امروزه تعداد زیادی از بانوان در پی کوچک کردن سینه خود هستند. با این حال، رشد سینه در طول زندگی یک زن اتفاق می‌افتد. برخی از زنان ممکن است سینه‌های بزرگ‌تر را یک زیبایی بدانند. اما سینه‌های بزرگ می‌توانند با تعدادی از ناراحتی‌ها از جمله کمردرد و گردن درد همراه باشد.

سینه ها از بافت چربی و غدد با گیرنده‌های هورمونی متصل تشکیل شده است. بافت چربی پستان را پر می‌کند؛ در حالی که بافت غده‌ای مسئول تولید شیر است. تغییرات هورمونی در بدن میتواند باعث بزرگ شدن این بافت‌ها و بزرگ شدن سینه‌ها در طول زمان شود. عوامل دیگری نیز می توانند تأثیرگذار باشند. این عوامل شامل موارد زیر است:

  • بارداری
  • چاقی
  • دارو
  • ژنتیک.

چه چيزي باعث كوچك شدن سينه ميشود؟

كوچك كردن سينه

برای جلوگیری از ناراحتی و افزایش تحرک، برخی از زنان جراحی را برای کاهش سایز سینه خود انتخاب می‌کنند. با این حال، گزینه‌های کم‌تر تهاجمی برای کاهش سایز سینه وجود دارد که می‌توانید آن ها را در خانه امتحان کنید. اگر به دنبال راه‌هایی برای کوچک کردن سینه می‌گردید ادامه این مقاله را بخوانید. اما قبل از امتحان هر یک از این درمان‌های خانگی با پزشک خود صحبت کنید.

ورزش کنید

شاید از خودتان بپرسید که آيا سينه با ورزش كوچك ميشود؟ بله 100 درصد!! ورزش منظم می‌تواند به کاهش چربی سینه و تقویت عضلات زیر سینه‌ها کمک کند تا اندازه آن‌ها کاهش یابد. از آن جایی که سینه‌ها حاوی مقداری چربی هستند، تمرکز بر تمرینات قلبی و تمرینات با شدت بالا می‌تواند به کاهش وزن سریع‌تر و هدف قرار دادن نواحی مشکل کمک کند.

ورزش‌های هوازی مانند بالا رفتن از پله، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی با قدرت می‌توانند متابولیسم شما را تسریع کنند و به کاهش چربی‌های بدن کمک کنند.

تمرینات قدرتی مانند پوش آپ نیز می‌تواند قفسه سینه را تقویت کرده و ظاهر سینه‌ها را تغییر دهد. پوش آپ می‌تواند عضلات قفسه سینه را سفت و تقویت کند و به کوچک کردن سینه کمک کند. با این حال، تمرینات قدرتی و تمرینات هدفمند به تنهایی سایز سینه را کاهش نمی‌دهد.

توجه کنید بدون تمرین هوازی یا تمرین کامل بدن، برخی از تمرینات می توانند سینه ها را بزرگ‌تر نشان دهند. سعی کنید حداقل چهار بار در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش کنید.

رژیم غذایی

آنچه می خورید در میزان چربی ذخیره شده در بدن شما نقش دارد. چربی کلی بدن می‌تواند روی اندازه سینه تاثیر داشته باشد.حفظ تعادل ورزش و رژیم غذایی سالم باعث کاهش وزن و کاهش سایز سینه شما می‌شود. مصرف کالری بیش‌تر از آنچه می سوزانید باعث تجمع چربی و رشد سینه‌ها می‌شود.

گوشت بدون چربی، ماهی، میوه‌ها و سبزیجات غذاهایی هستند که به سوزاندن چربی خارج از تمرین معمولی شما کمک می‌کنند. مصرف کم‌تر غذاهای فرآوری شده و شیرینی ها نیز به کاهش وزن سریع‌تر کمک می‌کند.

کاهش استروژن

دانه کتان ممکن است به کاهش سطح استروژن کمک کند. استروژن، در رشد بافت سینه نقش مهمی دارد. بنابراین، کاهش سطح استروژن، به خصوص در افرادی که تعادل هورمونی ندارند، به کوچک کردن سینه کمک می کند. قرص های هورمونی، حاوی استروژن و پروژسترون هستند و می توانند باعث بزرگتر شدن پستانهای تان شوند. معمولاً وقتی  مصرف دارو را قطع می کنید، اثر قرص ها از بین می رود.

چای سبز

چای سبز یکی دیگر از داروهای طبیعی شناخته شده برای کاهش وزن است. چای سبز حاوی تعدادی آنتی اکسیدان است و می‌تواند متابولیسم شما را برای سوزاندن چربی و کالری افزایش دهد. این کاهش تجمع چربی به کوچک کردن سینه کمک می‌کند. نوشیدن چای سبز در طول روز نیز می‌تواند انرژی شما را افزایش دهد.

كوچك كردن سينه با قهوه

به گزارش دیلی میل، نوشیدن سه فنجان قهوه در روز، سینه‌های زنان را کوچک می‌کند. طبق این گزارش، محققان از نزدیک به 300 زن در مورد میزان قهوه‌ای که می‌نوشند سؤال کرده و سپس اندازه سینه آن‌ها را اندازه گیری کردند.

این مطالعه نشان داد که «سه فنجان برای کوچک کردن سینه کافی است» و تأثیر آن با هر فنجان افزایش می‌یابد. این روزنامه می‌گوید ارتباط واضحی بین نوشیدن قهوه و سینه های کوچک‌تر وجود دارد، زیرا حدود نیمی از زنان دارای ژنی هستند که اندازه سینه را با مصرف قهوه مرتبط می‌کند.

البته توجه کنید که این موضوع با حواشی‌های بسیاری همراه بوده و برخی آن را دروغ می‌دانند. توصیه می‌کنیم پیش از انجام این کار با پزشک خود صحبت کنید.

زنجبیل، داروی کوچک کننده سینه

مانند چای سبز، زنجبیل می‌تواند به تحریک متابولیسم و ​​سوزاندن چربی اضافی در سراسر بدن کمک کند. در حالی که می‌توانید آن را به عنوان یک ماده طبیعی در وعده های غذایی خود بگنجانید، متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که آن را به عنوان چای سه بار در روز بنوشید تا متابولیسم خود را تسریع کرده و اثرات کاهش وزن را افزایش دهید.

با این حال اگر به دنبال داروهای شیمیایی یا قرص چربي سوز سينه زنان به عنوان داروی کوچک کننده سینه می‌گردید، بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و به هیچ عنوان بدون نسخه دارویی تهیه نکنید.

دانه کتان

برخی از اسیدهای چرب، به ویژه اسیدهای چرب امگا 3، برای عملکرد مغز، کاهش فشار خون و تنظیم هورمون‌ها ضروری هستند. کتان برای لاغری سینه ضروری است زیرا عدم تعادل در هورمون‌ها می تواند باعث رشد سینه شود.

متأسفانه بدن ما به طور طبیعی برخی از مواد مغذی مورد نیاز برای رشد را تولید نمی‌کند. ما باید آنها را از خوردن غذاهای پر از این مواد دریافت کنیم. دانه کتان همراه با ماهی‌هایی مانند سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و می‌تواند به تنظیم سطح استروژن و در نهایت کاهش سایز سینه کمک کند. هم‌چنین برای بهبود فرآیندهای گوارشی شما نیز توصیه می‌شود.

سفیده تخم مرغ

یکی دیگر از راه‌های لاغر کردن سینه، بهبود پوست سینه است. شیردهی، افزایش سن و کاهش وزن می‌تواند به مرور زمان باعث افتادگی سینه ها شود. گاهی اوقات، این موارد می‌توانند سینه ها را بزرگ‌تر از آنچه که هستند نشان دهند. برای بازگرداندن خاصیت ارتجاعی به پوست سینه می‌توانید ماسک سفیده تخم مرغ را امتحان کنید.

دو عدد سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید تا کف کند و سپس روی سینه‌ها بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 30 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب گرم بردارید. با شروع خشک شدن، ممکن است متوجه سفت شدن طبیعی پوست خود شوید. با این حال، این اتفاق موقتی است زیرا سفیده تخم مرغ پوسته پوسته می‌شود یا شسته می‌شود.

مکمل‌ها

برخی تحقیقات وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف روغن ماهی ممکن است به کوچک کردن سینه کمک کند. توصیه می‌شود حداقل 1000 میلی گرم روغن ماهی هر روز مصرف کنید تا نتایج را ببینید. روغن ماهی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 را فراهم می‌کند که می‌تواند تولید بیش از حد استروژن در بدن را متوقف کند.

با به حداقل رساندن استروژن در بدن، اندازه سینه ممکن است به شدت کاهش یابد. از طرف دیگر، می‌توانید ماهی سالم و بخارپز شده را در رژیم غذایی روزانه خود مصرف کنید. ماهی هایی مانند سالمون، ماهی خال مخالی و تن آلباکور سرشار از امگا 3 هستند.

ماساژ

ماساژ سینه یکی دیگر از روش های طبیعی اثبات شده برای کوچک کردن سینه است. طبق یک مطالعه، ماساژ منظم ممکن است چربی رسوب‌شده در بافت سینه را کاهش دهد. با انجام ماساژ روزانه یا هفتگی، ممکن است نتایج عالی را مشاهده کنید. از روغن یا لوسیون طبیعی نارگیل برای بهبود علائم کشش و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست استفاده کنید.

کدام سوتين باعث كوچك کردن سينه مي‌شود؟

سوتین نمی‌تواند به طور دائم اندازه سینه را تغییر دهد؛ اما سوتین‌های کوچک‌تر می‌توانند توهم سینه‌های کوچک‌تر را ایجاد کنند. این سوتین ها شکل سینه را تغییر می‌دهند تا سینه ها صاف تر و بلندتر به نظر برسند. برخی از سوتین‌های کوچک نیز بندهای بیش‌تری دارند که ممکن است درد کمر و گردن را کاهش دهد.

یافتن یک سوتین مناسب می تواند سطح راحتی فرد را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. تعویض ساده سوتین می‌تواند تا حدودی درد مربوط به سینه‌های بزرگ را کاهش دهد.

کاهش اندازه سینه بعد از بارداری

در دوران بارداری و بعد از آن، اندازه ی سینه ها ممکن است افزایش پیدا کنند. در این دوران حجم پستان ها افزایش یافته و این افزایش حجم تا زمان شیردهی باقی می ماند. بخصوص در چند هفته اول پس از زایمان، افزایش حجم دیده می شود؛ زیرا در این زمان، سینه ها شیر تولید می کنند. علاوه بر تولید شیر و تغییرات هورمونی، چربی افراد هم افزایش پیدا می کند، و این افزایش چربی باعث افزایش حجم پستان می شود.

بسیاری از خانم ها پس از کاهش وزن در بارداری، حجم سینه هایشان هم کاهش پیدا می کند و عده ای دیگر بعد از تولد نوزاد، همچنان بزرگ باقی می ماند. می توانید روشهای فوق را برای کاهش حجم سینه در دوران بارداری و شیردهی امتحان کرده و اگر در خصوص سایز سینه ها مشکل دارید، با پزشکتان مشورت کنید.

سخن آخر

سینه های بزرگ می توانند باعث ایجاد درد پستان شوند. راه‌های بسیاری برای کوچک کردن سینه وجود دارد. در این مقاله، ما تلاش کردیم در مورد سالم‌ترین و رایج ترین آن‌ها صحبت کنیم و بگوییم که براي کوچک شدن سينه چه بايد كرد. اما اگر همچنان هیچ یک از این اقدامات برای شما تاثیر گذار نبوده است؛ احتمالا نیاز به جراحی دارید. جراحی، می‌تواند آخرین گزینه برای پاسخ به سوال ” چگونه سينه هاي كوچك داشته باشيم؟” باشد.

با پزشک خود مشورت کنید و پیش از شتافتن به سمت عمل جراحی، به طور کامل از عوارض آن مطلع شوید. البته این عوارض نادر هستند اما نمی‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد. با این حال، امیدواریم در این مقاله در پاسخ به سوالاتی از قبیل ” چگونه سینه را کوچک کنیم؟”، ” براي كوچك كردن سينه چه بايد كرد؟” و غیره موفق بوده باشیم.