میوه های زرد با رنگ های روشن و آفتابی که دارند ما را شاد می کنند ، همچنین این رنگ های خاص طیف وسیعی از خواص تغذیه ای را برای بدن تامین می کنند و بخش اساسی هر رژیم غذایی محسوب می شوند. با دکتر چک همراه باشید…

میوه های زرد چه میوه هایی هستند؟

اعم از زرد روشن ، از زرد روشن لیمو گرفته تا نارنجی نرم طالبی . میوه های زرد دارای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C هستند. علاوه بر ویتامین C ، میوه های زرد نیز با فلاونوئیدها ، لیکوپن ، پتاسیم و بتاکاروتن بسته بندی می شوند. این مواد مغذی بخش مهمی در ایجاد استخوان های سالم ، پوست و دندان ها دارند و سیستم قلب ، دستگاه گوارش و سیستم ایمنی بدن را به شدت بهبود می دهند.

بهترین میوه های زرد :

لیمو زرد
سیب زرد
انجیر زرد
هندوانه زرد
انبه
آناناس
گلابی زرد
شلیل
خرمالو
انگور فرنگی
میوه کیوی طلایی
طالبی
خربزه
موز
گریپ فروت
زردآلو
شلیل
هلو
پاپایا
اختری

 

فواید میوه های زرد

میوه های زرد منبع غنی از مواد مغذی مختلف هستند که فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارند. بگذارید برخی از این خواص را بررسی کنیم :

این میوه ها، حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هستند که نه تنها برای سیستم ایمنی بدن مفیدند بلکه به کلاژن ساری پوستتان نیز کمک می کند.  این کار باعث می شود پوست شما تازه و جوان بماند.
این مواد به خاطر داشتن غلظت های زیاد ویتامین C، باعث می شوند که بدن استخوان های سالم تری ایجاد کند و مفاصل شما را سالم نگه می دارد.
ویتامین A موجود در میوه هایی با رنگ زرد که از بتاکاروتن تشکیل می شوند ، برای سلامتی چشم بسیار مهم اند و خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهند.
آنتی اکسیدان های موجود در میوه های زرد نیز به مقابله با رادیکال های آزاد کمک می کنند.
این میوه ها برای سلامت قلب مفیدند ، علاوه بر این می توانند فشار خون و سطح کلسترول را کاهش دهند ، و هم چنین pH طبیعی بدن را نیز حفظ می کنند.
همه این مواد مغذی برای کمک به بدن شما مفیدند و موجب بهبودی بدن از هرگونه بیماری یا شکستگی استخوان بسیار مفید عمل می کنند.
میوه های زرد همچنین حاوی میزان قابل توجهی فیبرند ، که به شما در تمیز نگه داشتن دستگاه گوارش کمک می کنند و می توانند باعث کاهش کلسترول در سیستم قلبی و عروقی بدنتان شوند.