اینکه چگونه می توان چربی صورت را کاهش داد یکی از سوالات رایج در بحث کاهش وزن است. بنابراین، اگر به دنبال پاسخی برای نحوه لاغر کردن صورت هستید، بدانید که تنها نیستید و هزاران نفر به دنبال جواب مشابه هستند.

در حالی که هیچ راه حل قطعی برای هدف قرار دادن کاهش چربی فقط در یک قسمت از بدن وجود ندارد، که شامل صورت هم می‌شود، بهترین روش برای کاهش وزن فقط کاهش کلی وزن است. بهترین راه برای رسیدن به این هدف از طریق ورزش و رژیم غذایی متعادل و سالم است.

اما خبرهای خوبی نیز وجود دارد. در حالی که کارشناسان ما اشاره می کنند که هنگام کاهش وزن نمی توانید صورت خود را به طور خاص هدف قرار دهید، مربی خصوصی، کارلی یو، در این باره گفته است:

“معمولاً ابتدا چربی از صورت کم می شود.” بنابراین به برنامه ورزشی و رژیم غذایی خود پایبند باشید که نتایج مورد نظر خود را دیر یا زود خواهید دید.

لاغر کردن صورت

متخصصان نکات زیر را به کسانی که به دنبال لاغر کردن صورت خود هستند پیشنهاد می‌کنند:

 1. هیدراته بمانید

لوسی لاکت لاوز، مربی خصوصی تناسب اندام و تغذیه، توضیح می دهد که یکی از مزایای آشامیدن مرتب آب این است که می تواند به کاهش وزن کمک کند.”اطمینان حاصل کنید که شما هیدراته هستید و آب کافی می نوشید. آب نقش مهمی در  کاهش وزن و لاغر کردن صورت دارد و پیگیری میزان مصرف آب نه تنها به شما در کم یا زیاد کردن وزن کمک می کند بلکه به طور همزمان برای پوست شما نیز معجزه می کند و به درخشش آن کمک می کند!”

 2. ابتدا از داخل بدن متناسب شوید

مربی سلامتی و سفیر تناسب اندام استوارت پیلکینگتون می گوید هنگام کاهش وزن، رژیم غذایی باید اولویت اول ذهنی شما باشد.

حتما بخوانید: آیا لاغری با تخم مرغ امکان پذیر است؟ چگونه؟

“وضعیت پوست شما می تواند ظاهر شما را دگرگون کند. کرم ها آن را متوقف نمی کنند، شما باید غذاهایی بخورید که به صورت شما کمک می کنند.  بدن شما از داخل ترمیم می شود و فقط یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و مواد معدنی می تواند لکه ها، تورم و آب اضافی را که ظاهر چاقی به صورت می دهند را کاهش دهد. روی سبزیجات و چربی های سالم مانند آووکادو، بادام و گردو تمرکز کنید.”

 3. از وزنه های بدنسازی نترسید

کی جاستیس، مربی شخصی در “مواد مغذی و فیتنس کی جی” اشاره می کند، “کاهش وزن در صورت، چیزی است که شما نمی توانید بدون دیدن تغییر در بقیه بدن خود انجام دهید. ورزش های هوازی برای سوزاندن چربی بسیار مناسب است، بنابراین با انجام آنها قطعاً تغییر را مشاهده خواهید کرد.

“با این حال، به محض پایان جلسه هوازی، چربی سوزی نیز پایان می یابد.  برای ادامه سوزاندن چربی بعد از ورزش هوازی باید جلسات تمرین با وزنه قرار دهید. با ساخت توده عضلانی، به طور طبیعی میزان متابولیسم خود را افزایش می دهید، بنابراین بدن با سرعت بیشتری تغییر می کند و کالری ها را سریع تر می سوزانید.”

 4. با الکل خداحافظی کنید

مربی شخصی، متخصص تغذیه و نویسنده تناسب اندام، کارلی یو، پیشنهاد می کند “که قطع مصرف الکل باعث فعالیت بهتر دستگاه گوارش و همچنین متابولیسم بهتر می شود که همگی به کاهش چربی ها کمک خواهند کرد. کارلی یو اضافه میکند حتی اگر نمی خواهید به طور کلی نوشیدن الکل را متوقف کنید، بازهم اثرات مثبت کاهش مصرف الکل حتی در مقادیر کم را مشاهده خواهید کرد.  سعی کنید فقط آخر هفته ها بنوشید.”.

5. تمرینات عضلات صورت را امتحان کنید!

https://drchek.ir/wp-content/uploads/2021/05/176420-19637.jpg

جان او نیل، مربی شخصی در باشگاه ورزشی ویتا، هتل کلیتون لایمریک، ​​اشاره می کند که با وجود تعداد زیادی ماهیچه در صورت شما (صورت انسان به طور معمول 43 عضله دارد)، تمرینات خاصی می توانند به شما در تنظیم حجم و اندازه آنها کمک کنند. در اینجا نکات مهم گفته شده جان او نیل برای تقویت عضلات صورت آورده شده است:

 تمرینات زیر به تقویت عضلات صورت کمک می کند تا ظاهری باریک تر به چهره شما بدهند

1. برای تقویت عضلات اطراف دهان، پشت سر هم “ای” و “او” بگویید. این تمرین باعث می شود عضلات صورت شما منقبض و منبسط شده و حرکت کنند. این تمرین را روزانه انجام دهید، تا آنجا که می توانید آن را تکرار کنید.

2. برای رفع چاقی گونه ها، عضلات گونه تان را تقویت کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که با مکش گونه های خود، ادای ماهی درست کنید. هر روز 20 بار این کار را تکرار کنید تا نتایج مثبتی داشته باشید.

حتما بخوانید: کاهش وزن سریع با رژیم لاغری حذف کربوهیدراتها

3. تمام عضلات صورت خود را با باز کردن دهان به طور گسترده و گرد، به کار بگیرید. این حالت را به مدت 5 ثانیه حفظ کنید و سپس دهان را شل کنید. در طول روز تا 30 بار تکرار کنید.

4. دهان خود را با هوا پر کنید تا صورت شما چاق و گرد به نظر برسد. لبهای خود را بسته نگه دارید، هوای دهان خود را از یک طرف به طرف دیگر حرکت دهید. این کار را به مدت 5 دقیقه در طول روز انجام دهید.

5. با ماساژ منظم صورت می توانید مقدار قابل توجهی چربی از صورت خود را از بین ببرید. اینکار باعث تقویت اکسیژن رسانی و گردش خون می شود که به نوبه خود به سفت شدن پوست کمک می کند.

 چگونه غبغب خود را از بین ببریم؟

آیا می خواهید از شر غبغب خود خلاص شوید؟ اگر مشتاق کاهش چربی زیر چانه هستید، می توانید ماساژ تخلیه لنفاوی را انجام دهید.

می توانید این کار را خودتان انجام دهید، به سادگی با حرکات دورانی صورت خود را ماساژ دهید، که به تخلیه سموم و کاهش احتباس مایعات در منطقه کمک می کند.

متخصص صورت و مراقبت از پوست با استفاده از تایم بامب، اما براون،‌ توضیح می دهد:ما در امتداد خط فک خود غدد لنفاوی زیادی داریم، بنابراین با ماساژ از چانه به سمت بالا یعنی به سمت گوش خود، به فرایند تخلیه لنفاوی کمک می کنید.

هنگامی که صورت خود را ماساژ می دهیم در حال افزایش جریان خون در ناحیه ای هستیم که در آن ماساژ را اعمال می کنیم. این عمل به نوبه خود میزان اکسیژن و مواد مغذی را که به پوست می رسد و همچنین تولید کلاژن را افزایش می دهد.

حتما بخوانید: رژیم کتوژنیک هدفمند ؛ یک برنامه لاغری عالی برای همه افراد