دکتر چک: دانشمندان اظهار کرده اند که آنتی بادی های موجود در لاما ممکن  است در مقابله با کرونا موثر واقع شود تحقیق این دانشمندان در ژورنال Cell منتشر شده است جیسون مک للان از دانشگاه آستین گفته است که این اولین آنتی بادی کشف شده برای مقابله با کرونا و خنثی سازی SARS-CoV به شمار می رود.

آنتی بادی لاما برای کرونا

این تحقیقات چهار سال قبل روی یک لامای نه ماهه که Winter نام داشت، انجام شد. این پژوهشگران در طی این تحقیقات متوجه شده اند که آنتی بادی هایی در بدن این حیوان وجود دارد که  SARS-CoV1 و MERS-CoV را خنثی می کند که این محققان ادعا کردند که آنتی بادی های Winter چهار ساله می تواند سازی2 SARS-CoV را هم که عامل ایجاد کووید 19 است نیز خنثی کند.

نیویورک تایمز این گزارش را چاپ کرده است و اعلام کرده است که این اولین باری است که از لاما برای چنین تحقیقاتی استفاده شده است که قبل از این بررسی جدید، آنتی بادی های لاما برای درمان بیماری اچ آی وی و آنفولانزا موثر واقع می شد.

به دلیل اندازه کوچک این آنتی بادی ها آن ها راحت تر می توانند به قسمت های مختلف ویروس وصل شوند که اتصال این آنتی بادی به Spike باعث ممانعت از ارتباط و ورود به سلول های دیگر می شود که می تواند به طور کلی این ویروس را خنثی سازد. مک للان بیان کرده است که اگر بخواهیم از واکسن این آنتی بادی برای مقابله با ویروس کرونا یا کووید 19 استفاده کنیم، ابتدا باید فرد دریافت کننده یک یا دو ماه قبل دچار این عفونت شود تا این آنتی بادی لاما بتواند برای بدن فرد حالت دفاعی داشته باشد. او در پایان گفته هایش اضافه کرده است که این تحقیقات به کارهای زیادی نیاز دارد تا بتواند از این آنتی بادی در بدن لاما برای مقابله با کووید 19 استفاده کند. اگر این طور شود، باید مجسمه Winter را به خاطر این کشف بزرگ ساخت.