سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

صحبت از سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو شاید در گذشته تبلیغی فریبنده بود، اما امروزه نه! بلکه کاملا امکان‌پذیر است. چه راهی برای لاغری سریع شکم و پهلو وجود دارد؟ چقدر طول می‌کشد؟ چه مزایا و معایبی دارند و آیا برگشت‌پذیر هستند؟

این‌ها بخشی از سوالات و نگرانی‌های همه‌ی افرادی است که می‌خواهند سلامتی خود را دوباره پس بگیرند، راه رفتن با یک شکم و پهلوی چاق همانند زندگی با یک بمب ساعتی است که از طول عمر و جسم شما انرژی می‌گیرد. کافی است عملکرد قلبی را تصور کنید که سه برابر بیشتر از ظرفیت خود مجبور است کار کند و پمپاژ خون رسانی را هر روز انجام دهد.

حتی فعالیت‌های کوچک دیگری مانند بالا رفتن از پله، نفس کشیدن و لباس خریدن تبدیل به چالش‌هایی آزاردهنده می‌شود که فقط فرسودگی روانی و جسمی به دنبال دارد.

لاغری شکم یا شکم لاغر، مسئله چیست؟

یک متر خیاطی را بیاورید، اگر عددی که دیدید بالای صد و نه سانتی‌متر باشد، بهترین کاری که می‌توانید برای خود و سلامتی‌تان ارزشمندتان انجام دهید گشتن به دنبال راه حل‌هایی اثربخش است تا کیفیت زندگی شما همواره در یک حالت مطلوب باقی بماند. چرا شکم؟ برخی افراد به دلیل ژنتیک مستعدتر، شکم و پهلویشان، محل ذخیره‌ی چربی‌های مضر می‌شود که به آن چاقی گلابی‌شکل، چاقی شکمی یا شکم آبجویی گفته می‌شود.

برای بعضی از افراد ممکن است چربی و کالری مصرف نشده، در تمام زیر پوست بدن ذخیره شود و چاقی در تمام بدن به طور یکسان پخش شده باشد. در هر دو حالت، این چاقی برای سلامتی همه‌ی افراد فقط فرسودگی روانی و جسمی به دنبال دارد.

حال که قصد نداریم خود را با نگرانی و کلمات مایوس کننده سرزنش کنیم، پس واقعا سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو چیست؟ افراد در اینجا به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول افرادی هستند که با رعایت یک رژیم غذایی اصولی و مراجعه به متخصص و انجام حرکات ورزشی با تمرکز بر روی عضله‌سازی می‌توانند لذت سلامتی را دوباره بچشند.

سریع‌ترین راه لاغری

 

اما دسته‌ی دوم افرادی هستند که بنا بر دلایلی نمی‌توانند با ورزش و رژیم غذایی به لاغری شکم و پهلو برسند. برای این افراد چه باید کرد؟ هرکدام از رژیم‌های لاغری و راه‌های لاغر شدن سریع در خانه باعث ناامیدی بیشتر می شود و برای آن‌ها کارساز نیست. همراه با دکتر عطاردی متخصص لاغری به این سوال پاسخ خواهیم داد که برای این دسته از افراد بهترین کار چیست.

سریع ترین راه لاغری

برای چه افرادی با چه ویژگی‌هایی سریع‌ترین راه لاغری از مسیر دیگری می‌گذرد و رژیم و ورزش اثرگذار نخواهد بود؟ داوطلبان جراحی لاغری یکی از ویژگی‌های زیر را دارند، برای این افراد جراحی و مراجعه به یک جراح ماهر چاقی بهترین کار است.

  • شاخص توده‌ی بدنی بالای 35
  • ابتلا به دیابت نوع دوم، فشارخون یا چربی خون بالا به همراه شاخص توده بدنی بالای ۳۰

برای این افراد یکی از راه‌های سریع لاغری یک روش جراحی ایمن و موفق مانند عمل اسلیو یا بایپس معده است. اینکه کدام بهتر است کاملا به تشخیص جراح و وضعیت عمومی سلامتی شما بستگی دارد، هر دو روش موفق، ایمن و اثربخش هستند و تقریبا روش یکسانی دارند.

اسلیو یا بایپس معده

این دو نوع جراحی از موفق‌ترین روش ها برای لاغری بوده و تنها راه سریع و امن هستند. در هر دو روش، جراح به کمک دستگاه لاپاروسکوپی و با ایجاد چند برش‌ ظریف با طول کم، تغییراتی بر روی معده و روده‌ی کوچک انجام می‌دهد تا حجم معده و جذب را کاهش دهد.

حجم و اندازه‌ی معده به یک پنجم حجم قبلی کاهش پیدا می‌کند، اما این شروع ماجراست، این جراحی در کمتر از شصت دقیقه برای همیشه می تواند زندگی بیمار را تغییر دهد بدون اینکه چاقی برگشت پذیر باشد یا خطرات جدی برای سلامتی فرد در آینده ایجاد کند.

معده شبیه موز چه فایده‌ای دارد؟

در اسلیو معده ، بخشی از معده با منگنه‌های تیتانیومی بریده و بهم دوخته می‌شود وحدود ۸۰ درصد معده از شکم خارج می شود و شکل نهایی شبیه به یک موز یا آستین خواهد بود، هیچ قسمتی از روده بریده نمی‌شود.اما در بای‌پس، معده به یک کیسه کوچک و بزرگ تبدیل شده( هیچ قسمتی از بدن خارج نمی شود) و روده‌ به نحوی به کیسه کوچک دوخته می شود که غذا وارد کیسه بزرگ معده و حدود یک متر روده باریک نشود.

اما فایده‌ی این روش چیست؟ چرا باید معده کوچک شود؟ جراحی چاقی یکی از ظریف‌ترین و حساس‌ترین جراحی‌های حال حاضر دنیاست و کاری که روی معده انجام می‌شود بسیار مهم است چراکه حجم کالری دریافتی و جذب مواد غذایی کاهش می‌یابد. از طرفی با ترشح سریع‌تر هورمون‌های سیری و ارسال پیام آن به مغز، فرد زودتر از قبل احساس سیری می‌کند.

راه سریع و ایمن لاغری شکم و پهلو

راه سریع و ایمن لاغری شکم و پهلو ، برای افرادی که شاخص توده‌ی بدنی بالای ۳۲ دارند و نمی‌توانند با رژیم غذایی و ورزش به سلامتی و لاغری برسند، تنها راه، انجام یکی از روش‌های جراحی چاقی مانند اسلیو یا بای‌پس معده است.

چاقی شکم و پهلو یا گلابی سمی

چاقی احشایی یا چاقی شکم و پهلو همانند یک گلابی سمی است، در این نوع چاقی، تمام چربی‌ها دور اندام مرکزی فرد مانند کلیه‌ها، لوزالمعده، روده‌ها تجمع پیدا می‌کند، داری اعصاب و رگ خونی است و بسیار خطرناک است و بیش از هر چیز سلامت قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آسیب‌های ناشی از چاقی احشایی بسیار بیشتر از چاقی زیرجلدی یا یکنواخت در کل بدن است، چراکه میزان تولید سمی به نام سیتوکین‌ها افزایش می‌یابد که خود این ماده محرکی برای احتمال ابتلا به انواع سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی است.

علت چاقی شکم

 

علت شکم آبجویی

واقعیت این است هیچ شکم و پهلویی ناخودآگاه و یکباره چاق نمی‌شود، علاوه بر ژنتیک افراد فاکتورهای دیگری نیز دخیل هستند که می‌توانند برای فرد یک بمب ساعتی همیشه همراه به ارمغان بیاورند. این فاکتورها روزانه و در هر وعده‌ی غذایی که می‌خوریم پنهان شده‌اند. نام دیگر آن شکم آبجویی است چراکه نوشیدنی‌های الکلی یکی از فاکتورهای مهم برای چاقی شکم و پهلو است. فاکتورهای موثر بر چاقی شکم و پهلو مانند:

  • غذاهای فراوری شده و انواع فست‌فودها
  • نوشیدنی‌های شیرین و گازداری چون نوشابه
  • مصرف بیش از حد شیرینی و مواد قندی
  • آبمیوهای طبیعی و پاکتی ( بهتر است میوه کامل مصرف شود)
  • نوشیدنی‌های الکلی
  • سیگار و قلیان
  • چربی‌های ترانس
  • کم تحرکی و پشت میز نشینی بیش از 20 دقیقه
  • شب‌بیداری، کم خوابی و مشاغل مرتبط با آن مانند نگهبانی
  • استرس بیش از حد

این فاکتورها، همگی در پشت سبک زندگی روزمره‌ی ما پنهان هستند و کم‌کم سبب ابتلا به انواع بیماری‌ها به ویژه دیابت نوع دو، چاقی مفرط و انواع بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شوند.

آیا جراحی چاقی برگشت پذیر است؟

یکی از مزیت‌های مهم جراحی لاغری ، کاهش سریع وزن و سایز در یک بازه‌ی زمانی کوتاه شش ماه الی یک سال است، اما این همه‌ی ماجرا نیست، پروسه‌ی بعد از جراحی و مرخص شدن از بیمارستان به شما بستگی دارد، اینکه رژیم غذایی سالم سرشار از فیبر، پروتئین و کربوهیدرات تصفیه نشده داشته باشید و حتی نحوه‌ی جویدن غذا نیز دیگر مثل گذشته نیست و باید آهسته و با لقمه‌های کوچک باشد.

بنابراین با انجام جراحی چاقی ، چاقی برگشت پذیر نیست چون فرد طی این مدت به یک سبک زندگی سالم بدون وعده‌های سنگین که فقط معده را پر می‌کنند به مرور زمان عادت می‌کنید و ورزش حتی یک پیاده‌روی تند منظم روزانه به بخشی از زندگی شما تبدیل خواهد شد. چیزی که همه‌ی افراد مبتلا به چاقی مفرط از آن اجتناب می‌کنند چون تنگی نفس، تعریق و بوی بدن آنها ، درد پا و مفاصل لذت پیاده‌روی را به کابوس تبدیل می‌کند.

سلامتی با دور شکم کمتر از صد و نه سانتی

در این مطلب، به کمک متخصص لاغری دکتر عطاردی به بررسی یکی از راه‌های سریع لاغری شکم و پهلو پرداختیم، برای افرادی که با بیماری‌های متابولیسمی، دیابت نوع دو و شاخص توده‌ی بدنی بالا درگیر هستند، سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو انجام جراحی چاقی است.

سلامتی سرمایه‌ای ارزشمند است که کیفیت زندگی افراد بیش از هر ملاک و معیار دیگری به آن بستگی دارد و نمی‌توان انکار کرد که افراد مبتلا به چاقی مفرط و دیابت نوع دو یک کیفیت زندگی مطلوب را تجربه نخواهند کرد. پس بله چه بخواهیم چه نخواهیم سلامتی با دور شکم کمتر از صد و نه سانتی ایمن و مطلوب‌تر است.