حتما تا به حال شنیده اید که تخم مرغ، به دلیل داشتن کلسترول بالا، برایمان بد است و خوردنش ضرر دارد. با این حال، تحقیقات جدید نشان داده است که خوردن یک عدد تخم مرغ در روز، نه تنها ضرری برایمان ندارد، بلکه بسیار مفید است.

با اینکه تخم مرغ سرشار از کلسترول است، منبع خوبی از مواد مغذی سالم مانند: پروتئین، ویتامین ها، فسفولیپیدها و کاروتنوئیدها است و همین مواد مغذی می توانند در جلوگیری از بیماری های قلبی-عروقی موثر باشند.

علاوه بر این، اگر شخصی به بیماری های قلبی-عروقی مبتلاست، مصرف تخم مرغ به اندازه کافی، به کنترل بیماری او کمک خواهد کرد.

در این مقاله از سایت دکتر چک، می خواهیم شما را با تاثیر تخم مرغ در ابتلا یا جلوگیری از بیماری های قلبی-عروقی، آشنا کنیم. با ما همراه باشید…

تخم مرغ و تاثیر آن بر بیماری های قلبی-عروقی

مطالعه ای که جدیدا بر روی تاثیر تخم مرغ انجام شده، نشان داده است که «رژیم غذایی با مقدار  تخم‌مرغ زیاد» که شامل حدودا 12 تخم مرغ در هفته است، باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی نمی شود.

حتما بخوانید: آیا خوردن تخم مرغ برای افراد مبتلا به دیابت خوب است؟

تحقیقاتی که اخیرا در دانشکده بهداشت عمومی در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه پکن انجام شده، ثابت کرده است، مصرف مرتب تخم مرغ، از قلب و عروق ما محافظت می کند.

مصرف متوسط ​​تخم مرغ در طول هفته خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد

مصرف روزانه تخم مرغ و کاهش خطر بیماری های قلبی

با توجه به آمار بالای مرگ و میر در اثر سکته قلبی، محققان به دنبال پیدا کردن علت آن و عواملی که در بروز این سکته ها نقش داشته اند، هستند.

برای این منظور، این تیم مطالعاتی، تعداد 416213 شرکت کننده بزرگسال را در سال 2004 تا 2008 برای انجام تحقیقات انتخاب کردند. همه آنها در ابتدا، بدون هیچ گونه بیماری سرطان، بیماری های قلبی و دیابت بودند.

در ابتدای این پژوهش، مشخص شد که 13.1 درصد از آنها هر روز یک عدد تخم مرغ می خوردند و 9.1 درصد آن ها، به ندرت تخم مرغ می خوردند یا اصلا نمی خوردند.

تجزیه و تحلیل محققان در پایان این پژوهش نشان داد، افرادی که معمولاً روزانه یک عدد تخم مرغ می خوردند، 26 درصد كمتر از کسانی که به ندرت تخم مرغ می خوردند دچار سکته قلبی شدند و آمار مرگ و میر آن ها نیز 28 درصد کمتر بود.

حتما بخوانید: آیا لاغری با تخم مرغ امکان پذیر است؟ چگونه؟

علاوه بر این، این افراد حدود 18 درصد كمتر از دیگران، به انواع مختلف بیماری های قلبی-عروقی دچار شدند.

بنابراین نتیجه گرفتند که به احتمال خیلی زیاد، مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ، خطر ابتلا و مرگ در اثر بیماری های قلبی را تا حد زیادی کم می کند.

 

منبع