بوسیدن. اگر شما با فرد عزیزی در قرنطینه هستید، این روزها فرصت خوبی برای با هم بودن است، اما با توجه به اینکه تعداد افراد مبتلا به کووید در حال افزایش است، ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که آیا کرونا ویروس از طریق بوسیدن و یا حتی فعالیت های صمیمی تر منتقل میشود؟

آیا کرونا ویروس از طریق بوسیدن به فرد دیگر منتقل می شود؟

ویروسی که باعث ابتلا به بیماری کووید-19 میشود از طریق بزاق دهان انتقال پیدا میکند، بنابراین، مطمئنا بزاق دهان یک فرد آلوده میتواند ویروس را به شما منتقل کند، پس بهتر است که در حال حاضر از بوسیدن افراد غریبه خودداری کنید. اما ریسک ابتلا به بیماری در هنگام بوسیدن فردی که با او زندگی میکنید و هیچ علامتی از بیماری ندارد بسیار پایین است، به ویژه اگر شما کاملا مطمئن هستید که هیچ یک از شما در معرض ویروس قرار نداشته اید.

حتما بخوانید: آیا ویروس کرونا میتواند روی مو زنده بماند؟

ویروس کرونا به عنوان یک عامل بیماری مقاربتی محسوب نمیشود اما تماس نزدیک در هنگام فعالیت جنسی،  امکان انتقال ویروس از یک فرد ناقل را به فرد دیگر فراهم میکند.

ویروس در بزاق دهان و همچنین در قطرات نامرئی بازدم فرد مبتلا وجود دارد. در هنگام بوسیدن و یا رابطه جنسی احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق تماس مستقیم با بزاق فرد مبتلا و یا استنشاق هوای بازدم او وجود دارد.

اما این فرضیه بر اساس آن است که شما کسی را که میبوسید و یا با او رابطه برقرار میکنید که مبتلا به ویروس باشد. اگر شما و همسرتان با استفاده از ماسک های صورت هنگاهی که در مراکز عمومی هستید مسائل بهداشتی را رعایت میکنید و همچنین فاصله اجتماعی حداقل 6 فوت را با سایر افراد حفظ میکنید و مکررا دستان خود را میشویید، میتوانیم مطمئن باشیم که هیچ کدام از شما به ویروس آلوده نیستید البته به شرطی که هیچ یک از علائم مشهود بیماری را نداشته باشید.

حتما بخوانید: آیا زدن ماسک داخل ماشین در دوران کرونا ضروری است؟

از طرف دیگر، چنانچه شما و یا همسرتان علائمی از قبیل تب، زکام و یا سرفه دارید، باید خود را قرنطینه کرده و از بوسیدن و یا رابطه جنسی با همسرتان خودداری کنید. این مسئله چه در زمانی که شریک زندگی شما مبتلا به کووید-19، آنفلوانزا و یا هر بیماری واگیردار دیگری باشد، صدق میکند. هیچ کس نمیخواهد بیماری را به شریک زندگی خود منتقل کند.