صبحانه و حجم ماهیچه رابطه ای باهم دارند؟ این که چگونه باید هر روز وعده های صبحانه خودتان را ساختار بندی کنید، به نظر گیج کننده می رسد؛ علی الخصوص اگر می خواهید همیشه تناسب اندام خود را حفظ کرده یا حجم ماهیچه هایتان را زیاد کنید. با دکتر چک همراه باشید…

صبحانه ای که ماهیچه هارا نابود می کند…

در سال های اخیر دانشمندان بر روی روش روزه داری ( از خوردن بعضی از وعده ها اجنتاب می شود مانند صبحانه ) متناوب متمرکز شده اند زیرا مردم با کمک این رژیم می توانند وزن خود را کاهش دهند. این رژیم میزان سوخت و ساز بدن را زیاد کرده و در عین حال میزان کالری دریافتی را هم محدود می کند.

البته باید بگوییم که این سبک از غذا خوردن کامل و بی نقص نیست زیرا طبق مطالعات، افرادی که از این رژیم تبعیت می کنند بیشتر با سردردهای مداوم مواجه می شوند؛ علی الخصوص در ساعت های ابتدایی روز زیرا خود را به یک چرخه غذایی جدید عادت داده اند.

یک رژیم عالی که ماهانه شمارا ۶ کیلو لاغر می کند را بخوانید…

با این رژیم از دست مشکلات گوارشی مثل یبوست و اسهال هم در امان نخواهید بود. حتی افرادی که می خواستند با کمک این رژیم حجم ماهیچه های خودشان را بالا ببرد هم نتیجه خوبی دریافت نکردند.

در یک مطالعه دیگر، دانشمندان از شرکت کنندگان خواستند تا از بعد از ظهر تا 8 شب هر غذایی که دوست دارند را بدون محدودیت بخورند. در پایان مطالعه، وزن شرکت کنندگان تغییری نکرد اما یکی دیگر از معایب این رژیم غذایی مشخص شد: وزن شرکت کنندگان کم نشد اما حجم ماهیچه های آن ها کم شد و این در حالی است که مردم با استفاده از این رژیم به دنبال این هستند که حجم چربی های انباشته شده خودشان را کم کنند.

محدویت موجود از آن جایی سرچشمه می گیرد که به شرکت کنندگان اجازه داده شد تا هر غذایی که دوست دارند بخورند؛ البته اگر آن ها از رژیم های غذایی سخت گیرانه تر پیروی کرده یا این که علاوه بر روش روزه داری میزان کالری های دریافتی خودشان را هم شمارش می کردند، ممکن بود نتایج به دست آمده متفاوت باشد یا نباشد.

افرادی که می خواهند از شیوه روزه داری متناوب نتیجه بگیرند، باید از راهنمایی های متخصص تغذیه بهره برده و از یک سری از الگوهای ورزشی خاص پیروی کنند.

علاوه بر این، بدون انجام مستمر تمرین های ورزشی یا تبعیت از رژیم های غذایی متعادل مثل رژیم غذایی مدیترانه ای یا پالئو، باید بگوییم که این رژیم غذایی معایب زیادی دارد.

فراموش نکنید که اگر از رژیم غذایی روزه داری متناوب تبعیت می کنید، هرگز نباید از وعده صبحانه غافل شوید؛ در غیر این صورت، حجم ماهیچه ها به مرور زمان کاهش خواهد یافت.

صبحانه و حجم ماهیچه

برای افزایش حجم ماهیچه ها به هیچ عنوان از خوردن صبحانه و دریافت مقدار مناسبی پروتئین در این وعده غذایی غافل نشوید.