بر اساس مطالعه ای که توسط دانشمندان تگزاس ای اند ام اگریلاف انجام شد، مشخص شد با مصرف گردوی آمریکایی می توان جلوی چاقی مفرط و بیماری های دیگری که به خاطر آن ایجاد می شوند، مثل کبد چرب و بیماری دیابت را گرفت.

به گفته لویس سیسنروس زوالوس، دارنده مدرک دکتری، پروفسور علم باغبانی و علوم غذایی در دپارتمان علوم باغبانی در دانشکده کشاورزی و علوم زندگی تگزاس ای اند ام و دانشمند فعال در موسسه افزایش سلامتی از طریق کشاورزی، “امروزه در سراسر جهان شاهد این هستیم که تعداد مبتلایان به چاقی مفرط و دیابت در سراسر جهان در حال افزایش است و علاوه بر سبک زندگی و مسائل ژنتیکی، خوردن غذاهای بسیار چرب نیز یکی دیگر از عوامل آن است. اما خوشبختانه مردم به دنبال غذاهای سالم تر هستند و ما در مطالعه ای که انجام دادیم، به این نتیجه رسیده ایم که یکی از این مواد غذایی سالم گردو است که در دسترس تمام مردم است.”

به گفته آمیت هینگرا، دارنده مدرک دکتری و رییس دپارتمان علوم باغبانی مدرن، سیسنروس زوالوس با مطالعات خود شواهد علمی برای این باور قدیمی که مصرف گردو برای سلامتی خوب است را ارائه کرد.

وی در ادامه صحبت هایش می گوید، “به لطف فعالیت های دکتر سیسنروس زوالوس امروزه می دانیم کدام مکانیسم های بالقوه عامل این مزایای بی نظیر در گردو هستند. دپارتمان ما تمام تمرکز خودش را بر زمینه های ثبات، سلامتی و امنیت غذایی معطوف کرده است و این مطالعه نشان می دهد محصولات حاصل از باغبانی مدرن برای سلامت انسان فواید زیادی دارند.

گردوی آمریکایی مزایای زیادی برای سلامتی دارد

این مطالعه توسط یک تیم متشکل از کلادیا دلگادیلو و ایوان تور ویلالوازو در موسسه ملی علوم پزشکی و مواد مغذی سالوادور زوبیران در تگزاس انجام شد.

به گفته سیسنروس زوالوس، دانشمندان به موش های آزمایشگاهی گردو و غذاهای چرب دادند و به این نتیجه رسیدند که گردو باعث افزایش مصرف انرژی و کاهش اختلالات زیستی و التهاب می شود.

مسئله دیگری که در این مطالعه تایید شد این بود که گردو (این مطالعه بر روی گردوی آمریکایی انجام شد) می تواند تجزیه بافت چربی و سوخت و ساز اکسیداتیو میتوکندری در کبد و ماهیچه اسکلتی را تنظیم کند.

گردوی آمریکایی

وی همچنین در ادامه گفت، خواص ضد التهابی که در این مطالعه مشاهده شد، التهاب های کم که در نهایت به التهاب مزمن پیشرفت می کنند را کاهش داده و مانع از ابتلای فرد به انواع بیماری های مرتبط دیگر می شود.

وی در ادامه می گوید، در این مطالعه به این نتیجه رسیدیم که گردوی آمریکایی باعث ثبات وزن شده و حتی با وجود خوردن غذاهای چرب هم اجازه نمی دهد فرد به دیابت مبتلا شود.

این یافته های جدید عملا باعث می شوند گردو به یک ماده غذایی ویژه در رژیم غذایی تبدیل شود؛ گردو را می توان خالی مصرف کرد یا از آن در تهیه مکمل های رژیمی و غذاهای فراوری شده استفاده کرد.

یافتن روش های جدید برای مصرف گردو

دکتر سیسنروس زوالوس می گوید، “وقتی می خواهیم برای انجام مطالعات بعدی استراتژی تهیه کنیم، این یافته کمک خیلی زیادی به ما می کند زیرا هر چقدر اطلاعات بیشتری از خواص و مکانیسم های گردوی آمریکایی داشته باشیم، محصولات و مواد غذایی سالم تر و مقوی تری می توانیم تولید کنیم. گردو اهمیت اقتصادی و تاریخی زیادی برای مردم دارد. با کمک یافته های این مطالعه می توانیم روش های جدیدی برای استفاده و تولید محصولات حاوی گردو پیدا کنیم.”

کلام آخر

گروهی از دانشمندان در یک دپارتمان در تگزاس مطالعه ای بر روی گردوی آمریکایی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که مصرف گردو جلوی ابتلا به چاقی مفرط و التهاب را می گیرد.

علاوه بر این، افرادی که گردو مصرف می کنند نیز از بیماری های مرتبط با چاقی مفرط مثل کبد چرب و دیابت در امان خواهند بود. با این که از گذشته هم می دانستیم که گردو فواید زیادی دارد اما به لطف این مطالعه دانشمندان می توانند روش های جدیدی برای استفاده و تولید محصولات حاوی گردو پیدا کنند.