت و پوست، سلول سازی است

برای اینکه پوست شادابی خود را حفظ کند، باید سلول های مرده پوست از بین بروند و سلول های جدیدی جایگزین شوند. ویتامین D با خواصی که در آن نهفته است، موجب سلول سازی مجدد پوست می شود. به عبارتی سلول ای تازه ای را می سازد.

حتما دیده اید که با اسکراب های آماده بسیاری از افراد صورت خود را لایه برداری می کنند تا سیاهی ها و سلول ای مرده روی پوست را نابود سازند. ویتامین D هم می تواند همانند یک لایه بردار صورت، موثر و شگفت انگیز عمل نماید.

توصیه های مهم برای مصرف ویتامین D

  • درست است که فواید قرص ویتامین D برای صورت محرز گردیده است ولی در مصرف آن باید جوانب احتیاط را رعایت کنید.
  • برای سنین مختلف، مصرف ویتامین D کاملا متفاوت می باشد. برای افراد در سنین 50 به بالا که از پوکی استخوان رنج می برند، مصرف آن به همراه قرص کلسیم توصیه می گردد.
  • برخی افراد ممکن است داروهای خاصی را مصرف کنند و ساعات مصرف داروها با ویتامین D در همان است می تواند تداخل ایجاد نماید و منجر به بروز مشکلات گوارشی می شود.
  • پس اگر از بیماری خاصی رنج می برید و مایل به دریافت مقادیرغنی از ویتامین D هستید، حتما با پزشک خود در ارتباط با میزان مصرف و زمان استفاده از این مکمل مشورت کنید.