وحشت زدگی و 4 روش مقابله با آن

زمان مطالعه: 1 دقیقه
28 دسامبر 2020
نویسنده : یاسمن تقی پور
وحشت زدگی

هر فردی دفعات بسیاری در زندگی خود دچار وحشت زدگی می شود. منظور از وحشت زدگی، اضطراب ناگهانی است که 10 دقیقه یا بیشتر ادامه پیدا می کند و هیچ دلیل مشخصی برای رخ دادن آن وجود ندارد.

در حالی که معمولا برای درمان حملات بیماری، دارو تجویز می شود، بد نیست که راه های طبیعی دیگری را امتحان کنید که هیچ گونه عارضه جانبی یا احتمال اعتیاد در آن ها وجود ندارد.

مقابله با وحشت زدگی

اگر خودتان یا کسی از نزدیکان تان دچار وحشت زدگی شدید، آرامش خود را حفظ کنید و کارهای زیر را انجام دهید.

  1. به خودتان یاد دهید تا به همان لحظه فکر کنید و نه اتفاقی که بعدا خواهد افتاد.
  2. روش درمانی رفتاری شناختی {CBT} را امتحان کنید. ثابت شده است که این روش درمانی به اندازه مصرف دارو در پیشگیری از بروز حملات وحشت زدگی کارایی دارد. با افراد متخصص در این حوزه درمانی مشورت کنید تا اطلاعات بیشتری به دست آورید.

حتما بخوانید: آیا مهربانی به دیگران میتواند استرس شما را کاهش دهد؟

  1. نفس کشیدن را تمرین کنید. تمرین نفس کشیدن کمک می کند تا آرامش تان را حفظ کنید و از نفس نفس زدن یا نگه داشتن نفس در هنگام بروز حمله جلوگیری کنید .
  2. کارهای پیشگیرانه را انجام دهید. اغلب مردم در شرایط یا موقعیت های خاصی دچار وحشت می شوند. در این مواقع، برای خود چای گیاهی، ریحان یا حتی ال تیانین {l-theanine} دم کنید تا با اضطراب خود مقابله کنید.

هشدار:

مقالات پزشکی و سلامتی دکتر چک تنها جنبه اطلاع رسانی کلی درباره یک بیماری را دارند و توصیه پزشکی و درمانی خودسرانه تلقی نمی شوند. لذا اگر مشکل یا بیماری خاصی دارید مراجعه حضوری به پزشک متخصص جهت ویزیت و درمان ضروری می باشد.

همچنین اگر نیاز فوری به گفتگو و مشاوره با پزشک متخصص دارید، ما سامانه مشاوره آنلاین پزشکی پزشک لاین را به شما پیشنهاد می کنیم.

نظرات کاربران 1 دیدگاه

  • sara

    دوشنبه 28 دسامبر 2020

    مرسی عالی بود
    خیلی خوب بود

افزودن نظر