مقاله ای به تازگی در ژورنال اپلیکیشن ها و نوآوری های بیماری قلبی عروقی در زمینه نارسایی قلبی منتشر شده است. محققان در این مقاله به بررسی روابط میان زمان آغاز نارسایی قلبی و مرگ و میر به خاطر تمام دلایل می پردازند.

ابتلای زودهنگام به نارسایی قلبی؛ درباره مطالعه

محققان به منظور انجام این مطالعه، اطلاعات مربوط به 186.249 بیمار که در بیمارستان کایلوان گروپ بین سال های 2006 تا 2018 درمان شده بودند را بررسی کردند. سپس تست ارزیابی سلامت انجام شد.

تا 31ام سال 2020، تعداد 4.022 بیمار دچار نارسایی قلبی شده بودند. در ادامه داده های شرکت کنندگان به دو دسته تقسیم شدند. گروه اول را افرادی تشکیل می دادند که در این بازه زمانی به نارسایی قلبی دچار شده بودند. گروه دوم نیز برای کنترل تشکیل شد.

به ازای هر یک نفر که در گروه اول قرار می گرفت و به تازگی دچار نارسایی قلبی شده بود، چهار نفر به طور تصادفی انتخاب شده و در گروه کنترل قرار می گرفتند. سن (یک سال کمتر یا بیشتر) و جنسیت شرکت کنندگان هر دو گروه یکسان بود.

شرکت کنندگان از یک مدل ویژه برای محاسبه نرخ مرگ و میر به هر علتی در میان شرکت کنندگان با گروه های سنی مختلف پرداختند.

ابتلای زودهنگام به نارسایی قلبی

یافته های مطالعه

به طور متوسط، محققان تا 5.25 سال داده های شرکت کنندگان را تحت نظر داشتند.

تعداد 1.783 شرکت کننده در گروه اول (افرادی که به تازگی دچار نارسایی قلبی شده بودند) به هر علتی (مثلا ابتلا به سرطان، بیماری های خود ایمنی، دیابت، فشار خون یا هر بیماری دیگری) جان خودشان را از دست دادند.

از طرف دیگر، تعداد 2.633 نفر در گروه دوم (افرادی که برای مقایسه با گروه اول بودند) هم جان خودشان را از دست دادند.

محققان در نتیجه بررسی های خود به این نتیجه رسیدند که بیماران کمتر از 55 سال که دچار نارسایی قلبی می شوند، ریسک مرگ و میر به هر دلیلی در آن ها بیشتر می شود.

علاوه بر این، هر چقدر که فرد در سنین بالاتری دچار نارسایی قلبی شود، ریسک نسبی مرگ و میر نیز در او کمتر می شود:

افرادی که بین سنین 55 تا 64 سال دچار این عارضه می شوند، تا 4.70 درصد بیشتر در معرض خطر هستند.

افرادی که بین سنین 65 تا 74 سال بیمار می شوند، تا 3.23 درصد بیشتر در خطر هستند.

و افرادی که بعد از 75 سالگی بیمار می شوند، فقط 1.69 درصد خطر مرگ و میر به هر علتی آن ها را تهدید می کند.

این عارضه به طور قابل توجهی ریسک مرگ و میر به هر علتی را افزایش می دهد؛ و هر چقدر که فرد زودتر به این بیماری مبتلا شود، این ریسک هم بیشتر می شود.