با رژیم غذایی ویت واچرز (WeightWatchers) هم می توان وزن کم کرد اما عمدتا در این رژیم بر داشتن سبک زندگی سالم و افزایش سلامت جسمی و روحی تاکید می شود. به عبارت دیگر، این رژیم بیشتر مخصوص سالم خواری است.

با این که در رژیم های غذایی دیگر هر روز نباید غذاهای فست فود بخورید، اما در رژیم غذایی ویت واچرز شما مجاز به خوردن هر چیزی که دوست دارید، هستید. این رژیم غذایی مبتنی بر سیستم اسمارت پوینت است.

آیا خوردن غذاهای فست فود در رژیم ویت واچرز مجاز است؟

قطعا اگر به دنبال کاهش وزن یا سالم خواری هستید، نباید فست فود بخورید. اما با کمک سیستم اسمارت پوینت این رژیم غذایی، راحت تر می توانید کالری غذاهایی که مصرف می کنید را زیر نظر داشته باشید.

این رژیم غذایی، در میان رژیم هایی قرار دارد که تبعیت از آن ها بسیار آسان است؛ به این خاطر که برخلاف رژیم های سختگیرانه که محدودیت های زیادی دارند، این رژیم امکان شخصی سازی و انعطاف پذیری در غذا خوردن را به فرد می دهد.

غذاهای فست فود سرشار از قند افزوده، چربی اشباع شده و نمک هستند؛ پس قطعا با خوردن این غذاها، امتیازتان هم سریع تر تمام می شود. پس بهتر است به طور منظم و هر روز فست فود نخورید.

رژیم ویت واچرز

نکات و توصیه های غذایی در این رژیم

وقتی برای صرف صبحانه، ناهار یا شام به رستوران می روید، بهتر است به چندین نکته توجه کنید که در ادامه می گوییم.

سعی کنید برای وعده صبحانه، جو دوسر فاقد خامه سفارش دهید. می توانید در ازای کالری و قند باقی مانده در این وعده غذایی، یک غذای دیگر سفارش دهید.

وقتی که نوبت به نوشیدنی می رسد، به ازای هر ترکیب در نوشیدنی، دو امتیازتان را از دست می دهید. به عنوان مثال، شیر بادام و عسل چهار امتیاز دارد. به همین خاطر سعی کنید نوشیدنی هایی با ترکیبات کمتر سفارش داده تا تمام امتیازتان را از دست ندهید.

اگر از طرفداران تست آواکادو هستید، می توانید یک عدد تخم مرغ هم سفارش داده تا مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. اینطوری امتیاز بیشتری هم برایتان باقی می ماند.

سعی کنید سراغ دسرهایی که خیلی کالری و قند دارند، نروید؛ مثل مافین کیک قهوه ای که 26 امتیاز دارد. حتی شیرینی هایی که به نظر سالم تر می رسند هم امتیاز بالایی دارند. به عنوان مثال، مافین حاوی عسل و سبوس 18 امتیاز دارد.

اگر به رستوران هایی می روید که خودتان می توانید مواد اولیه را انتخاب کنید، سعی کنید بیشتر از سبزیجات و لوبیا استفاده کنید. امتیاز این سالادها صفر است. پس خوردن آن ها در هر وعده ای و در کنار هر غذایی آزاد است و بدون این که تمام امتیاز خود را از دست دهید، می توانید فیبر و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کنید.

فراموش نکنید که در این رژیم غذایی، میوه و سبزیجات امتیاز صفر دارند؛ یعنی محدودیتی از بابت مصرف ندارید.