نتایج یک مطالعه نشان داده است که مصرف دارو ترازوسین که برای درمان بزرگ شدن پروستات به کار می رود، با کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون همراه است.

محققان دانشگاه آیووا مطالعه ای انجام داده اند که نشان داده است داروی ترازوسین و داروهای مشابه آن ممکن است بیماری پارکینسون را به تاخیر بیندازد یا از ابتلای آن پیشگیری کند. این محققان در خصوص ارتباط بین مصرف ترازوسین و ابتلا به پارکنسون روی 300000 مرد مسن را در آمریکا و دانمارک تحقیق انجام دادند.

این محققان مشاهده کردند که ترازوسین با افزایش سطح انرژی سلولی، جلوی پیشرفت پارکینسون در مدل های حیوانی را می گیرد یا روند آن را کند می کند. آن ها هم چنان روی داروی دیگری به نام تامسولوزین، داروی دیگر برای درمان بزرگ شدن پروستات را نیز تحقیق کردند؛ اما متوجه شدند که تامسولوزین انرژی سلولی ایجاد نمی کند.

سرپرست تیم تحقیق اعلام کرده است که مردانی که تامسولوزین مصرف کردند، در مقایسه با آن هایی که ترازوسین مصرف کردند 12 تا 37 درصد بیشتر در معرض پارکینسون قرار داشتند. همچنین این مطالعه بیانگر این بود که استفاده طولانی مدت از داروهای تقویت کننده انرژی پروستات اثرات محافظتی بر جای می گذارد.