اگر شما اخیرا کسب و کاری را راه اندازی کرده اید. یا به فکر راه اندازی کاری هستید. ممکن است از همین حالا احساس کمبود خواب داشته باشید. کارآفرینان به این نتیجه رسیدند که ساعات کمتری می توانند بخوابند یا کیفیت خوابشان نسبت به اکثر افراد پایین تر است، و این  مطمئنا کمتر از خوابی است که نیاز دارند. ولی چرا اینگونه است؟ و چه کاری می توانند برای کمبود خوابشان انجام دهند؟

میل زیان آور برای سودآوری

میل کارآفرین به تمام کردن کارها بخشی از مشکل است. کارآفرینان بیشتر از یک فرد عادی، پشتکار و انگیزه شدیدی برای دستیابی به موفقیت دارند. معیشت آنها به موفقیت تجارتشان بستگی دارد، بنابراین مایلند نسبت به یک کارمند عادی ساعات بیشتری را صرف کارشان کنند.
آنها غالبا خود را درگیر یک معضل می کنند و بین سلامت شخصی و نیازهای شغلی خود، شغلشان را انتخاب میکنند. به عنوان مثال، ممکن است پروژه ای با مهلت بسیار کمی بر عهده داشته باشند، بنابراین برای به موقع تمام کردن آن ،کل شب را بیدار می مانند، یا ممکن است هم چنان برای چک کردن ایمیل هایشان تا دیروقت بیدار بمانند تا صبح روز بعد برای برقراری ارتباط با افراد دیگر با مشکل مواجه نشوند.
اما این تصمیمات کوچک روی هم جمع شده و تاثیر بزرگی برجای میگذارند؛ کمبود خواب مزمن در توانایی های شناختی شما تداخل ایجاد می کند و تمرکز بر حل مشکلات پیچیده را دشوارتر می کند. به زودی،بر روحیه و حال شما تاثیر گذاشته و سرانجام، شما را مبتلا به بیماری های بیشتر مانند دیابت، بیماری های قلبی و حتی سرماخوردگی خواهد کرد. به عبارت دیگر، هرچه از میانبرهای بیشتری برای افزایش بهره وری خود (یعنی قربانی کردن خواب) استفاده کنید، موفق تر خواهید بود.
راه حل مناسب این است که خواب را با همان تعهدی که برای برنامه ریزی ملاقات با مشتری دارید به یکی از مهمترین اولویت های خود تبدیل کنید. هر شب 7 تا 9 ساعت برای خواب برنامه ریزی کنید. حتی گاهی می توانید یک یا دو ساعت بیشتر برای کار بیدار بمانید، ؛ اما این را به یک عادت مزمن تبدیل نکنید. اگر کارتان واقعا زیاد است، بهتر است برخی از وظایف را به یکی از اعضای گروه خود واگذار کنید و به خود برای افزایش سلامتی و بهره وری بیشتر مرخصی دهید.

سرمایه گذاری و به روز رسانی

کارآفرینان جوان و جدید تمایل دارند که در زندگی شخصی خود صرفه جو باشند، مخصوصا اگر خودشان شخصا در تجارت سرمایه گذاری کنند. آنها حقوق کم و سودآوری کمی دارند، بنابراین میخواهند پول خود را تا حد ممکن نگه دارند.مثلا آنها روی تشکی با کیفیت پایین یا قدیمی میخوابند یا به جای هزینه برای تشک نو ، همان تشک قدیمی خود را تعمیر می‌کنند و این کار روی کیفیت خوابشان تاثیر می گذارد.

استرس و اضطراب

کارآفرینان ،به بیش از یک دلیل، تحت استرس مزمن قرار دارند. رهبر و تصمیم گیرنده بودن در سازمان بسیار سخت است. مردم برای رهبری و تصمیم گیری درست روی شما حساب میکنند، و اگر تصمیم اشتباهی بگیرید با فشار قابل توجهی رو به رو خواهید شد. همچنین ممکن است به صورت مداوم ، در مورد برخی از تجارت های جدید یا برخی از شرایط در حال تغییر با کارفرمایان دیگر به رقابت بپردازید تا از رقیب خود که در بازار به طور کامل نحوه انجام کار را تغییر می دهد، عقب نیفتید .
مهمتر از آن، شما با فشار مالی اداره یک تجارت مواجه هستید. اگر شخصا در آن تجارت سرمایه گذاری کرده باشید، ممکن است حتی پس انداز زندگی خود را در معرض خطر ببینید. حتی اگر اینگونه نباشد،  حقوق و درآمدتان به پیشرفت کار بستگی دارد. ممکن است نگران شوید که آیا می توانید صورتحساب های خود را پرداخت کنید. وقتی که کارها خوب پیش می رود، ممکن است فکر کنید که این عالی بودن چه مدت دوام خواهد داشت و برای همین سخت کار خواهید کرد.
در آخر، کارآفرینان به صورت مزمن و حاد با استرس رو به رو هستند. این استرس، در سطوح مختلف  به شدت اتفاق می افتد. استرس به عنوان یکی از شایع ترین دلایل بی خوابی شناخته شده است. و آرامش خواب را از شما می گیرد و در کیفیت خوابتان خلل ایجاد میکند. بدتر از همه این که کارآفرینان به اندازه سایر افراد فرصت انجام دادن کارهایی که استرس را کاهش میدهند مانند ورزش، مدیتیشن و مسافرت رفتن را ندارند. راه حل مناسب این است که ساعات کاری خود را کاهش داده و اینگونه استرس خود مدیریت کرده و آن را از بین ببرید .

حرف آخر درمورد کمبود خواب کارآفرینان

کارآفرینان با ترکیبی منحصر به فرد از شرایط رو به رو هستند. که  خوابی خوب و یکنواخت را تقریبا برایشان غیر ممکن میکند. آنها عمدا خوابشان را فدا میکنند تا کارهای بیشتری انجام دهند. و دائما در مورد کارشان استرس دارند. آنها غالبا سرمایه هایی را کاهش می‌دهند که میتواند به بهبودی خوابشان کمک کند. ممکن است شما نتوانید همه این عوامل را باهم از بین ببرید؛ اما مطمئنا می توانید حداقل با اولویت قرار دادن خواب در زندگی خود آنها را کاهش دهید.


مطالب مرتبط :

10 ایده کسب و کار جدید و سود آور آینده
با 10 میلیون چه کنم ؟ 15 ایده شروع مشاغل کوچک با سرمایه گذاری کم
نحوه راه اندازی شغل مراقبت از حیوانات خانگی ( سگ )

منبع: smallbiztrends.com