تزریق بوتاکس معده یا همان سم بوتولینوم یک روش نوین برای لاغری است که از آن به عنوان انقلابی در لاغری نیز نام برده می شود .
عملکرد تزریق بوتاکس معده به این صورت است که دیواره معده به طور موقت ماهیچه ها را شل می کند و تخلیه معده را کند می کند. این روش می تواند به شما کمک کند بعد از صرف غذا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و باعث می شود کمتر غذا بخورید و وزن کم کنید.

تزریق سم بوتولینوم معده یک روش کم تهاجمی برای کاهش وزن سرپایی است.

تزریق بوتاکس معده چیست؟

تزریق سم بوتولینوم A یا BT-A به ماهیچه های داخل معده – مانند بوتاکس، دیسپورت، زئومین و مایبلوک – یک روش کاهش وزن کم تهاجمی است. تزریق با استفاده از یک آندوسکوپ انجام می شود، یک لوله انعطاف پذیر مجهز به یک سرنگ که از طریق دهان وارد معده می شود.

این دارو ماهیچه های دیواره معده را برای حدود سه ماه بی حرکت می کند و از انقباض آنها جلوگیری می کند. این باعث می شود غذا برای مدت طولانی تری در معده بماند، هضم را کند می کند و به شما کمک می کند سریعتر و برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

کاندیدای تزریق بوتاکس معده چه کسانی هستند؟

تزریق سم بوتولینوم معده ممکن است گزینه خوبی برای بزرگسالانی باشد که:

اهداف کاهش وزن متوسطی مانند کاهش وزن قبل از جراحی انتخابی یا کمک به باروری داشته باشید

شاخص توده بدنی (BMI) 30 تا 40 داشته باشید

با اصلاح سبک زندگی مانند رژیم غذایی و ورزش موفقیتی کسب نکرده اید

می خواهید سبک زندگی سالم تری را شروع کنید

می خواهید خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با وزن مانند فشار خون بالا، دیابت، سکته مغزی، آپنه خواب یا بیماری قلبی را کاهش دهید.

تاثیر تزریق بوتاکس روی لاغری و کاهش وزن

فرآیند تزریق بوتاکس معده چگونه است؟

در کلینیک گوارش سپید ، تزریق بوتاکس معده توسط بهترین دکتر فوق تخصص گوارش غرب تهران ، دکتر محمد علی محمدزاده انجام می شود و مراحل تزریق بوتاکس به این صورت است که :

ابتدا توسط پزشک فوق تخصص گوارش ویزیت می شوید و مشاوره انجام می شود.

به شما داروی آرام بخش می دهد تا شما را خواب آلود کند، بیهوشی کوتاه مدت که زیر نظر پزشک و تکنسین بیهوشی انجام می شود.

یک آندوسکوپ مجهز به سرنگ را در دهان و گلوی شما را به معده وارد می کند. آندوسکوپ، یک لوله منعطف با نور و دوربین، به پزشک اجازه می دهد تا محل تزریق را ببیند.

سم بوتولینوم را در چندین نقطه در اطراف پایین معده تزریق می کند.

و کل فرآیند تزریق بوتاکس معده حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه زمان بر است و نیازی به جراحی و بیهوشی عمومی و بستری نیست به همین دلیل می گویند تزریق بوتاکس یک روش غیر تهاجی و ایمن است که درد و خون ریزی هم ندارد.

چگونه با بوتاکس معده لاغر شویم؟

کاربرد بوتاکس در بسیاری از زمینه ها مانند چین و چروک های پوستی، بیماری های چشمی، بیماری های عصبی سالهاست که استفاده می شود. استفاده از بوتاکس برای بیمارانی که حدود 10 سال است مشکلات وزنی دارند نیز روی معده اعمال می شود. هنگامی که از طریق تزریق به معده تجویز می شود، به طور موقت اعصاب و ماهیچه هایی را که بر اشتها و گرسنگی معده تأثیر می گذارند، خنثی می کند و یک روش کاهش وزن سالم با تزریق بوتاکس معده است.

آیا بوتاکس معده عوارضی دارد؟ 

اگر توسط پزشک متخصص یا فوق تخصص انجام شود هیچ عارضه جانبی جدی وجود ندارد. پس از عمل، عوارض جانبی مانند حالت تهوع، سوء هاضمه و نفخ ممکن است به ندرت دیده شود، اما این عوارض موقتی هستند. برای افرادی که به بوتاکس حساسیت دارند نباید استفاده شود.

اثر بوتاکس معده از چه زمانی شروع می شود؟ چقدر طول خواهد کشید؟

کاهش گرسنگی و اشتها 3 روز پس از عمل مشاهده می شود. پس از 1 هفته به حداکثر سطح خود می رسد. اشتهای بیمار کاهش می یابد و کاهش وزن با یک رژیم غذایی شخصی آغاز می شود. اثر آن 4 تا 6 ماه باقی می ماند. در پایان این دوره، بوتاکس از بدن پاک می شود.

با بوتاکس معده چقدر می توان وزن کم کرد؟

هدف آن کاهش وزن کل به طور متوسط 10 تا 15 درصد با فرآیند بوتاکس معده و به دنبال آن رژیم غذایی مناسب بعد از تزریق بوتاکس معده است. این نرخ ها ممکن است بر اساس سن، جنسیت، میزان متابولیسم و فعالیت بدنی متفاوت باشد.

آیا کسانی که مشکلات معده مانند ورم معده و زخم دارند می توانند بوتاکس معده انجام دهند؟

افراد مبتلا به مشکلات معده مانند ورم معده و زخم باید قبل از انجام بوتاکس معده تحت درمان قرار گیرند.

آیا بوتاکس معده بی خطر است؟

بوتاکس معده کاملا بی خطر است و هیچ مشکلی برای سلامتی بیمار ایجاد نمی کند. با این حال، قبل از تزریق، باید دستورالعمل های پزشک مانند ناشتا بودن و قطع هر گونه داروهای رقیق کننده خون را دنبال کنید.

بوتاکس معده اگر به درستی انجام شود یک عمل بی خطر محسوب می شود. با این حال، نتایج آن دائمی نیست، و برخی از افراد اغلب پس از از دست دادن وزن، دوباره افزایش وزن را تجربه می کنند.

باید بگوییم که تزریق بوتاکس معده برای لاغری و کاهش وزن مناسب کسانی است که می خواهند 10-15 کیلوگرم وزن کم کنند. و برای افرادی که خیلی چاق هستند ممکن است مناسب نباشد
کسانی که از چاقی رنج می برند باید به روش های دیگر، اغلب جراحی، متوسل شوند اما اگر به هر دلیلی نمیتوانند جراحی تهاجمی داشته باشند این روش میتواند موثر باشد که البته قبل از آن مشاوره با پزشک الزامی است.

چه کسانی نمی توانند بوتاکس معده انجام دهند؟

سن بیماران باید بالای 18 سال باشد، اگرچه محدودیت سنی برای انجام عمل بوتاکس معده وجود ندارد اما پزشکان بالای ۱۸ سال را تایید میکنند.

علاوه بر این، این عمل برای افراد دارای نمایه توده بدنی 35 به بالا، مادران باردار، شیرده، دارای بیماری های ژنتیکی و بیماران چاق که نیاز به مداخله جراحی دارند یا انجام شده است، اعمال نمی شود.

علت عدم مصرف دارو برای افراد باردار یا شیرده این است که داروی «سم بوتولینوم» از طریق شیر مادر یا رحم همراه با سیاهرگ های دیواره معده از مادر به جنین منتقل می شود.

از آنجایی که این وضعیتی است که کودک را تحت تاثیر قرار می دهد، به عنوان مناسب پذیرفته نمی شود.
با این وجود، در افرادی که میوپاتی یا آلرژی به عمل بوتاکس دارند، ممکن است اثرات منفی مشاهده شود. بنابراین برای بیمارانی که چنین مشکلاتی دارند عمل بوتاکس معده انجام نمی شود.

کاهش وزن با بوتاکس معده چقدر است؟

اولین هدف بوتاکس معده، تنظیم عادات غذایی مختل شده است. برای این منظور، یک رژیم غذایی مناسب و یک لیست تمرینی برای بیماران تهیه می شود تا پس از انجام عمل، از آنها استفاده کنند. اگر بیمار از لیست رژیم غذایی استفاده نکند، در مدت زمان کوتاهی که دارو از بدن دفع می شود، دوباره وزنی را که بر اثر اثر دارو از دست داده است، افزایش می دهد.

به طور کلی در 6-4 ماه پس از مداخله، هدف کاهش وزن 10 تا 20 کیلوگرمی بیماران است.

میزان کاهش وزن ممکن است بسته به سن، میزان متابولیسم و دفعات ورزش فرد تغییر کند.

آیا بوتاکس معده تضمینی برای کاهش وزن دارد؟

هیچ تضمینی برای روش های کاهش وزن از جمله بوتاکس معده که در سراسر جهان اعمال می شود وجود ندارد.

اعتقاد به کاهش وزن تنها با استفاده از یکی از این روش ها، ایده بسیار اشتباهی است. برای رسیدن به وزن مطلوب، بیماران پس از عمل باید به عادات غذایی خود توجه کنند. برای این منظور، پزشکان بیماران را به متخصصان تغذیه هدایت می کنند و به آنها لیست ورزش می دهند.

میزان موفقیت عملیات کاهش وزن با انجام منظم این برنامه ها افزایش می یابد.

اگرچه داروی داده شده احساس سیری ایجاد می کند یک واقعیت شناخته شده است، اما زمانی که افراد از لیست رژیم غذایی پیروی نمی کنند و برنامه های ورزشی را انجام نمی دهند، عمل بوتاکس ممکن است با شکست مواجه شود.

عمل بوتاکس معده چقدر طول می کشد؟

از آنجایی که بوتاکس معده مداخله ای است که با عمل آندوسکوپی انجام می شود، تقریباً در عرض 20-15 دقیقه انجام می شود.

بیماران به مدت 1-2 ساعت تحت نظر قرار گرفتند و پس از درخواست که نیازی به اقامت در بیمارستان نداشت به خانه فرستاده شدند. به این ترتیب بیماران با تنظیم عادات غذایی خود در مدت کوتاهی شروع به کاهش وزن می کنند.

تزریق بوتاکس معده در کلینیک گوارش سپید ، مرکز تزریق بوتاکس معده

در این کلینیک تزریق بوتاکس معده توسط یکی از بهترین پزشکان فوق تخصص تهران و همچنین با تجربه ترین پزشک انجام میشود.

همچنین این کلینیک با حضور کادری مجرب آماده مشاوره و خدمت رسانی به شماست.

کافیست با ما تماس بگیرید.

شماره تماس مشاوره رایگان :
۰۹۱۲۰۱۶۵۷۰۳
۰۲۱۸۸۵۹۶۳۲۵
۰۲۱۸۸۰۹۰۵۸۳