چه کارهایی را می‌توان با سرمایه گذاری کمتر از 10,000,000 تومان شروع کرد؟ یا به قول دوستان با 10 میلیون چه کنم ؟! در اینجا فهرستی از 15 شغل کوچک سودآور داریم که بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون محسوب می شوند. با دکتر چک همراه باشید…
راه اندازی کسب و کار سخت است، مخصوصا وقتی که پولی نداشته یا پول کمی دارید. با این وجود اگر اشتیاق و مهارت های کارآفرینی دارید، فهرست ایده های مشاغل کوچکی که در زیر آورده شده است را بررسی کنید. این مشاغل نیاز به سرمایه گذاری کم دارند و به راحتی دایر میشوند. همه این مشاغل به حداقل مراحل قانونی و مستندات نیاز دارند.

با 10 میلیون چه کنم ؟ 15 ایده شروع مشاغل کوچک با سرمایه گذاری کم

1- کلاس تدریس خصوصی

اولین ایده کسب و کار کوچک با سرمایه گذاری کم، دایر کردن کلاس تدریس خصوصی است. شما باید در موضوعاتی که قصد تدریس آنها را دارید تخصص داشته باشید. اگر در این زمینه بی تجربه هستید باید از کلاسی با استانداردهای پایین تر شروع کنید. اولین قدم تعیین محل تدریس، شهریه و زمان کلاس است. مرحله دوم انجام ترتیبات لازم برای ایجاد زیرساخت ها از جمله تخته سیاه، چیدمان صندلی ها و غیره است. مرحله بعدی بازاریابی برای کلاس خود در رسانه های محلی یا از طریق آگهی یا روزنامه ها است. شما باید روی دستیابی دانش آموزان به نتیجه خوب تمرکز کنید.
اگر برای راه اندازی کلاس تدریس خصوصی ملکی اجاره ای را انتخاب کنید، می توانید این کار را با مبلغ 8,000,000 تومان یا کمتر شروع کنید. شما باید مجوز کسب بگیرید و از درآمد حاصل از کلاس خصوصی مالیات و اجاره بپردازید.

2- مغازه فروش چای و نوشیدنی سرد و گرم

دکه فروش چای و نوشیدنی سرد و یا گرم یک گزینه شغلی در مقیاس کوچک است. این کار را می توان با سرمایه ای کم به راحتی شروع کرد. شما فقط به مکانی کوچک، مواد اولیه برای درست کردن چای و نیروی انسانی نیاز دارید. در این شغل، مکان دکه بسیار مهم است؛ توصیه میشود که این دکه  را در نزدیکی محل کار یا بازار ، باز کنید. اگر سرمایه ای اضافی در اختیار دارید میتوانید انواع چای با طعم های مختلف را سرو کنید. روی هم رفته، دکه چای و نوشیدنی های سرد را می‌توان با سرمایه اولیه -6,000,000و5,000,000 تومان باز کرد. شما باید مجوز کسب و همچنین مجوز بهداشت مواد غذایی را بگیرید.

3- خدمات تیفین (ناهار مختصر)

خدمات تیفین یکی از بهترین ایده های کسب و کار مواد غذایی با سرمایه گذاری کم است. این شغل را حتی می توان از خانه شروع کرد. در شهرهای بزرگ ارائه دهندگان خدمات خوب تیفین کم هستند. اگر بتوانید غذای خوشمزه ، سالم و مقرون به صرفه ای را تهیه کنید، شانس موفقیت شما در این تجارت بسیار زیاد است. برای شروع این کار به یک آشپز خوب، منو و مواد اولیه برای تهیه غذا نیاز دارید. همچنین به یک پیک موتوری نیاز دارید تا غذای تهیه شده شما را تحویل دهد. در بیشتر موارد، خدمات تیفین بدون مجوز کسب شروع می شوند. با این حال، گرفتن مجوز بهداشت مواد غذایی قبل از شروع این شغل الزامی است. شما می توانید این کار را با سرمایه اولیه 4,000,000 تومان شروع کنید.

4- درست کردن شکلات

درست کردن شکلات یکی از ایده های برتر کار در منزل است. برای شروع ساخت شکلات ابتدا باید دستورالعمل های مختلف را یاد بگیرید. برای این کار می توانید از کتاب یا سایت های اینترنتی استفاده کنید. پس از آگاهی از روند درست کردن شکلات، مواد اولیه مانند خامه، پودر شیر، طعم دهنده ها، قالب شکلات سازی و غیره را تهیه کنید.
بعد از تهیه مواد اولیه، شروع به امتحان کردن ساخت شکلات کنید. زمانی که از مهارت خود مطمئن شدید ،می توانید این کار را شروع کنید. در ابتدا، باید برای بازاریابی کارتان سخت تلاش کنید. برای فروش شکلات های خود می توانید مستقیماً با فروشگاه های اینترنتی یا مراکز خرید قرارداد ببندید. شروع این کار با سرمایه اولیه 4,000,000 تومان امکان پذیر است. از آنجایی که این شغل مربوط به مواد غذایی است، به مجوز تولید مواد غذایی نیاز دارید.

5- کلاس آشپزی

کلاس آشپزی مورد بعدی در فهرست ایده های مشاغل کوچک است. این یک شغل خانگی  و برای خانم ها مناسب است. برای راه اندازی کلاس آشپزی باید در مهارت های آشپزی تخصص داشته باشید. می‌توانید کلاس آشپزی را در منزل یا یک مغازه اجاره ای شروع کنید. در مرحله اولیه، شما باید برای بازاریابی کلاس خود سخت تلاش کنید.

6- کلاس تدریس زبان انگلیسی

کلاس تدریس زبان انگلیسی

کلاس های تدریس زبان انگلیسی مورد بعدی در این فهرست است. انگلیسی یک زبان پذیرفته شده در سطح جهانی است و تقاضای یادگیری زبان انگلیسی برای صحبت کردن و نوشتن در حال افزایش است. اگر در زبان انگلیسی از جمله گرامر تخصص دارید، می‌توانید کلاس تدریس زبان انگلیسی را شروع کنید. علاوه بر تدریس انگلیسی، می‌توانید کلاس های IELTS و TOFEL را نیز دایر کنید. تقاضا برای این دوره ها زیاد است. برای شروع این کار، ابتدا باید مکانی اجاره ای یا ملک شخصی را تدارک ببینید. ترجیحا این مکان باید در نزدیکی مدارس باشد. شما می توانید با سرمایه اولیه 8,000,000 تومان این شغل را شروع کنید.

7- مغازه خوراکی های یخی و نوشابه

مغازه خوراکی های یخی و نوشابه یکی از پر سودترین گزینه های کسب و کار است. در این کار،  باید خوراکی های یخی و نوشابه های مختلف با طعم های مختلف بفروشید. شما به یک دستگاه برای ساختن خوراکی های یخی ، دستگاه نوشابه ساز و مواد اولیه مانند یخ، میوه خشک، شربت و غیره نیاز خواهید داشت. برای شروع این کار در یک مکان اجاره ای،  تقریبا به6,000,000 تا 7,000,000 تومان نیاز دارید. برای شروع این کار به مجوز کسب و مجوز بهداشت مواد غذایی و برای انجام کارهای مختلف به نیروی انسانی بیشتر هم احتیاج خواهید داشت.

با 10 میلیون چه کنم

8- کارگزار بیمه

یکی از ساده ترین مشاغل بدون هیچ سرمایه ای، کارگزاری بیمه است. این یک حرفه پاره وقت و همچنین یک گزینه کسب و کار تمام وقت است. یک کارگزار بیمه باید نمایندگی بیمه ی چند شرکت مختلف را به دست آورد. وظیفه اصلی شما ملاقات با مردم و متقاعد کردن آنها برای خرید بیمه نامه از طرف شما است. شما می توانید بیمه نامه های عمومی مانند بیمه اتوموبیل، بیمه خانه، بیمه موتور و همچنین بیمه نامه عمر بفروشید. برای هر بیمه نامه ای که توسط شما فروخته می شود، کارمزد دریافت خواهید کرد. شروع این شغل با سرمایه گذاری صفر است. با این وجود پس از موفقیت می توانید دفتر شخصی خود را داشته باشید.

9- بازاریابی چند سطحی

یکی از محبوب ترین و مرجح ترین مشاغل، بازاریابی چند سطحی یا بازاریابی شبکه ای است. این کار یک ایده تولید درآمد منفعل است. چندین شرکت بازاریابی شبکه ای MLM (بازاریابی چند سطحی) وجود دارد که در سراسر جهان فعالیت می‌کنند. شما فقط باید در شرکتی قابل اعتماد ثبت نام و برای کسب درآمد شروع به بازاریابی محصول و خدمات کنید.  در دراز مدت کارمزد و همچنین حق امتیاز دریافت خواهید کرد. مبلغ سرمایه گذاری مورد نیاز برای این کار بسیار کم است. با این وجود برای موفقیت در این شغل باید کارهای سختی انجام دهید.

10- شمع سازی

شمع ها برای مراسم مذهبی و همچنین وسایل تزئینی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر در ساخت شمع های معطر منحصر به فرد تخصص دارید، می توانید کار ساخت شمع های دست ساز را شروع کنید. شما به مواد اولیه مانند موم، رنگ، رنگینه ها، مواد بسته بندی و دستگاه ساخت شمع احتیاج خواهید داشت. قبل از شروع این کار، فروشندگانی را شناسایی کنید که در تجارت شمع فعالیت می‌کنند. بازار را بررسی کنید و برنامه ای برای تبلیغ تنظیم نمایید. مبلغ سرمایه گذاری مورد نیاز برای این کار بسیار کم است. با این حال، این شغل بستگی به میزان فروش دارد. شما باید روی دستیابی به میزان فروش زیاد ،تمرکز کنید. برای شروع کار ساخت شمع، به مجوز کسب احتیاج دارید.

11- ترشی درست کردن

ترشی گذاشتن یک شغل خانگی است. ترشی به طور سنتی در خانه درست می شد. اما، امروزه ما تمایل داریم که از ترشی آماده در بازار استفاده کنیم. به غیر از مصرف محلی، ترشی های بسته بندی شده به کشورهای خارجی نیز صادر می شوند؛ بنابراین، این کار می تواند یک گزینه تجاری سودآور باشد. قبل از شروع این کار، باید فرایند تهیه ترشی را یاد بگیرید. کل فرایند تهیه ترشی خسته کننده و وقت گیر است. شما به مواد اولیه مانند سیر، هویج، لیمو، پیاز، ادویه ،سرکه و مواد نگه دارنده احتیاج خواهید داشت. در مراحل اولیه می توانید با درست کردن ترشی به صورت دست ساز پیش بروید اما اگر میزان فروشتان در حال افزایش است، می توانید دستگاه تهیه ترشی را خریداری کنید. باید در هنگام افزودن مواد نگه دارنده و طراحی بسته بندی ضد نشت نهایت دقت را به عمل آورید. می توانید ترشی ها را به فروشگاه مواد غذایی محلی و یا در خانه بفروشید. برای شروع کار ترشی سازی به مجوز تولید مواد غذایی نیاز دارید.

12- ساخت عود

عود (چوب معطر) چوب نازکی است که با ماده ای پوشانده شده و هنگام سوختن بوی بسیار مطبوعی می‌دهد. در بعضی از کشورها این چوب به طور گسترده برای پرستش خدا و همچنین در مراسم ختم برای انتشار انرژی مثبت مورد استفاده قرار میگیرد. صنعت ساخت عود با سرعت بیشتری در حال رشد است. اگر مایل به راه اندازی این کار هستید میتوانید در مورد ساخت عود تحقیق کنید. شما به پودر آگارباتی، پودر چوب، چوب و ترکیبات عطر به عنوان مواد اولیه و دستگاه برای ساخت چوب معطر و برای بسته بندی و پخش نیز به نیروی انسانی نیاز دارید.

13- تولید لیوان و ظروف یکبار مصرف

ظروف یکبار مصرف برای سرو غذا در رویدادهای مختلف ( نذری ها) به طور گسترده استفاده می شود. ظروف یکبار مصرف بازار خوبی دارد. بنابراین، شروع کار تولید ظروف یکبار مصرف معقول است. شما می توانید این ظروف را به صورت محلی یا در بازار صادرات بفروشید. برای تولید لیوان و ظروف یکبار مصرف به ترموکوپل، قالب، دستگاه ساخت ظرف و مواد شیمیایی دیگر احتیاج دارید. مبلغ سرمایه گذاری برای این شغل متوسط است.

14- تولید گوش پاک کن

تولید گوش پاک کن یک فرصت تجاری سودآور است. این کار به مواد اولیه مانند پنبه، چوب، مواد جاذب و مواد بسته بندی نیاز دارد. شما به دستگاه تولید گوش پاک کن نیاز دارید که می‌تواند با کنترل دستی یا به صورت خودکار باشد. هنگام شروع این کار باید از مجوز کسب و شماره سریال استفاده کنید.

15- درست کردن چیپس سیب زمینی

درست کردن چیپس سیب زمینی

چیپس سیب زمینی یکی از محبوب ترین و آماده ترین خوراکی هاست. چیپس های سیب زمینی در سراسر جهان بازار خوبی دارند. برای شروع این کار به مواد اولیه مانند سیب زمینی، روغن، ادویه جات و مواد بسته بندی نیاز دارید. میتوانید چیپس ها را به صورت دستی تهیه کنید یا می توانید دستگاه ساخت چیپس را خریداری نمایید. برای تولید چیپس به مقدار زیاد، به مکان و همچنین نیروی کار نیاز دارید. برای فروش چیپس هایتان باید با فروشندگان و فروشگاه های مواد غذایی قرارداد ببندید. از آنجایی که این شغل مربوط به مواد غذایی است،  به مجوز تولید مواد غذایی و مجوز کسب و برای کار در مقیاس کوچک  هم به سرمایه 8,000,000 تومان نیاز دارید. پس از راه اندازی شغل خود می‌توانید پول بیشتری سرمایه گذاری کنید.


مطالب مرتبط رو حتما بخونید :

نحوه راه اندازی شغل مراقبت از حیوانات خانگی ( سگ )
5 راه شکست سندرم ایمپاستر و بهبود عزت نفس
15 ایده کسب و کار در شهرهای کوچک و روستا ها

 

منبع