آیا واقعا سرکه سیب برای درمان اختلال نعوظ خوب است؟ در حقیقت بیشتر مردم بر این باور هستند که سرکه سیب یک راهکار قطعی برای درمان بسیاری از بیماری هاست. سرکه سیب همان آب میوه سیب است که دو مرتبه جوشانده شده است. این سرکه را به صورت پاستوریزه یا خام می توانید خریداری کنید.

طرفداران سرکه سیب بر این باور هستند که این سرکه تمام بیماری ها را درمان می کند؛ از مشکل برای موها گرفته تا کاهش وزن. حتی عده ای بر این باور هستند که سرکه سیب برای آقایان هم مزایایی دارد و می توان برای درمان اختلال نعوظ (ED) از آن استفاده کرد.

به خواندن این مقاله از سایت دکتر چک ادامه داده تا متوجه شوید که مصرف سرکه سیب چگونه می تواند برای سلامتی جنسی تان مفید واقع شود. اما اجازه دهید تا ابتدا به مواردی در رابطه با اختلال نعوظ اشاره کنیم.

اختلال در نعوظ چیست؟

باید توجه داشته باشید که اختلال در نعوظ یک عارضه کاملا شایع است و درصد بالایی از آقایان به آن مبتلا هستند.

مطالعات نشان می دهند که بیش از 50 درصد از آقایان که بین 40 تا 70 سال سن دارند، احتمالا با اختلال در نعوظ مواجه شده اند.

زمانی که تحریک شدگی صورت می گیرد، مغز باید سیگنال هایی را به رگ های خونی موجود در آلت تناسلی ارسال کند.

زمانی که جریان خون به سمت آلت تناسلی زیاد می شود، در (دو) لوله بلند در آلت تناسلی به دام می افتد که به آن جسم غاری می گویند که باعث می شود تا آلت تناسلی بزرگ شود.

در نتیجه این فرایند، نعوظ صورت می گیرد.

اختلال نعوظ به عدم توانایی در حفظ یا عدم رسیدن به نعوظ برای برقراری رابطه جنسی گفته می شود.

علاوه بر سن، عوامل دیگری هم در اختلال نعوظ نقش دارند که از جمله آن ها می توان به مشکلات قلبی عروقی، دیابت، مشکلات عصبی، استرس، چاقی مفرط، مصرف بیش از حد مشروبات الکلی و مواد مخدر اشاره کرد.

آیا سرکه سیب می تواند اختلال در نعوظ را درمان کند؟

واقعیت این است که تا به امروز در مطالعه ای به این نکته اشاره نشده است که مصرف سرکه سیب برای درمان اختلال نعوظ کمک می کند.

پس چرا سرکه سیب به عنوان یکی از راه های بالقوه درمانی شناخته می شود؟

در بسیاری از مطالعات به این مورد اشاره شد که احتمالا سرکه سیب به بهبود شرایطی که منجر به بروز اختلال در نعوظ می شوند، کمک می کند.

مثلا در مطالعه سال 2009 مشخص شد که سرکه سیب می تواند وزن افراد مبتلا به چاقی مفرط را کم کند.

همان طور که در قسمت بالا هم اشاره شد، چاقی مفرط می تواند منجر به بروز اختلال در نعوظ شود. از این رو عده ای بر این باور هستند که اگر مصرف سرکه سیب برای کاهش وزن موثر است، پس احتمالا به درمان اختلال نعوظ که عامل آن چاقی مفرط است هم کمک می کند.

دیابت نوع یک و دو هم از دیگر دلایل تاثیر گذار در ابتلا به اختلال نعوظ هستند و سرکه سیب می تواند میزان قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دو را کم کند.

در حالی که شواهد متعددی وجود دارد مبنی بر این که مصرف سرکه سیب به درمان مشکلات گفته شده در قسمت بالا کمک می کند، اما هیچ گونه مطالعه ای بر روی این نوع از سرکه که آن را به راهی برای درمان اختلال نعوظ ارتباط دهد، انجام نشده است.

از همین رو، اگر با مشکل اختلال در نعوظ مواجه هستید، بهترین کار این است که از روش های علمی و ثابت شده برای درمان مشکل خود استفاده کنید.

راهکارهای موثر جهت درمان اختلال نعوظ

راهکارهای موثر جهت درمان اختلال نعوظ

چندین راهکار درمانی ثابت شده برای بیماری اختلال در نعوظ وجود دارد.

در ادامه به شش راهکار موجود (و ثابت شده) برای درمان اختلال در نعوظ اشاره می کنیم.

داروی سیلدنافیل

سیلدنافیل یک نمونه عمومی از ویاگرا است؛ یکی از رایج ترین داروهای تجویزی که برای درمان اختلال نعوظ وجود دارد.

سیلدنافیل دسته از داروها به نام مهار کننده های فسفو دی استراز نوع 4 (مهار کننده های PDE5) است.

طرز کار این دارو به این صورت است که ماهیچه های موجود در آلت تناسلی را آرام کرده و از این رو جریان خون به سمت آلت تناسلی در هنگام تحریک جنسی افزایش می یابد.

یکی از دلایلی که باعث شده تا سیلدنافیل تا این حد به شهرت برسد، تاثیر گذاری سریع آن است؛ این دارو تنها بعد از گذشته 30 دقیقه تاثیر گذاشته و اثر آن تا حدود چهار ساعت باقی می ماند.

قرص تادالافیل

تادالافیل که با برند تجاری سیالیس (Cialis) به بازار عرضه می شود، یکی دیگر از داروهای شناخته شده برای درمان اختلال نعوظ است که در دسته مهار کننده های فسفو دی استراز نوع 4 قرار می گیرد.

این دارو نیز رگ های خونی را آرام کرده تا باعث افزایش جریان خون به سمت آلت تناسلی شود.

تاثیر این دارو تا 36 ساعت باقی می ماند و به همین خاطر به آن داروی “آخر هفته” گفته می شود.

قرص واردنافیل

مانند قرص سیلدنافیل، این دارو که تحت نام تجاری لویترا (Levitra) به بازار عرضه می شود را هم تنها با نسخه پزشک می توان دریافت کرد و بعد از گذشت 30 تا 60 دقیقه از مصرف تاثیر خود را نشان داده و اثر آن از پنج تا حدود هفت ساعت باقی می ماند.

داروی آوانافیل

داروی آوانافیل با برند تجاری استندرا (Stendra) به بازار عرضه می شود و نسبت به دیگر داروهای درمان اختلال نعوظ، جدیدتر است. آواتافیل مانند سیلدنافیل و تادالافیل در دسته مهار کننده های فسفو دی استراز نوع 4 قرار می گیرد.

آوانافیل بعد از گذشت 15 تا 30 دقیقه اثر کرده و عوارض جانبی کمتری دارد.

دستگاه های مخصوص اختلال در نعوظ

از ویبراتورها تا وسایل حمایتی خارجی و ایمپلنت ها گرفته، چندین ابزار و دستگاه در بازار برای درمان اختلال نعوظ وجود دارد.

ویبراتور آلتی به تحریک آلت تناسلی کمک کرده و از این رو خون به این قسمت جریان می یابد.

پمپ های تناسلی (Penis Pump) نیز جریان خون به سمت آلت تناسلی را افزایش داده و این کار را با عمل مکش انجام می دهند. پس از این که از دستگاه استفاده کردید باید یک حلقه پلاستیکی در قسمت پایه آلت تناسلی گذاشته تا خون در همان جا باقی بماند.

ایمپلنت های قابل تورم آلت تناسلی نیز به همین صورت کار می کنند.

یک دستگاه خارجی دیگر برای اختلال نعوظ وجود دارد که به آن ارکتور (Ereckor) گفته می شود. این دستگاه دو حلقه دارد که به دو سمت میله متصل شده اند. آلت تناسلی وارد این حلقه ها شده و میله باعث استحکام آلت برای انجام رابطه جنسی می شود.

روان درمانی

افسردگی و اضطراب بر شهوت و توانایی رسیدن به نعوظ تاثیر می گذارند.

در مطالعه ای مشخص شد که علت 20 درصد از موارد ابتلا به این عارضه، دلایل روانی بوده است.

در این شرایط می توانید با پزشک متخصص روانی و روحی صحبت کنید. او به شما در بهبود عملکرد جنسی و حل مشکلات اختلال نعوظ کمک می کند.

مروری بر خواص سرکه سیب

سرکه سیب از مزایای بسیاری برای سلامتی برخوردار است؛ مثلا سرکه سیب به کنترل اختلال در نعوظ کمک می کند.

چندین مطالعه علمی در همین زمینه انجام شده است و دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که سرکه سیب به درمان مشکلاتی مثل چاقی مفرط و دیابت نوع دو کمک می کند. این دو عامل در افزایش خطر ابتلا به اختلال نعوظ نقش دارند.

اما باید به این نکته اشاره کنیم که تا به امروز هیچ گونه مطالعه ای انجام نشده است که به طور ویژه مصرف سرکه سیب را به اختلال نعوظ ربط دهد و به همین دلیل، بهتر است که برای درمان این عارضه از روش های ثابت شده پیروی شود.

بهترین کاری که در قدم اول باید انجام دهید این است که با پزشک خود درباره اختلال نعوظ صحبت کنید. سپس او بهترین راهکار احتمالی برای درمان این مشکل را ارائه می کند.