در این مرحله از اپیدمی، برخی از ما میتوانیم یکدیگر را در آغوش بگیریم. در آغوش کشیدن با دو دست همانند گذشته این حس را به ما میدهد که همه چیز خوب است.

بنابراین، چه میزان از هم آغوشی در هنگام بیماری کووید-19 میتواند خطرناک باشد؟

برخی از متخصصان بر این باور هستند که اگر بغل کردن در زمان کرونا به درستی انجام شود خیلی نمیتواند خطرناک باشد. اما قبل از اینکه در مورد تکنیک های هم آغوشی بی خطر بحث کنیم، شما نیاز دارید شخصی را که قصد دارید در آغوش بگیرید بشناسید و مطمئن شوید که او آلوده به ویروس کرونا نیست!

هر چه تعداد افراد بیشتری را در آغوش بگیرید، ریسک ابتلا به بیماری بیشتر خواهد شد. بنابراین توصیه میشود افراد بسیار نزدیک و صمیمی با خود را در آغوش بگیرید ( و به شرطی که آنها توصیه های ایمنی در مورد کووید را رعایت میکنند).

از هم آغوشی با افرادی که در گروه های پرخطر ابتلا به بیماری قرار دارند مانند افراد بالای 60 سال و یا شرایط خاص پزشکی از قبیل بیماری های ریه، سرطان و … اجتناب کنید.

مانند سایر فعالیت ها در آغوش گرفتن در فضای باز نسبت به فضای بسته ریسک کمتری از ابتلا را به همراه خواهد داشت.

نحوه بغل کردن در زمان کرونا

زمانی که تصمیم گرفتید چه کسی را در چه جایی به بغل کنید، شما احتیاج دارید که تکنیک های صحیح هم آغوشی را برای کم کردن ریسک ابتلا به بیماری بدانید:

  • قبل از اینکه به طور قطع این کار را انجام دهید، رضایت طرف مقابل را برای در آغوش گرفتن او بگیرید.
  • از ماسک استفاده کنید.
  • نفس خود را در حین نزدیک شدن به طرف مقابل و در زمان هم آغوشی با او در سینه حبس کنید.
  • در زمان هم آغوشی سر خود را برای چند ثانیه بگردانید.
  • نفس خود را نگه دارید (صحبت و یا حتی نجوا نکنید).
  • از آغوش یکدیگر خارج شوید و فورا حداقل 6 فوت از یکدیگر فاصله بگیرید.
  • سر خود را از طرف مقابل برگردانید و نفس خود را بیرون دهید.

استفاده از این روش خطر استنشاق هوای بازدم شخص دیگر را کاهش میدهد، که میتواند شامل ذرات ویروس کرونا باشد، حتی اگر هیچ یک از شما علائم ابتلا به بیماری کووید 19 را نداشته باشید.

به خاطر داشته باشید که احتمال انتشار ویروس زمانی که شما هیچ علائمی از بیماری ندارید ولی ناقل هستید و یا زمانی که علائم در حال نمایان شدن هستند، وجود دارد.

اگر در ابتدا برای بغل کردن مراقبت های لازم را به عمل آورید و از استنشاق هوای بازدم طرف مقابل اجتناب کنید؛ هم آغوشی نسبتا یک فعالیت کم خطر در دوره اپیدمی کووید-19 خواهد بود.