اگر بارها روش‌های مختلفی را برای لاغری امتحان کرده‌اید و هر بار موفق به کاهش وزن دلخواه نشده‌اید، وقت مراجعه به متخصص جراحی لاغری است.

جراحی اسلیو معده یکی از محبوب‌ترین روش‌های نوین لاغری است که تا به حال رضایتمندی بسیار بالایی از سوی بیماران گزارش شده است.

اگر نگران عوارض یا هرگونه مشکلات پس از آن هستید، باید به شما بگوییم که اگر در انتخاب پزشک خود دقت داشته باشید این تضمین را به شما می‌دهیم که هیچگونه عوارض طولانی مدتی را تجربه نخواهید.

آقای دکتر محمد جواد باقری متخصص جراحی لاغری با تجربه بالا و مراجعین بسیار با رضایتمندی بالایی که دارد، قطعا انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

برای اطمینان از رضایتمندی بیماران و نحوه عملکرد پزشک می‌توانید به صورت حضوری به مطب مراجعه کنید و با پزشک و همچنین بیماران گفتگو داشته باشید.

اسلیو معده چگونه منجر به لاغری می‌شود؟

این عمل تحت بیهوشی عمومی و به روش بسته یعنی با لاپاراسکوپی انجام می‌گیرد، به طوری که پزشک از طریق مانیتور داخل شکم را مشاهده می‌کند. طی این عمل حدود 80 درصد از معده یعنی بخش بزرگی از آن خارج خواهد شد.

طبیعتا با کوچکتر شدن حجم معده بیمار نمی‌تواند به اندازه قبل غذا مصرف کند و کاهش وزن قابل توجهی را شاهد خواهد بود. حجمی از معده که باقی می‌ماند، اندازه یک موز است.

نکته دیگری که وجود دارد با کوچک‌تر شدن حجم معده، سطح هورمون گرلین یا هورمون گرسنگی به شدت کاهش می‌یابد؛ بنابراین اشتهای بیمار نیز به شدت کمتر می‌شود.

به دنبال چنین تغییراتی که پس از عمل به وجود می‌آید، بیمار بیشتر از یک مقدار معینی نمی‌تواند غذا بخورد. جالب است بدانید که گرلین در متابولیسم قند خون نقش مهمی ایفا می‌کند، در نتیجه افرادی که دیابت نوع 2 دارند، پس از این جراحی لاغری متوجه کاهش نیاز به مصرف دارو برای درمان و کنترل دیابت می‌شوند.

اهمیت کاهش وزن

قطعا اولین علتی که برای کاهش وزن به ذهن اغلب افراد می‌رسد، داشتن ظاهری زیباتر است. با وجود اینکه ظاهری لاغر و وزنی نرمال زیبایی شما را دو چندان می‌کند؛ اما از آن مهم‌تر رفع بیماری‌های ناشی از چاقی است.

در واقع اینطور می‌توان گفت لاغری با اسلیو یا بای پس به رفع یا جلوگیری از بیماری‌های ناشی از چاقی کمک می‌کند که می‌تواند در آینده شرایط جبران ناپذیری را ایجاد کند.

در واقع شما با کاهش وزن با اسلیو هم ظاهری زیباتری دارید و علاوه بر آن بسیاری از بیماری‌های خود را درمان خواهید کرد.

با وجود این همه مزیت از عمل جراحی بسته قطعا احتمال نارضایتی بسیار کم است، مگر اینکه فردی انتظارات غیر طبیعی داشته باشد.

آیا امکان مرگ با اسلیو وجود دارد؟

آیا امکان مرگ با اسلیو وجود دارد؟

اگر پزشک متخصصی برای جراحی انتخاب کرده باشید و به مراقبت‌های پس از عمل توجه کنید، هیچ خطری شما را تهدید نخواهد کرد در نتیجه می‌توان اینطور گفت مرگ با اسلیو تنها شایعه است.

اگر با وجود تحقیقاتی که در فضای مجازی کرده‌اید؛ اما هنوز نگران عوارض و مشکلات پس از این جراحی هستید، به شما پیشنهاد می‌دهیم به صورت حضوری با پزشک و بیمارانی که تجربه این عمل را دارند گفتگو داشته باشید تا از انتخاب خود مطمئن شوید و با خیال راحت جراحی خود را انجام دهید.

در خصوص اینکه اسلیو یا بای پس کدام را انتخاب کنیم یا اینکه عوارض این جراحی‌ها چیست هم باید به شما بگوییم این عمل‌‌ها همانند هر عمل دیگری همراه با عوارض کوتاه مدتی است.

پزشک قبل از جراحی شرایط عمومی شما را مورد بررسی قرار می‌دهد تا اطمینان داشته باشد که شرایط قابل قبولی دارید و از سلامت عمومی خوبی برخوردارید، در نهایت پس از گذراندن مراحلی به شما اجازه عمل داده می‌شود تا دچار مشکلی نشوید.

به طور کلی این نکته را باید بدانید که عوارض بیماری‌های ناشی از چاقی قطعا بسیار بیشتر از عوارض این عمل جراحی است.

چه بیماری‌هایی با لاغری درمان می‌شود؟

همانطور که خوب می‌دانید چاقی عامل بسیاری از بیماری‌هاست که با کاهش وزن می‌توانید بیماری‌های خود را درمان یا از آنها جلوگیری کنید:

  • بیماری کبد چرب غیرالکلی و استئاتوهپاتیت
  • فشار خون بالا
  • دیابت
  • کلسترول بالا
  • آپنه انسداد خواب
  • درد مفاصل و آرتروز
  • بیماری‌های قلبی
  • و…

پس از جراحی چقدر وزن کم می‌کنیم؟

اغلب افرادی که این جراحی را انجام می‌دهند حدود 70 درصد از اضافه وزن خود را به تدریج طی یک سال کم می‌کنند. معمولا طی دو هفته حدود 5 تا 10 کیلوگرم، شش ماه اول حدود 50 تا 60 درصد از وزن اضافی و طی یکسال حدود 70 درصد کاهش وزن مشاهده می‌شود.

با این حال میزان کاهش وزن در هر فرد متفاوت است و نمی‌توان میزان مشخصی را در نظر گرفت.