نکات سلامتی بسیاری وجود دارد که باید برای بهره مندی از تندرستی از آن ها پیروی کنیم.  بسیاری از افراد در طول شبانه روز عادت های اشتباهی دارند که سلامت و زندگی آن ها را به خطر می اندازد.

یکی از این عادت های غلط این است که برخی از افراد بعد از غذاخوردن کارهایی را انجام می دهند که سلامت آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد و به بدنشان صدمه جدی وارد می کند. نباید بعضی از خوراکی ها یا نوشیدنی ها را بعد از وعده اصلی مصرف کنیم که ما در دکتر چک به این عادت های غلط غذایی پرداخته ایم

عادت های غلط بعد از غذا خوردن

نوشیدن آب

نوشیدن آب بلافاصله بعد از صرف غذا فرآیند سیستم گوارش را دچار اختلال می کند و مشکلاتی در هضم غذا به وجود می آورد؛ خصوصا از آب سرد که بعد از مصرف غذا باید از نوشیدن آن بپرهیزید. مصرف آب بلافاصله بعد از غذا می تواند باعث مشکلاتی مثل: نفخ معده، سوءهاضمه و چرب شدن کبد شود.

چای

یکی از عادت های غلط برخی از افراد این است که بعد از غذا چای یا قهوه می نوشند. این عادت اشتباه به بدن اجازه هضم پروتئین موجود در مواد غذایی را نمی دهد و آهن را جذب می کند.

مصرف میوه یا آب میوه

درست است که مصرف میوه و آب میوه برای سلامتی افراد بسیار موثر است، بعد از غذا خوردن تا چندین ساعت نباید میوه یا آب میوه مصرف کنید؛ چون فرایند هضم را مختل می کند.

ورزش

از دیگر عادت های غلط بعد از غذا خوردن ورزش کردن است! بعد از خوردن غذا ورزش نکنید؛ حتی به پیاده روی هم نروید. متخصصان علم تغذیه تاکید دارند که با شکم پر به ورزش یا پیاده روی نپردازید؛ چون ممکن است به عضلاتتان هنگام ورزش آسیب وارد شود. صبر کنید و حداقل یک یا 2 ساعت بعد به ورزش یا پیاده روی بپردازید.

خوابیدن یا چرت زدن

بعد از صرف غذا دراز نکشید یا نخوابید. برخی از افراد عادت غلطی که دارند این است که کمی بعد ناهار می خوابند یا شام را دیر وقت می خورند و می خوابند؛ این کار باعث رفلاکس مری می شود که در این صورت اسید معده بالا می آید و باعث سوزش در مری و گلوی شما می ‌شود.