اوایل امسال دوره سختی را گذراندم، پسر 13 ساله ام مریض شد و به بستری شدن نیاز داشت. چند روز پس از بازگشت پسرم از بیمارستان به خانه، پدرم از جایی سقوط کرد و فورا به بیمارستان منتقل شد، در آنجا تشخیص دادند که لخته خونی در سر پدرم قرار گرفته و به جراحی نیاز دارد و این تمام مشکلم نبود!

دو هفته بعد شوهرم نیاز فوری به اورژانس پیدا کرد. این دوره احتمالا بدترین ماه زندگی من بود؛ اما بعد از اینکه از این دوره گذشتم از یکی از دوستانم شنیدم که مادرش را بعد از یک مبارزه طولانی با سرطان در ماه گذشته از دست داده و پدرش به دلیل یک بیماری جدی در بیمارستان بستری است. او مدت زمان زیادی را با مادرش گذرانده بود و حالا پدرش بیمار شده بود.

هفته بعد همسایه ام پدرش را به طور ناگهانی به دلیل بیماری ذات الریه از دست داد که بسیار شوکه کننده بود، قلبم برای دوستم، خانواده اش و سپس برای همسایه ام به درد آمد.

حتما بخوانید: چطور بی خیال باشیم و فکر و خیال نکنیم؟

اما زمانی که به موقعیت آنها فکر کردم و اینکه چطور میتوانستم به آنها کمک کنم، اتفاقی که افتاد این بود که مشکلات خودم، کمتر غم انگیز به نظر می رسیدند.

هنگامی که ما روی کمک به دیگران تمرکز میکنیم، نه تنها به ما کمک میکند که به نگرانی های خودمان فکر نکنیم، همچنین باعث میشود که بفهمیم این فقط ما نیستیم که با مشکلات رو به رو هستیم.

ما به خاطر می آوریم که تنها نیستیم و این اتفاقات بد برای همه رخ می دهد، هیچ کس در زندگی از مشکلات مستثنی نیست (مهم نیست که پست های شبکه های اجتماعی آنها چقدر شاد به نظر می رسد).

مهربانی و کمک به دیگران با ایجاد حس هدف گذاری به ما یاری میدهد تا با کمک کردن به آن ها، آرامش و راحتی برایشان فراهم کنیم و یکی دیگر از مزایای ماندگارش این است که به ما کمک می کند تا با دیگران ارتباط عمیقی برقرار کنیم.

با کمک کردن در زمانی که دیگران به شما نیاز دارند، فراتر از مباحث کوچک روزمره حرکت می کنید و به روشی معنادار وارد زندگی آنها می شوید.

رفتارهای مهربانانه شما در سطح جسمی نیز به نفع شماست. تحقیقات نشان داده است که حتی شاهد یه رفتار مهربانانه نیز میتواند مفید باشد؛ زیرا هورمون اکسی توسین را آزاد می کند که باعث می شود رگ های خونی گشاد شوند و فشار خون را کاهش بدهد.

همچنین این همان هورمونی است که هنگام در آغوش گرفتن ترشح می شود و سطح استرس شما را نیز کاهش می دهد.

حتما بخوانید: آیا افراد خوش بین زندگی سالم تری دارند؟

یک مطالعه در دانشگاه «یل» روی افرادی که کارهای کوچک خیرخواهانه انجام می دادند، نشان داده است که آن دسته از افرادی که استرس های متفاوتی دارند، روزهایی که کار مثبتی برای دیگران انجام می دهند، استرس کمتری دارند.

مطالعات مشخصی روی اثرات مهربانی انجام شده است، چندین دانشگاه از جمله دانشگاه «یل» و «استنفورد« دوره هایی برای یادگیری فنون محبت برگزار کرده اند. من یک دوره آموزشی مهربانی (برای کارکنان عرصه سلامت) در دانشگاه «اموری» گذرانده ام که این دوره تغییرات زیادی در احساسات عاطفی من به وجود آورد.

اخیرا توسط بنیاد Born This Way از من دعوت شده است تا در کمپین 21 روز مهربانی شرکت کنم. هر روز از اول سپتامبر تا 21ام سپتامبر من یک کار خیرخواهانه انجام خواهم داد؛ مثل: پرسیدن حال دوستی که در شرف طلاق گرفتن است، پست کردن یک موضوع انگیزشی در شبکه اجتماعی ام و یا پیام دادن به همسایه ام درباره اینکه فرزندانش مدرسه مجازی را آغاز کرده اند و تحت فشار قرار گرفته اند. همه چیز مهم است و صادقانه بگویم، من هم از همدلی بهره مند می شوم.

بنابراین همانطور که همه ما با کووید-19 و عوامل استرس زای موجود در آن کنار آمده ایم، تلاش کنید که به یک دوست، عضو خانواده و یا فردی از اجتماع خود کمک کنید.

با همسایه سالخورده خود تماس بگیرید و بپرسید که آیا از مغازه خواروبار فروشی چیزی نیاز دارد، تا زمانی که برای پیاده روی رفته اید آن را برای او تهیه کنید.

حتما بخوانید: آیا نگاه کردن به یک نقاشی می تواند باعث بهبود درد شود؟

همه ما در این سفر با هم هستیم و همه از آن عبور خواهیم کرد. کمک به یکدیگر در این جاده کار همه ما را آسان می کند.

موفق باشید.