در این مقاله از سایت دکتر چک می خواهیم به عادت های سالم و موثر برای کاهش وزن و سوزاندن چربی شکم در ۶۰ سالگی اشاره کنیم زیرا این دهه با تغییرات بدنی بسیار بدی همراه است که بر روند کم کردن وزن مثل سوخت و ساز و تغییر در سبک زندگی تاثیر می گذارد.

سوزاندن چربی شکم در ۶۰ سالگی

اولین عادت غذایی: در چند وعده غذا بخورید.

معمولا مردم به اشتباه فکر می کنند که کم غذا خوردن کلید کاهش وزن است اما اینطور نیست. هر چقدر که سن بالاتر می رود، باید میزان بیشتری فیبر دریافت کنید.

در اصل، در چند وعده و بیشتر غذا خوردن است که کلید کاهش وزن و کم کردن چربی ها است. باید سوخت و ساز روزانه بدن تان را با صبحانه شروع کرده و این روند را با خوردن وعده های کوچک و مستمر در هر چند ساعت در طول روز حفظ کنید.

دومین عادت غذایی: قدرت خودتان را با پروتئین بالا ببرید.

پروتئین یکی از مهم ترین مواد مغذی برای کاهش سالم وزن بعد از سن 60 سالگی است.

پروتئین کمک می کند تا سرعت روند هضم غذا کم شود و به همین خاطر احساس می کنید که زودتر سیر شده اید و دیرتر هم حس گرسنگی می کنید. در اصل باید کالری روزانه خودتان را کم کنید تا زودتر نتیجه بگیرید و دستیابی به این هدف هم فقط با بیشتر کردن میزان پروتئین دریافتی امکان پذیر است. صبحانه را با تخم مرغ شروع کنید، برای میان وعده ماست یونانی و پنیر بخورید و در پایان هم خوراکی هایی که مواد مغذی و پروتئین بیشتری دارند مثل ماهی سالمون، گوشت یا ماکیان را برای وعده های ناهار و شام بگذارید.

سومین عادت غذایی: توجه بیشتری به خوراکی های سرشار از نشاسته مقاوم داشته باشید

مادامی که سن تان بیشتر می شود، یکی یگر از فاکتورهای مهم در داشتن وزن سالم، نشاسته مقاوم است. این نشاسته نوعی کربوهیدرات است که در روده کوچک هضم و تجزیه نمی شود.

برای رسیدن به یک شکم تخت می توانید توجه بیشتری به وجود نشاسته مقاوم در رژیم غذایی خودتان داشته باشید. هنگامی که نشاسته مقاوم در درون مجرای گوارشی حرکت می کند، توسط باکتری های مفید که در روده زندگی می کنند، تخمیر می شود. محصول فرعی حاصل این فرایند تخمیر به تقویت پاسخ انسولین و کاهش میزان چربی موجود در اطراف دور کمر کمک می کند. مصرف خوراکی های حاوی نشاسته مقاوم در طول روز باعث می شود که نتایج حاصل را در یک بازه زمانی کوتاه مشاهده کنید.

به همین منظور می توانید صبح خود را با جو دو سر آغاز کرده، در طول روز آجیل بخورید و حبوبات، سالادها یا سوپ ها را در وعده ناهار میل کنید.

چهارمین عادت غذایی: حتما به میزان کافی فیبر مصرف کنید.

وجود فیبر برای حفظ سلامت عمومی بدن الزامی است؛ علی الخصوص هنگامی که سن زیاد می شود. و اگر یک سری اهداف مرتبط با وزن برای خودتان در دهه 60 زندگی تان دارید، فیبر نقش پررنگی را در رسیدن به اهداف بازی می کند.

فیبر برای مدت بیشتری شما را سیر نگه می دارد و بنابراین در غذا خوردن زیاده روی نمی کنید. در عین حال فیبر از سلامت روده ها پشتیبانی کرده و نفخ را کم می کند.

روزانه باید حدود 25 تا 30 گرم فیبر مصرف شود. برای تامین این میزان فیبر روزانه می توانید میوه ها، آجیل ها و دانه ها را به عنوان میان وعده میل کنید.

پنجمین عادت غذایی: ماهی های چرب سرشار از پروتئین را از قلم نیاندازید.

خوردن ماهی های چرب که میزان زیادی پروتئین را در خود جای داده اند، به شما در رسیدن به کاهش وزن کمک می کنند.

مصرف این دسته از ماهی ها معمولا به افرادی توصیه می شود که می خواهند شکم هایی تخت و بدون چربی داشته باشند. مثلا ماهی سالمون میزان زیادی از اسیدهای چرب امگا 3 را در خودش جای داده است؛ این اسیدها نوعی چربی های سالم هستند که هورمون های گشنگی را تنظیم می کنند. علاوه بر این، ماهی سالمون میزان قابل توجهی از ویتامین D را هم در خود جای داده است؛ این ویتامین نقش قابل توجهی در تخت شدن شکم دارد.

توصیه می شود ماهی سالمون را به رژیم غذایی تان اضافه کرده و هفته ای دو تا سه بار خورده شود زیرا میزان جیوه کمی دارد.